Slechte ervaring Bruynzeel keukens - recht op schadevergoeding?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 apr 2023 10:19
Slechte ervaring Bruynzeel keukens - recht op schadevergoeding?
mijn moeder vorig jaar maart een keuken besteld bij Bruynzeel keuken en die zou in de eerste week van oktober 2022 geleverd en gemonteerd worden. 2 weken voor die datum kreeg ze het verzoek het bedrag van de keuken te betalen. 2 dagen na de volledige betaling kreeg ze een mail van Bruynzeel dat er veel producten vertraging hadden opgelopen en niet alles geleverd kon worden. We hebben direct contact opgenomen dat het wel erg vreemd is dat je eerst het verzoek krijgt om de betaling compleet te maken en dan het nieuws krijgt dat het deels door gaat.
Helaas toen begon de ellende dat BRUYNZEEL heet. Mijn moeder (72 jaar oud) dacht bij een goed bedrijf een keuken te hebben gekocht, maar helaas dat bleek dus niet het geval.
Ze beloofde van alles maar helaas zitten we nog steeds in de ellende en dan zijn we ruim een half jaar verder. Ze hadden beloofd dat de keuken met de feestdagen klaar zou zijn!!! Maar dat was een sprookje. AFgelopen woensdag 12 april zijn ze wéér langs geweest en hebben ze mijn moeder gevraagd te tekenen voor het feit dat ze waren langs geweest. Maar achteraf blijken er kleine lettertjes te zijn geweest waarop staat dat er geen schade is gemaakt en dat de keuken nagekeken is met mijn moeder en dat alles naar behoren nu opgeleverd is...
Nou u voelt hem al aankomen, de net nieuw gelegde vloer is beschadigd, het nieuwe aanrechtblad is beschadigd en de plint onderaan de keuken is schots en scheef gezaagd en er onder geduwd dat hij helemaal bol staat. De monteur heeft als bijlage erbij gestuurd dat hij géén schade heeft gemaakt en dat hij alles heeft nagekeken met mijn moeder Nou dit is niet het geval. Ik ben er die dag bij geweest en de monteur heeft mijn moeder gevraagd te tekenen voor het geval dat hij is langs geweest. Ook konden we de schade niet ontdekken omdat we eerst de keuken moesten schoonmaken, want hij had binnen gezaagd in de keuken en de vloer lag vol zaagsel wat wij zelf hebben moeten opzuigen en toen ontdekten wij de schade aan de vloer.
Zoals u begrijpt hebben wij totaal géén vertrouwen in Bruynzeel. Ze zijn denk ik al 6x langs geweest. Ze hadden ook in januari beloofd langs te komen om de boel af te maken maar we hoorden maar niks dus zelf contact opgenomen met Rob Tap en die ontdekte dat het dossier gesloten was want de keuken was klaar, terwijl mijn moeder met een half afgewerkte keuken zat.
Graag zouden wij een schadevergoeding willen of zelf de koop ongedaan maken.
In hoeverre kunnen jullie mijn moeder hierbij helpen. Ze dacht een mooie keuken te laten plaatsen zodat ze lekker kon gaan genieten van de oude dag, maar ze zit inmiddels al meer dan een half jaar in de ellende en er komt steeds meer bij. Ze kan niet genieten van haar keuken omdat ze keer op keer de ellende ziet, omdat het nog steeds niet af is en ze continu herinnerd wordt aan alle ellende.
Helaas toen begon de ellende dat BRUYNZEEL heet. Mijn moeder (72 jaar oud) dacht bij een goed bedrijf een keuken te hebben gekocht, maar helaas dat bleek dus niet het geval.
Ze beloofde van alles maar helaas zitten we nog steeds in de ellende en dan zijn we ruim een half jaar verder. Ze hadden beloofd dat de keuken met de feestdagen klaar zou zijn!!! Maar dat was een sprookje. AFgelopen woensdag 12 april zijn ze wéér langs geweest en hebben ze mijn moeder gevraagd te tekenen voor het feit dat ze waren langs geweest. Maar achteraf blijken er kleine lettertjes te zijn geweest waarop staat dat er geen schade is gemaakt en dat de keuken nagekeken is met mijn moeder en dat alles naar behoren nu opgeleverd is...
Nou u voelt hem al aankomen, de net nieuw gelegde vloer is beschadigd, het nieuwe aanrechtblad is beschadigd en de plint onderaan de keuken is schots en scheef gezaagd en er onder geduwd dat hij helemaal bol staat. De monteur heeft als bijlage erbij gestuurd dat hij géén schade heeft gemaakt en dat hij alles heeft nagekeken met mijn moeder Nou dit is niet het geval. Ik ben er die dag bij geweest en de monteur heeft mijn moeder gevraagd te tekenen voor het geval dat hij is langs geweest. Ook konden we de schade niet ontdekken omdat we eerst de keuken moesten schoonmaken, want hij had binnen gezaagd in de keuken en de vloer lag vol zaagsel wat wij zelf hebben moeten opzuigen en toen ontdekten wij de schade aan de vloer.
