LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tulp keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
peggy vDRR

Tulp keuken

Ongelezen bericht door peggy vDRR »

Onlangs heb ik een keuken gekocht bij Tulp keuken Amsterdam, in het verkoop gesprek en de onderhandeling hebben we uiteindelijk een bedrag afgesproken van 9.500 euro, waarbij ik aangaf NIET voor verrassingen te willen komen met plaatsing, dat ik echt niet meer geld had en de verkoper aangaf dat hij het risico zou nemen (letterlijk gezegd) en dit de prijs was van het totaal, dus met plaatsen en monteren en al. Nu de offerte van de monteur binnen is en het bedrag toch hoger is aan voorbereiding en plaatsing krabbelt meneer terug en blijk ik degene te zijn die bovenop de 9.500 euro nog eens 2000 te moeten betalen voor het monteren, plaatsen etc. Omdat de tijd dringt en het nu (3 weken voor levering) pas duidelijk wordt dat zij niet gaan betalen heb ik ook geen tijd meer om met een andere monteur te gaan praten over een betere prijs.
Uiteraard ga ik met Tulp nog verder om mijn recht te krijgen, ik heb (helaas) niet op papier gekregen dat het om een totaal bedrag ging, echter een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig. Zij blijven zich echter beroepen op dat het helemaal niet kan dat zij die kosten op zich nemen.
Oftewel, ik voel me voor 2000 euro opgelicht en vraag me af hoe ik mijn recht in deze kan krijgen??!!

zelfstandigste

Re: Tulp keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Onlangs heb ik een keuken gekocht bij Tulp keuken Amsterdam, in het verkoop gesprek en de onderhandeling hebben we uiteindelijk een bedrag afgesproken van 9.500 euro, waarbij ik aangaf NIET voor verrassingen te willen komen met plaatsing, dat ik echt niet meer geld had en de verkoper aangaf dat hij het risico zou nemen (letterlijk gezegd) en dit de prijs was van het totaal, dus met plaatsen en monteren en al.
Dan had dit vastgelegd moeten zijn (letterlijk opgenomen in orderbevestiging) en als dat zo is kan u zich op de order beroepen. Als de montage (kosten en omschrijving) niet schriftelijk bij de aankoop is vastgelegd is er erg weinig wat u kan doen; dat is grofgezegd "domme pech".

DAN zou ik als ik u was een monteur gaan zoeken want een TULP montagecalculatie van € 2000,-- is altijd ruim gerekend; wellicht kan u het financiele leed dan nog verzachten.

Mikester

Ongelezen bericht door Mikester »

Ik snap niet precies hoe dit voorval heeft kunnen gebeuren. Ik neem aan dat je een x aantal weken/maanden de definitieve offerte met daarop alle kasten, apparaten, keukenblad, afwerklatten en extra onderdelen hebt getekend. Hierbij moet een totaalprijs hebben gestaan. Begrijp ik nu goed dat jij zelf een monteur hebt geregeld en dat Tulp de toezegging heeft gedaan dat het totaalbedrag dan uitkomt op 9500 euro? Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal sterk.

Ook nogal vreemd dat je 3 weken voor daadwerkelijke levering pas hiermee op de proppen komt. Iets meer uitleg is gewenst.

hyama

Ongelezen bericht door hyama »

er zijn nog genoeg monteurs die je keuken zetten voor een redelijkere prijs

Gesloten