LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VENDOPLAN keukens
Re: VENDOPLAN keukens
@TW16: Wat is de reden dat je je aanbetaling niet terug krijgt? Volgens het Vendoplan moet je dat wel terug kunnen krijgen..
Re: VENDOPLAN keukens
Ze hebben vandaag weer gebeld en voor aankomende maandag een afspraak gemaakt... zien hoe dat afloopt!
Re: VENDOPLAN keukens
Ik vraag mij of iedereen die op het forum actief is en een overeenkomst met vendoplan had afgesloten al iets van Bruynzeel heeft gehad (telefonisch of schriftelijk). Wij namelijk nog niet.
Re: VENDOPLAN keukens
Hallo MarkM,
volgens mij heeft iedereen vorige week een brief gehad. Daarin staat vermeld dat Bruynzeel contact met u zal opnemen.
Maar tot op heden hebben wij ook nog niets gehoord.
Ruudje8: een afspraak op maandag, zijn ze dan niet gesloten??????
volgens mij heeft iedereen vorige week een brief gehad. Daarin staat vermeld dat Bruynzeel contact met u zal opnemen.
Maar tot op heden hebben wij ook nog niets gehoord.
Ruudje8: een afspraak op maandag, zijn ze dan niet gesloten??????
Re: VENDOPLAN keukens
Hoi Rinda,
De brief die je vermeld is gestuurd vanuit Bruynzeel of vanuit een andere organisatie? Dan weet ik wie ik kan benaderen.
Groet
De brief die je vermeld is gestuurd vanuit Bruynzeel of vanuit een andere organisatie? Dan weet ik wie ik kan benaderen.
Groet
Re: VENDOPLAN keukens
Hoi Mark,
deze is door Bruynzeel verstuurd. Voor vragen kun je bellen met de klantenservice van Bruynzeel: 030-2329940. Tussen 09.00 en 17.00 uur.
Veel succes.
deze is door Bruynzeel verstuurd. Voor vragen kun je bellen met de klantenservice van Bruynzeel: 030-2329940. Tussen 09.00 en 17.00 uur.
Veel succes.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05 sep 2008 21:51
Re: VENDOPLAN keukens
@Ruudje
Ik stond afgelopen maandag ook voor een dichte deur..
Toen zeiden ze dat er geen enkel ander filiaal geopend was, dus ik zou het maar even checken.
Er werken nu eenmaal niet echt heldere lichten op de klantenservice
Ik stond afgelopen maandag ook voor een dichte deur..
Toen zeiden ze dat er geen enkel ander filiaal geopend was, dus ik zou het maar even checken.
Er werken nu eenmaal niet echt heldere lichten op de klantenservice
Re: VENDOPLAN keukens
@amanda2312 en anderen: was mijn fout. moet dinsdag zijn. sorry Bruynzeel!!
@MarkM: Zoals Rinda ook al zegt worden de briefen door Vendoplan verstuurd. ik heb deze vorige week gekregen. vrijdag gebeld en toen ging het dus ff mis en vanmorgen belde ze me weer voor een afspraak.
@MarkM: Zoals Rinda ook al zegt worden de briefen door Vendoplan verstuurd. ik heb deze vorige week gekregen. vrijdag gebeld en toen ging het dus ff mis en vanmorgen belde ze me weer voor een afspraak.
Re: VENDOPLAN keukens
Wij hebben een afspraak voor aankomende donderdagavond in Amsterdam terwijl wij in Alkmaar wonen. Wij hebben hebben het hele bedrag betaald, dus wij zijn erg nieuwgierig hoe dit gaat lopen. We laten het weten hoe het verlopen is.
Re: VENDOPLAN keukens
Ik kan niets anders zeggen dan interesante ontwikkelingen allemaal...
Ook wij hebben nog niets van Bruynzeel gehoord (behalve de brief dan).
