LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schuller of contur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
zusjezusje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 23:50

schuller of contur

Ongelezen bericht door zusjezusje »

Hallo,

Weet iemand het verschil tussen een schuller of een contur keuken? Wij zijn geïnteresseerd in een Next125 line, type 206X.
Keukenboer 1 zegt dat een Next keuken een schuller is, keukenboer 2 zegt dat een next keuken een schuller is, maar dat keukenboer 1 tegen ons liegt en ons een contur wil aansmeren.

Wij weten het niet meer... Wie kan ons helpen?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: schuller of contur

Ongelezen bericht door legoleek »

schuller is de "compagny name" Next 125 is een merk en creativ is een merk

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: schuller of contur

Ongelezen bericht door kweenie »

In een bepaalde zaak in Duitsland worden Contur keukens verkocht alsof het Next keukens zijn. Dus als je daar naar Next vraagt, komen ze aan met Contur. Nu komen ze volgens mij wel uit de zelfde fabriek, maar ik ben er niet van overtuigd dat ze kwalitatief helemaal het zelfde zijn. Tenminste, ik had het gevoel dat de Contur keukens minder degelij in elkaar zaten (wellicht lichtere ladegeleiders?) dan een 'echte' Next.

Dus misschien net als bij Volkswagen en Skoda: komen uit de zelfde fabriek en worden vaak met grotendeels de zelfde onderdelen gemaakt, maar je kunt toch niet zeggen dat een Skoda gelijk aan een Volkswagen is.

Dus wellicht komen ze uit de zelfde fabriek, in mijn ogen zijn ze wel verschillend.

keukencamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:27

Re: schuller of contur

Ongelezen bericht door keukencamp »

Geachte zusjezusje!

Het merk "Contur" is en merk von en Inkoopscooperation. Contur is Next125, NextLine en creativ, alle van Schueller :lol: Op het Folder van Contur staat ook Schueller op.

Gesloten