LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
drieske

Re: Ook eens een positief bericht: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door drieske »

Tja en ik ben hier terecht gekomen omdat ik hulp zoek bij een slepende kwestie met Tulp Keukens. Ik ben dus absoluut niet tevreden met de door Tulp geboden service. De keuken is prachtig maar we zijn nu al 6 maanden aan het touwtrekken over de laatste afhandeling. Tulp heeft bij plaatsing een aantal fouten gemaakt en wijst ons van de klantenservice naar de zaak waar we de keuken gekocht hebben. Ondertussen dreigen ze met een deurwaarder en hebben wij nog steeds geen behandeling van onze klacht gehad. Ik ben het nu wel een beetje zat.

Dus niet alleen maar positieve verhalen over Tulp....

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als Tulp (klantenservice) jullie telkens doorverwijst naar de zaak waar jullie de keuken gekocht hebben, wees dan maar niet bevreesd voor de deurwaarder. Tulp wijst elke betrokkenheid af (doorsturen van klantenservice naar .......) en als de deurwaarder op de stoep staat, vraag dan meteen of hij de problemen oplost. Problemen opgelost, wel betalen! Niets opgelost, deurwaarder koffie geven, meer niet!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Drieske

Als keuken nog niet afgerond is, is het niet onredelijk dat je een gedeelte van de koopsom achterhoud, bijv. 10%. Dus niet het gehele bedrag achterhouden!
Als je tevergeefs de klantenservice en de winkel benaderd hebt voor afhandeling van de klacht, valt jou verder niets te verwijten.

Indien je al zo'n 90% betaald hebt, dan is dreigen met de deurwaarder puur intimidatie. Ook jij kan dreigen: Binnen 14 dagen service verlenen anders volgt een gang naar de geschillencommisie en/of ontbinden koopcontract.

Gast

via een advocaat.

uit Rotterdam

Ongelezen bericht door uit Rotterdam »

Uit eigen ervaring weet ik dat het volledige aankoopbedrag op de dag van levering voldaan dient te zijn.

Het te betalen restant, de plaatsingskosten kun je natuurlijk wel (in zijn geheel) achter houden tot dat alles netjes is afgehandeld. Dit hebben wij zelf aan de hand gehad. Natuurlijk zal je dit wel even schriftelijk moeten bevestigen.

Zelf heb ik geen inzicht in de situatie waar je het over hebt en kan ik derhalve alleen onze ervaringen met en over Tulp keukens delen.

Onze keuken is in maart dit jaar geplaatst. De bezorgers waren echt een stel lompe boeren zonder enig fatsoen, maar of we dit Tulp aan moeten rekenen betwijfel ik. Ook al gingen ze wel erg makkelijk met onze keuken om, alles is heel en (bijna) compleet afgeleverd.

De montageploeg was netjes, corect en heeft alles conform afspraak afgehandeld. Nadeel was wel dat ze er al om 7 uur s'ochtends waren, en dat op je vrije dag......

Helaas was er (foutje bij bestelling?) één deurtje verkeerd om geleverd. Wij hebben vervolgens telefonisch en schriftelijk gemeld dat wij de plaatsingskosten pas zouden voldoen nadat alles afgehandeld zou zijn. Geen enkel probleem of een onvertogen woord, gewoon zoals het hoort.

Na ongeveer 6 weken werd het deurtje gratis bezorgd met de post. De monteur kwam na een aantal dagen, netjes op afspraak, langs. Helaas was de deur door het trasport zodanig beschadigd dat er weer een nieuw deurtje besteld moet worden.

Na de tweede keer meer geluk, deurtje nu beter verpakt en onbeschadigd ontvangen en inmiddels netjes gemonteerd.

Al met al hebben wij dus geen slechte ervaringen met deze organisatie.

Wij hadden voordat we bij Tulp naar binnen gingen al verschillende ervaringen opgedaan bij organisaties waar hier nog wel wat over valt te lezen. In eerste instantie dachten wij dat Tulp, gezien haar winkel en uitstraling boven ons budget zou zitten. Wat wij prettig vonden was dat je in de showroom gewoon prijzen kon zien. Na scherp onderhandelen uiteindelijk (voor ons gevoel) een mooie prijs (gezien onze voorgaande ervaringen) gekregen. De plaatsingskosten waren wel aan de prijzige kant maar hier hebben we gelet op de service, bewust voor gekozen.

Het enige waar we niet over kunnen oordelen is de kwaliteit van de keuken, ik bedoel, wij weten na een half jaar ook niet of de deurtjes over vijf jaar nog recht hangen en of alles nog zo is als je mag verwachten van dit soort keukens.

Samen gevat hebben wij in ieder geval géén slechte ervaringen maar let wel, het is maar net hoe je je zelf opstelt. We hadden dus ook kunnen zeggen dat het allemaal slecht is omdat het even heeft geduurt voordat het juiste deurtje, zoals wij dat wilde er zou hangen.

idref

Ongelezen bericht door idref »

Wij kochten 6 jaar geleden een keuken van Tulp:

Al het installatiewerk (had veel geld gekost) werd gesloopt en veranderd het was hier tekort en daar te lang.

De schouw was op maat gemaakt en achtereenvolgens: verkeerd model, verkeerde maat, verkeerde kleur, te kort ingekort, en als laatste in een verkeerd materiaal. Uiteindelijk hebben we het opgegeven en hebben die 5e schouw maar laten hangen, alles went tenslotte. Het bedrag wat we hadden achtergehouden hebben we besteed aan gezellige dingen.

tulp-monteur

Ongelezen bericht door tulp-monteur »

Ik ben monteur bij tulp keukens en ik ben erg :D trots op tulp

uit Rotterdam

Ongelezen bericht door uit Rotterdam »

Das wel leuk dat dit oudere onderwerp nu weer ter sprake komt.

Zoals eerder gemeld en boven te lezen ónze ervaringen met Tulp.

Bijna een jaar na het plaatsen hebben wij nog niet het hele montagebedrag voldaan. Was een geval van nalatigheid administratie Tulp en onze "laksheid". Onze ervaring is dat het gewoon een nette en coulante organisatie is maar, zoals eerder aangegeven, het is maar net hoe je ook jezelf opstelt.

Inmiddels zitten niet alle deurtjes meer even recht ten opzichte van elkaar maar agesproken is dat er binnenkort iemand kostenloos langs komt die e.a. bij zal stellen.

Lijkt mij toch een aardig teken van goede service ook al valt het formeel gezien nog in de eerste jaars garantie.

~marja~

Ongelezen bericht door ~marja~ »

lees mijn vriendin; verhaal maar eens 14 maanden wachten en nog niet klaar bij tulp keukens failliet gr marja

r&m

Ongelezen bericht door r&m »

beste,

Het valt me op dat gast alleen maar negatief is over de keukenboeren, jammer.
Tulp in woerden, daar zijn wij geweest echt super geholpen konden dik met de prijzen uit duitsland mee, goede kijk op keukens, prima met apparatuur etc.
Nee wij zijn super geholpen dus.....

PS: wij zijn ook bij keukenmaxx, bruinzeel etc geweest jammer dat iedereen zo opringerig is dan maar over eigenhuis keukens maar niet gesproken

Gast

PS: wij zijn ook bij keukenmaxx, bruinzeel etc geweest jammer dat iedereen zo opringerig is dan maar over eigenhuis keukens maar niet gesproken
Dit is positief zeker?

KS

Gesloten