Wat betreft het wel of niet terugkrijgen van de aanbetaling van Bruynzeel hangt helemaal af van de vraag met wie je nu de reeds gesloten verkoopovereenkomst hebt. Een medewerker van Bruynzeel heeft tegen mij gezegd dat Bruynzeel de verkoopovereenkomst van Vendoplan heeft overgenomen. En dan heb je toch echt het recht om je aanbetaling terug te krijgen. Maar gezien de eerdere opmerkingen over afspraken maken op maandag terwijl de vestiging dan dicht is, weet ik niet of we veel waarde moeten hechten aan de intelligentie van sommige medewerkers .
Afgelopen weekend is in ieder geval een brief naar Bruynzeel gegaan met het verzoek om mij binnen twee weken te laten weten of Bruynzeel nu inderdaad de verkoopovereenkomst heeft overgenomen. Zodra ik daar een reactie op heb zal ik dat zeker hier laten weten.
Enne vertrouw niet te veel op uitspraken van Bruynzeel dat je je geld kwijt bent als je bij hun geen keuken koopt! Er worden wel meer streken uitgehaald door bedrijven richting consumenten, maar nu ga ik teveel off topic...
Ook wij hebben nog niets van Bruynzeel gehoord (behalve de brief dan).
Wat betreft het wel of niet terugkrijgen van de aanbetaling van Bruynzeel hangt helemaal af van de vraag met wie je nu de reeds gesloten verkoopovereenkomst hebt. Een medewerker van Bruynzeel heeft tegen mij gezegd dat Bruynzeel de verkoopovereenkomst van Vendoplan heeft overgenomen. En dan heb je toch echt het recht om je aanbetaling terug te krijgen. Maar gezien de eerdere opmerkingen over afspraken maken op maandag terwijl de vestiging dan dicht is, weet ik niet of we veel waarde moeten hechten aan de intelligentie van sommige medewerkers .
Afgelopen weekend is in ieder geval een brief naar Bruynzeel gegaan met het verzoek om mij binnen twee weken te laten weten of Bruynzeel nu inderdaad de verkoopovereenkomst heeft overgenomen. Zodra ik daar een reactie op heb zal ik dat zeker hier laten weten.
Enne vertrouw niet te veel op uitspraken van Bruynzeel dat je je geld kwijt bent als je bij hun geen keuken koopt! Er worden wel meer streken uitgehaald door bedrijven richting consumenten, maar nu ga ik teveel off topic...
Re: VENDOPLAN keukens
@TW16: zojuist ben ik gebeld door het callcenter van Bruynzeel voor het maken van een afspraak. Nu ik ze toch aan de telefoon had heb ik meteen even gevraagd hoe het nu zat met verkoopovereenkomst, ontbinden en geld terug krijgen. De medewerkster vertelde mij dat Bruynzeel de verkoopovereenkomst heeft overgenomen en dat wanneer geen keuken naar tevredenheid kan worden geleverd je geld terug krijgt. Kennelijk zijn ze het bij Bruynzeel niet helemaal met elkaar eens...
Mijn advies is om een brief naar het hoofdkantoor te schrijven met verzoek om ontbinden van de overeenkomst onder voorwaarde dat je ook het aankoopbedrag krijgt teruggestort op die en die rekening.
Het callcenter maakt overigens gebruik van een aantal aangewezen winkels om afspraken te maken voor Vendoplan winkels, als je wilt kun je ook bij een niet aangewezen winkel een afspraak maken, dit moet je dan alleen zelf doen. Wij hebben voor het laatste gekozen, want zonder auto blijf ik toch liever in mijn eigen stad dan dat ik naar een naburig dorp moet met slechte OV verbindingen.
Mijn advies is om een brief naar het hoofdkantoor te schrijven met verzoek om ontbinden van de overeenkomst onder voorwaarde dat je ook het aankoopbedrag krijgt teruggestort op die en die rekening.
