LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onnodige kosten aftersales service

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
DorineR
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:02

onnodige kosten aftersales service

Ongelezen bericht door DorineR »

Aan onze keuken ( 2 jaar en 3 mnd) mankeerde 3 kleine dingetjes. Hievoor contact opgenomen met de keukenleverancier. Het ene werd op gestuurd, voor het andere kwam hun eigen monteur langs maar voor het gebrekje van de koelkast moest toch echt de Miele monteur langskomen. Dat bleek helemaal niet nodig achteraf en de garantie was natuurlijk net voorbij. Het was een onderdeel wat opgestuurd had kunnen worden en wat zelf door ons gewisseld had kunnen worden. Kosten waren dan 6 euro geweest ipv 105 (voorrijkosten arbeids loon). Ik verwacht eigenlijk van de keuken leverancier dat hij zoiets kan inschatten. Toen ik dat met hem besprak was zijn enige antwoord: ik ben toch ook niet helderziend. U had het zelf maar moeten bespreken met de Miele monteur van te voren. Maar die hebben alleen maar beld om een tijd door te geven. Heeft iemand een idee wat ik nu kan doen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: onnodige kosten aftersales service

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Rechtswege is, -en blijft, de leverancier gedurende de gestelde garantieperiode verantwoordelijk, gewoon tegen Miele zeggen dat de leverancier betaald, hij heeft ook de klacht doorgegeven.....laat 'm het maar verder uitzoeken dan. Als u al betaald heeft is vaak een juridisch onderbouwde brief voldoende om het geld gerestitueerd te krijgen. Daarna rest enkel een vervelend juridisch traject.

Voor ons zijn deze ontwikkelingen een leerschool geweest, bij klachten gaan we altijd eerst zelf de ernst opnemen en zo mogelijk oplossen, de servicemonteur van de fabrikant wordt nimmer voor niets gestuurd en indien er kosten aan verbonden zijn wordt dit ook ruimschoots vantevoren aan de klant bekend gemaakt.

groteknuffelbeer
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2009 07:47

Re: onnodige kosten aftersales service

Ongelezen bericht door groteknuffelbeer »

Wat u had kunnen doen is een garantiecertificaat kopen bij Miele voor bijvoorbeeld 10 jaar. Er was een klein dingende aan uw koelkast, achteraf iets onbenulligs, maar het valt buiten de garantie periode. Coulance is een recht, geen plicht, dus wrdt het gewoon betalen lijkt mij. U ook?

Gesloten