Graag zou ik willen weten of er in de volgende, ontvangen offerte (na onderhandeling) nog ruimte lijkt te zijn;
Haecker Activ 130, front AV 4030 oudwit hoogglans gelakt
Op de kasten etc. heb ik 25% korting aangeboden gekregen,
Op de apparatuur (Siemens/Bosch) 35%,
Op het keukenblad (Erbi Ceasarstone 4120 H Raven, opgedikt tot 8cm. Semi-eiland + wang) 30%.
Totale offerte 13.500 (waarvan 4.500 keukenblad)
+ 1.000 montage.
Zijn deze kortingspercentages goed genoeg? En waar in de buurt van Utrecht wordt deze keuken verkocht? Alvast bedankt voor je reactie!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Offerte Haecker Activ 130
Re: Offerte Haecker Activ 130
Foute vraag!Zijn deze kortingspercentages goed genoeg?
Er zijn winkels die werken met opgehoogde brutoprijzen, en die kunnen meer korting geven dan anderen. De verkoper geeft je dan de illusie dat je een goede prijs bedongen hebt.
ipv korting moet je prijzen onder de streep vergelijken.
-
Wilhelmina
Dank voor je reactie.
De goeffreerde bruto prijzen zijn afkomstig van brutoprijslijsten uit de 'boeken' - de exacte prijzen hiervan ben ik al diverse malen tegengekomen. Daarom zijn de kortingsprecentages m.i. wel relevant.
De goeffreerde bruto prijzen zijn afkomstig van brutoprijslijsten uit de 'boeken' - de exacte prijzen hiervan ben ik al diverse malen tegengekomen. Daarom zijn de kortingsprecentages m.i. wel relevant.
is je vraag niet een vraag die je in de winkel moet stellen daar waar je de offerte hebt gekregen?? diegene zal bepalen of hij nog ruimte heeft voor meer of dat hij het hier bij laat.
Ik ben het met 16again en loesjes eens. Het gaat om de prijs die onder de streep staat en de winkelier zal uiteindelijk de prijs voor de keuken bepalen. Kortingspercentages zijn fictief omdat bij onwaarschijnlijke kortingspercentages van 40% of meer de prijzen eerst opgewaardeerd worden en vervolgens de hoge korting gegeven wordt. De bekende sigaar uit eigen doos dus.... Dit geldt tevens voor de gratis apparaten, de gratis montage enz. enz.
Ik denk dat het belangrijker is of het gevoel bij de winkel goed is en of je er vertrouwen in hebt. Als dit beide zo is dan lijkt het mij niet verstandig dat je je beslissing niet te neemt omdat je twijfelt aan de kortingspercentages. Ik zou het in dit geval dan echt niet op de laatste 100 Euro laten afketsen.
Als inderdaad de originele fabrieksprijslijsten gebruikt worden dan lijken mij de kortingspercentages niet verkeerd. (voor de keukenhandel dan; ik vraag mij af in welke andere branche deze kortingen aan particulieren gegeven worden).
Overigens kan ik de vraag heel goed begrijpen hoor. Gezien alle verhalen op dit forum en de fantastische kortingen die gegeven worden, wordt het wel eens moeilijk te beoordelen wat nou goed is en wat niet.
Het wordt de consument niet makkelijk gemaakt.
Advies aan alle keukenzoekers: zoek een bedrijf dat geen korting verkoopt maar dat een goed advies, kwaliteit en goede service verkoopt.
Ik denk dat het belangrijker is of het gevoel bij de winkel goed is en of je er vertrouwen in hebt. Als dit beide zo is dan lijkt het mij niet verstandig dat je je beslissing niet te neemt omdat je twijfelt aan de kortingspercentages. Ik zou het in dit geval dan echt niet op de laatste 100 Euro laten afketsen.
Als inderdaad de originele fabrieksprijslijsten gebruikt worden dan lijken mij de kortingspercentages niet verkeerd. (voor de keukenhandel dan; ik vraag mij af in welke andere branche deze kortingen aan particulieren gegeven worden).
Overigens kan ik de vraag heel goed begrijpen hoor. Gezien alle verhalen op dit forum en de fantastische kortingen die gegeven worden, wordt het wel eens moeilijk te beoordelen wat nou goed is en wat niet.
Het wordt de consument niet makkelijk gemaakt.
Advies aan alle keukenzoekers: zoek een bedrijf dat geen korting verkoopt maar dat een goed advies, kwaliteit en goede service verkoopt.