Het callcenter maakt overigens gebruik van een aantal aangewezen winkels om afspraken te maken voor Vendoplan winkels, als je wilt kun je ook bij een niet aangewezen winkel een afspraak maken, dit moet je dan alleen zelf doen. Wij hebben voor het laatste gekozen, want zonder auto blijf ik toch liever in mijn eigen stad dan dat ik naar een naburig dorp moet met slechte OV verbindingen.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05 sep 2008 21:51
Re: VENDOPLAN keukens
Nou bij bruynzeel zijn ze het idd niet met elkaar eens, want ik kreeg te horen dat dit absoluut niet kon! Aangezien deze aangewezen vestigingen alles zouden weten over de overname.als je wilt kun je ook bij een niet aangewezen winkel een afspraak maken, dit moet je dan alleen zelf doen
Vaag...
Re: VENDOPLAN keukens
Vreemde zaak inderdaad. Ik heb nog wel nadrukkelijk gevraagd of dit kon, en mevr van Bruynzeel gaf aan dat dit geen probleem was, iedere winkel is inmiddels op de hoogte van het Vendoplan verhaal. En mochten ze toch moeilijk doen dan moest ik aangeven dat we inmiddels gebeld waren voor een afspraak, maar de vestiging waar wij naar werden doorverwezen lastig bereikbaar is voor ons.
Re: VENDOPLAN keukens
Vandaag hebben wij de afspraak gehad bij Bruynzeel. En met succes! We zijn zeer goed geholpen en hebben een zeer gelijkende keuken samengesteld, met exact dezelfde inbouwapparatuur als in de Vendoplan-offerte (alleen inductiekookplaat was niet meer leverbaar, maar daarvoor een nieuwer model uitgezocht). En zonder 1 euro extra kwijt te zijn! En nog snel geleverd, week 50, precies op tijd voordat we verhuizen.
Vanaf het moment dat we binnenkwamen geen moment het idee gehad dat ze voor de simpelste weg kozen. We zijn gewoon behandeld als een ieder ander die zonder Vendoplan-verleden binnenloopt.
Hulde voor Bruynzeel, kan niets anders zeggen!
Vanaf het moment dat we binnenkwamen geen moment het idee gehad dat ze voor de simpelste weg kozen. We zijn gewoon behandeld als een ieder ander die zonder Vendoplan-verleden binnenloopt.
Hulde voor Bruynzeel, kan niets anders zeggen!
Re: VENDOPLAN keukens
Laatst gewijzigd door pfffff op 21 okt 2008 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: VENDOPLAN keukens
CBW zegt ook echt dat als Bruynzeel de afspraken niet na kan komen je van de overeenkomst af kan en je het geld van hun terug krijgt.
(had ik volgens mij ook al eerder aangegeven op dit forum.)
Lijkt me ook logisch dat als je ergens een overeenkomst sluit en de partij waarmee je de overeenkomst hebt kan dat wat is afgesproken niet leveren/realiseren je onder de overeenkomst uit kunt en je geld dus terug krijgt.
Kan me voorstellen dat Bruynzeel d'r onderuit probeert te komen.. Als straks al die 100 of misschien wel 1000 klanten d'r niet uitkomen met het uitzoeken van een keuken bij hun en dan de aanbetaling terug willen!
(had ik volgens mij ook al eerder aangegeven op dit forum.)
Lijkt me ook logisch dat als je ergens een overeenkomst sluit en de partij waarmee je de overeenkomst hebt kan dat wat is afgesproken niet leveren/realiseren je onder de overeenkomst uit kunt en je geld dus terug krijgt.
Kan me voorstellen dat Bruynzeel d'r onderuit probeert te komen.. Als straks al die 100 of misschien wel 1000 klanten d'r niet uitkomen met het uitzoeken van een keuken bij hun en dan de aanbetaling terug willen!
Re: VENDOPLAN keukens
Lieve schatten, voor de duidelijkheid het Cbw geeft geen geld terug, je krijgt tot een vasgesteld maxium het aanbetaalde bedrag terug bij een Cbw aangesloten winkel.
