LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vooruit betalen keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Natascha08

vooruit betalen keuken

Ongelezen bericht door Natascha08 »

Wij hebben een keuken uitgezocht en deze moet vooruit betaald worden. De keuken wordt besteld zodra het bedrag op de rekening van “Veilig Betalen Fonds” staat. De overeengekomen levertijd zal ook op deze datum ingaan.
Dit bedrag komt vrij uit dit fonds zodra de keuken geleverd is.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of is dit een veilige manier?

Herrie2

Re: vooruit betalen keuken

Ongelezen bericht door Herrie2 »

Als het zo'n naam heeft, krijg ik vaak al argwaan ;)

Het zou bijv. een zogeheten 'derden-rekening' bij een advocaat of notaris kunnen zijn, die het geld dan zo lang in bewaring houdt, totdat je akkoord geeft om het vrij te geven aan de ontvangende partij.

Met deze naam, zou ik toch uitkijken en eerst wat meer info inwinnen (eigenaar rekening etc).

cura

Ongelezen bericht door cura »

ik zou inderdaad eens heel goed nakijken of een onafhankelijke partij de rekening beheert anders heb je straks misschien een probleem. Welke keukenzaak werkt op deze manier?

Natascha08

Het werkt zo bij de "De keukenwinkel.nl"

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

wat een flauwekul, dus bij opdracht moet je alles al betalen, dan pas wordt hij besteld...... lekker liquid zaakje is die keukenwinkel .nl

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Vraag eens bij keukenwinkel.nl welke andere winkels ook met dit fonds werken. Op google is er niets over dit fonds terug te vinden.
Ik heb sterk de indruk dat dit "fonds" gewoon een of andere vestzak is van de ondernemer.

Internet-police

Ongelezen bericht door Internet-police »

Veilig
Absoluut veilig is je aankoop via de Keukenwinkel.nl omdat het aankoopbedrag pas na de aflevering kan worden geïncasseerd. Je kan dus nooit je geld kwijtraken! Zekerheid voor jou en zekerheid voor de Keukenwinkel organisatie. Veilig ook omdat je order wordt gecontroleerd op fouten door professionele keukenadviseurs voordat deze besteld wordt. Bij vragen of twijfel wordt je gebeld of gemaild.

Veiligheid wordt ook geboden door de professionele keukenmontagebedrijven in jouw regio, die bij de Keukenwinkel.nl zijn aangesloten. Zij kunnen niet alleen zorgen voor een perfecte montage, maar meten in dat geval ook zelf in.

Wat is hier mis mee een prima garantie dat je keuken perfect is en als ze failliet gaan dan heb je de zekerheid dat je geld veilig is.

dds

Ongelezen bericht door dds »

Hoezo veilig??

Ten eerste zie ik niet wie dit geld beheert, als zij (dus deze firma) dat zelf zijn ben je je geld al kwijt.

Ten tweede zijn ze niet aangesloten bij het CBW!

Ten derde plaatsen ze niet zelf, daartoe zal een andere firma moeten worden ingeschakeld! Ziet U het al gebeuren, tijdens de montage gaat er iets stuk, dan zegt de monteur dat het een productiefout is en U het moet claimen bij de leverancier en de leverancier zegt dat het product goed is en de monteur het zelf moet betalen! Om dit gezeur voor te zijn altijd een bedrijf kiezen met eigen montageafdeling.

Bij deze firma een keuken kopen, ik kan alleen zeggen: "Echt niet!!!"

Dit vind ik ook erg opvallend:
Het “Veilig Betalen Fonds” is opgericht middels notariële akte en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Alkmaar onder nr. ……………………………. Het reglement is opvraagbaar en ligt ter inzage in de aangesloten winkels.
Waarom staan er puntjes en een nummers! Erg onduidelijk zo, je kan dus niets controleren!

En deze:
Deze Algemene Voorwaarden van de “keukenwinkel.nl” zijn tot stand gekomen in november 2005 . Zij zijn gedeponeerd ter Griffie van de Arrondissementsrechtbank te Alkmaar onder nr……………………………………
Wederom alleen puntjes, dus er is niets te achterhalen, je kan alleen bij deze firma informatie achterhalen. Bij andere instantie's kan je niets omdat er geen nummers zijn ingevuld! Dit zaakje stinkt!!!