Zoals u begrijpt hebben wij totaal géén vertrouwen in Bruynzeel. Ze zijn denk ik al 6x langs geweest. Ze hadden ook in januari beloofd langs te komen om de boel af te maken maar we hoorden maar niks dus zelf contact opgenomen met Rob Tap en die ontdekte dat het dossier gesloten was want de keuken was klaar, terwijl mijn moeder met een half afgewerkte keuken zat.
Graag zouden wij een schadevergoeding willen of zelf de koop ongedaan maken.
In hoeverre kunnen jullie mijn moeder hierbij helpen. Ze dacht een mooie keuken te laten plaatsen zodat ze lekker kon gaan genieten van de oude dag, maar ze zit inmiddels al meer dan een half jaar in de ellende en er komt steeds meer bij. Ze kan niet genieten van haar keuken omdat ze keer op keer de ellende ziet, omdat het nog steeds niet af is en ze continu herinnerd wordt aan alle ellende.
'Jacqueline Destiny
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3426
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Slechte ervaring Bruynzeel keukens - recht op schadevergoeding?
Van een keuken wil een mensch intensch genieten, dus ook hier geldt: rechtbank.
'Jacqueline Destiny
vindt dit leuk
Re: Slechte ervaring Bruynzeel keukens - recht op schadevergoeding?
Bruynzeel is een cbw erkende keukenzaak.
U kunt, wanneer u er met Bruynzeel niet uit komt, naar de geschillencommissie stappen.
Zoals u het schetst lijkt het mij niet voor de hand liggen dat Bruynzeel het daar op laat aankomen.
U kunt, wanneer u er met Bruynzeel niet uit komt, naar de geschillencommissie stappen.
Zoals u het schetst lijkt het mij niet voor de hand liggen dat Bruynzeel het daar op laat aankomen.
Re: Slechte ervaring Bruynzeel keukens - recht op schadevergoeding?
Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... an-ik-doen staat beschreven wat u of uw moeder het beste kunt doen.
Uw moeder moet een mail maken welke gebreken er zijn. Stuur foto's mee als ondersteunde bewijs. Geef de winkel 30 dagen de tijd om dit probleem op te lossen.
Hierna kunt ze het beste contact opnemen met haar rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.
Met of zonder juridische hulp kunt ze terecht bij www.cbw-erkend.nl/uitgesprokenzaak voor een bindend uitspraak.
Uw moeder moet een mail maken welke gebreken er zijn. Stuur foto's mee als ondersteunde bewijs. Geef de winkel 30 dagen de tijd om dit probleem op te lossen.
Hierna kunt ze het beste contact opnemen met haar rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.
Met of zonder juridische hulp kunt ze terecht bij www.cbw-erkend.nl/uitgesprokenzaak voor een bindend uitspraak.
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34
Re: Slechte ervaring Bruynzeel keukens - recht op schadevergoeding?
Wat Seinhuis hierboven zegt inderdaad, lijkt mij de beste actie. helaas moet je er (weer) zelf achteraan, anders gebeurt er niets. Dagelijks bellen en mailen als het ff kan, ze zijn nogal laks bij Bruynzeel...
Ook die volledige betaling hanteren nog steeds dus, 2 weken vooraf! het is VERBODEN! je mag het natuurlijk altijd vragen, maar het is absoluut geen verplichting. Onbegrijpelijk dat dit nog steeds gebeurt, want ze weten dat ze slecht leveren en problematisch werken. Monteurs komen er gaan, het is 1 drama bij Bruynzeel. Succes met de afhandeling.
Ook die volledige betaling hanteren nog steeds dus, 2 weken vooraf! het is VERBODEN! je mag het natuurlijk altijd vragen, maar het is absoluut geen verplichting. Onbegrijpelijk dat dit nog steeds gebeurt, want ze weten dat ze slecht leveren en problematisch werken. Monteurs komen er gaan, het is 1 drama bij Bruynzeel. Succes met de afhandeling.
16again
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3426
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Slechte ervaring Bruynzeel keukens - recht op schadevergoeding?
Jammer dat er nog steeds mensen zijn die al een mening plaatsen zonder de openingspost te hebben gelezen.
Re: Slechte ervaring Bruynzeel keukens - recht op schadevergoeding?
Ook jammer dat er (voorheen serieuze) bedrijven zijn die een onjuiste voorstelling geven van wat er getekend wordt.
Re: Slechte ervaring Bruynzeel keukens - recht op schadevergoeding?
Ook ik heb slechte ervaringen bij Bruynzeel. Lekkages, slechte afwerking. Voor mij nooit meer een Bruynzeel keuken!