LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsindicatie eilandkeuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Nobilia valt af, want niets in greeploos. De offerte was gebaseerd op een greeploos look. Glassline bestond niet volgens verkoper.... :shock: :?: (zie m toch echt op de site)

Hacker blijft qua gevoel favoriet, maar zouden we nog veel bij moeten leggen.

Rotpunkt zou qua prijs in de buurt komen, maar het folie verhaal knaagt wel. Verkoper vertelde dat ze nu andere folieleverancier hadden, dus de folieproblemen ook stuk minder... Zijn offerte bevat Neff apparatuur, even uitzoeken wat dat voor een merk is. Hij vertelde me nog even te wachten op de beurs, wie weet zat daar wat in greeploos voor ons bij.

Ben blij dat we wat hebben kunnen afstrepen, en ook mede dankzij dit forum.
Hopelijk staat er met kerst een mooie keuken! :)

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Pff, word er gek van.. Denk je beetje te weten bij welke dealers (geen dmg) je moet kijken om bij budget te blijven, vallen de offertes toch nog tegen...

Bij de Rotpunkt verkoper toch op Horst gekomen. Merk zegt me niks, zie m bij ranking the kitchens bij nobilia, ballerina, rotpunkt, ed staan, dus dacht dat ik dan qua prijs wel lager zouden zitten dan hacker.
niet dus.
Hacker (systemat): 13.000 (met 10 cm stollen)
Horst: 13.150 (met 10 cm stollen)
Ballerina: 13.500 (zonder 10 cm stollen!)
Keller: 13.900 (zonder 10 cm stollen!)

Snap er echt niks van... Zelfde apparatuur en opstelling. Graag hoor ik voorkeuren van de kenners. Ballerina valt sowieso af.

Horst zou Blum scharnieren hebben, Systemat en Keller niet?
Hoe komt het dat de "lage klasse" toch duurder is dan de midden-midden?

Arghh, ik vind keukens kopen veel te ingewikkeld! :?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste Fiebie, Rotpunkt gebruikt GEEN folie in de greeploze keukens laat me dat fabeltje in ieder geval even uit de wereld helpen.

In de getoonde voostelllen is Hacker dus wel de beste keus, als u verder wilt kijken probeer dan eens een Schmidt of een Sachsen, die kunnen u best eens verassen..

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Had trouwens een foutje gemaakt wb Keller, dit was de prijs zonder BTW :oops: Het werd 16.500 netto en dan ook nog zonder de 10 cm stollen.. :shock:

Denk dat we inderdaad maar voor de hacker gaan, en dan de stollen maar laten vervallen. :cry:

(of nog even wachten tot de trekking van de staatsloterij)

helloworld
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:09

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door helloworld »

Heb inmiddels een keuken gekocht. Deze wordt in week 46 geleverd. Zodra die er is, zal ik foto's ervan maken & posten in een nieuwe thread.

Dank aan iedereen die deze thread heeft beantwoord, met name maxx, en alle anderen op dit forum.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Helloworld,

Gefeliciteerd met jouw aankoop. Mogen we nog weten welk merk het uiteindelijk geworden is?

MVG

helloworld
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:09

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door helloworld »

Selectiv (huismerk van Uw KeukenSpeciaalzaak) geproduceerd door Ballerina, waarvan het eiland greeploos en wandkasten met greeplijsten.

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Top Helloworld! Ik ben erg benieuwd!
Ook wij hebben de knoop doorgehakt en als het goed is wordt die van ons ook in wk 46 geplaatst! Tenminste dat hoop ik, want het contact verloopt wat moeizaam.. :?

Welke apparatuur heb je nou gekozen?

helloworld
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:09

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door helloworld »

- Eilandschouw: PSX1206ES van ABK + recirculatie set incl. uitwasbaar koolstoffilter
- Inductie kookplaat: 88032KFN van AEG met CrossTouch
- Quooker Combi+
- Vaatwasser: SN66M051EU van Siemens
- Stoomoven: HB26D552 van Siemens
- Multi functionele oven met magnetron - en pyrolyse functies: HB86P752 van Siemens
- Koeler: ZBA7330 van Zanussi
- Vriezer: ZBF7336 van Zanussi

Wij hebben onze keuken besteld bij Oudejans Keukendesign in Alkmaar. We werden goed en prettig geholpen door dhr. en mvr. Oudejans. Na akkoord & bestelling had ik nog verschillende keren wijzigingen doorgegeven wat voor dhr. Oudejans geen issue was. Dit vond ik erg prettig.

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

helloworld schreef:Heb inmiddels een keuken gekocht. Deze wordt in week 46 geleverd. Zodra die er is, zal ik foto's ervan maken & posten in een nieuwe thread.

Dank aan iedereen die deze thread heeft beantwoord, met name maxx, en alle anderen op dit forum.
Is de keuken geplaatst?
(ben erg nieuwsgierig.. :oops: )

helloworld
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:09

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door helloworld »

Keuken is geplaatst (in drie dagen, inclusief afbreken van muur, verwijderen oude keuken en verlagen plafond) en is in gebruik genomen. Plinten ontbreken en een ladekast die verkeerd was besteld. Verder moet rondom de keuken nog het een en ander geklust worden. Maar voor nu twee pictures ....

Afbeelding

Afbeelding

Meer images volgen later.

Eerste ervaringen:
- Te vrede met de kasten (merk Selectiv, gefabriceerd door Ballerina).
- Kunstof werkblad van 370x97cm biedt genoeg werkruimte en ziet er mooi uit.
- Inductie kookplaat (88032KFN van AEG) met CrossTouch werkt uitstekend + userfriendly + ziet er strak uit. Een echte aanrader.
- Combi Quooker erg handig. Voortaan geen waterkoker meer. Bovendien komt er meteen warm water uit de mengkraan.
- Stoomoven (HB26D552 van Siemens), tot nu toe alleen rijst ermee gekookt. Werkt uitstekend. We verwachten dit apparaat veelvuldig te gaan gebruiken, ook voor andere gerechten.
- Eilandschouw (PSX1206ES van ABK) met recirculatie werkt goed.

Fiebie, staat die van jouw er inmiddels ook?

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Mega eiland zeg!
Ik kan de kleur niet zo heel goed zien, van de kast lijkt wat bruiner dan t eiland?
En wat een luxe, koelkast en vriezer!

Waarom heb je de kastenwand niet greeploos gedaan? Of zitten er op het eiland panelen aan de voorzijde?
Lekker ruim hoor!

Ik heb plaatjes geplakt bij "show je keuken", maar die van mij is ook nog niet compleet. Blad is gebroken :( Dus nog geen kookplaat, stromend water en spoelbak. Vaatwasser is nog niet aangesloten, dat doet de installateur gelijk met gas en water.

De kast en lades zijn al wel deels gevuld, en ben erg blij met alle ruimte!
Als het meezit zit vrijdag het blad met toebehoren, de stol en de resterende dempers erop.

En elk nadeel heb z'n voordeel: konden we alsnog de quooker bijbestellen! :)

truus55
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2010 15:40

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door truus55 »

Mag ik vragen wat de kasten uiteindelijk gekost hebben van Selectiv? Ben wel benieuwd want wij willen dezelfde keuken met een hoge kast minder. Apparatuur heb ik al gevonden op internet.

Gesloten