Dit wordt dan als korting op een marktconforme marge gegeven, dus niet op een uiterste prijs!!!!
Bij Bruynzeel gaat het op dezelfde manier, aanbetalingen worden door geen enkele partij in cash terug gestort.
Wij zijn ook al jaren bij het cbw aangesloten en heb ook persoonlijk, zulke akkefietjes bij de hand gehad, andere werkgever haha, en oh ja we mochten alles weggeven zolang we maar marge behielden.
Order grote was vele malen groter dan wat er al volledig betaald was, heb ik van een bronnetje dicht bij het vuur.
Doorrekening was dus een bepaalde margesom overhouden waar de gedupeerden die al volledig betaald hadden, de minsom waren.
Hoop dat ik op deze wijze het gekakel wat heb weten te verminderen.
Wens een ieder veel gezond verstand en wijsheid bij zijn of haar of hun beslissing.
Mvg Kuchegirl.
Dit wordt dan als korting op een marktconforme marge gegeven, dus niet op een uiterste prijs!!!!
Bij Bruynzeel gaat het op dezelfde manier, aanbetalingen worden door geen enkele partij in cash terug gestort.
Wij zijn ook al jaren bij het cbw aangesloten en heb ook persoonlijk, zulke akkefietjes bij de hand gehad, andere werkgever haha, en oh ja we mochten alles weggeven zolang we maar marge behielden.
Order grote was vele malen groter dan wat er al volledig betaald was, heb ik van een bronnetje dicht bij het vuur.
Doorrekening was dus een bepaalde margesom overhouden waar de gedupeerden die al volledig betaald hadden, de minsom waren.
Hoop dat ik op deze wijze het gekakel wat heb weten te verminderen.
Wens een ieder veel gezond verstand en wijsheid bij zijn of haar of hun beslissing.
Mvg Kuchegirl.
Re: VENDOPLAN keukens
Laatst gewijzigd door pfffff op 21 okt 2008 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: VENDOPLAN keukens
Zal inderdaad om een Atlas of aanverwante moeten gaan Pfffff en geloof me beste lezers,jullie krijgen echt GEEN geld terug van Bruynzeel of van de CBW, wat mensen je ook blijven zeggen....zie ook de inbreng van Kuchegirl.
Re: VENDOPLAN keukens
Onomstreden is dat niemand geld terug krijgt van het CBW.
Ik ben wel benieuwd of klanten geld terug kunnen krijgen bij Bruynzeel.
Enerzijds gaat Bruynzeel niet aan de curator betalen om de opdrachtportefeuille over te nemen, met de intentie om vervolgens de opdrachten te laten lopen met gehele terugstorting van de aanbetaling.
Anderzijds hebben lieden als Ruudje8 ook een punt: Als Bruynzeel de gehele overeenkomst heeft overgenomen, met alle rechten en plichten, dan heb je recht op geld terug als je de overeenkomst kan ontbinden omdat Bruynzeel niet kan leveren.
Is er al een faillisementsverslag openbaar waar details gelezen kunnen worden van de overname van de orderportefeuille?
Ik ben wel benieuwd of klanten geld terug kunnen krijgen bij Bruynzeel.
Enerzijds gaat Bruynzeel niet aan de curator betalen om de opdrachtportefeuille over te nemen, met de intentie om vervolgens de opdrachten te laten lopen met gehele terugstorting van de aanbetaling.
Anderzijds hebben lieden als Ruudje8 ook een punt: Als Bruynzeel de gehele overeenkomst heeft overgenomen, met alle rechten en plichten, dan heb je recht op geld terug als je de overeenkomst kan ontbinden omdat Bruynzeel niet kan leveren.
En dat kan er juist op wijzen dat Ruudje8 gelijk heeft!Order grote was vele malen groter dan wat er al volledig betaald was.....
Is er al een faillisementsverslag openbaar waar details gelezen kunnen worden van de overname van de orderportefeuille?