Herrie2

Hmmz even zoeken bij de KvK en tada....

Dossiernummer: 37123464 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel en Fabrieken
voor Noordwest-Holland

Deze gegevens zijn bijgewerkt tot 03-03-2006 17:03:32
Verkorte naam :Veilig Betalen Fonds
Statutaire zetel :Alkmaar
Adres :Kennemerstraatweg 129, 1814GG Alkmaar
Correspondentieadres :Postbus 1138, 1810KC Alkmaar
Telefoonnummer : [edit vanwege prive-nummer]
Faxnummer :084-7598107 (XOIP???)
Eerste inschrijving in het
handelsregister :10-02-2006
Akte van oprichting :09-02-2006
----------------------------------------------------------------------------
Bestuurder(s):

Naam :Schoonewil, Dick
Geboortedatum en -plaats :12-10-1945, Alkmaar
Adres :Kennemerstraatweg 129, 1814GG Alkmaar
Infunctietreding :09-02-2006
Titel :Voorzitter/secretaris
Bevoegdheid :Gezamenlijk bevoegd (met andere bestuurder(s),
zie statuten)

Naam :Gibo Groep B.V.
Adres :Meander 261, 6825MC Arnhem
Inschrijving handelsregister
onder dossiernummer :09063022
Infunctietreding :09-02-2006
Titel :Penningmeester
Bevoegdheid :Gezamenlijk bevoegd (met andere bestuurder(s),
zie statuten)

03-03-2006 Blad 00002 volgt.
Dossiernummer: 37123464 Blad 00002

Woerden, 03-03-2006

Voor uittreksel

Laat dit nu net ook toevallig het postadres zijn van www.keukenwinkel.nl :roll:

Aan de andere kant zou je zeggen dat Gibo Groep B.V. wel weer betrouwbaar zou moeten zijn....

[edit]
Je kan natuurlijk Gibo Groep B.V. bellen en vragen of dit zuivere koffie is.
[/edit]
Laatst gewijzigd door Herrie2 op 03 mar 2006 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Herrie2

[edit]
Dubbel
[/edit]

Mr.P

Ongelezen bericht door Mr.P »

Op zich is dit een perfekt systeem zolang de accountant de penningmeestersfunctie vervult. Er zijn meerdere zaken die dit systeem gebruiken. het werkt net als een derdenrekening van de notaris.

Bij de meeste zaken (en dat zal hier ook wel zo zijn) dienen koper en verkoper na levering/oplevering een opleveringsformulier te tekenen. Deze wordt bij de penningmeester ingeleverd die vervolgens tot betaling overgaat.

Afhankelijk van de voorwaarden / statuten is dit een voor beide partijen zekerheissysteem.

Mr.P.

sjaan banaan

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

hallo,

Wij hebben nooit een aanbetaling hoeven doen op oa. keuken, volledig badkamerinterieur, dakkapel, diverse verbouwingen. etc etc.
En het bedrijf wat de dakkapel zette was een klein bedrijf dus die bulken meestal niet van het geld maar we kregen de rekening pas enkele dagen na de plaatsing!! En de keuken werd voldaan bij aflevering. En alle overige verbouwingen werden ook nadien via factuur voldaan. Wij hebben nooit geen gezeur over aanbetaling gehad want dat vertik ik dus ook mooi. Maar net als bij aankoop van een huis moet je een bankgarantie afgeven, zou dat een manier wezen om zowel jezelf als de leverancier in te kunnen dekken?? Dat werkt volgens hetzelfde principe alleen heb jij dan meer zekerheid. Dat kun je bij je eigen bank waarschijnlijk wel regelen. Dit kost je echter wel wat extra geld maar is misschien wel een idee?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

keukenwinkel is ook erg creatief geweest met het opstellen van de algemene voorwaarden.
Hiervoor zijn gewoon de oude CBW voorwaarden in de tekstverwerker geladen, en alles wat niet beviel is ten nadele van de consument gewijzigd.

zo valt te lezen:
b) Prijsverhogingen ná de hierboven genoemde periode van drie maanden zijn voor risico van de afnemer. In dat geval heeft de afnemer de mogelijkheid om hetzij te annuleren als bedoeld in artikel 10....
Echter, doordat er artikelen volledig zijn weggelaten, klopt de nummering niet meer!
Artikel 10 handelt nu over garantie, terwijl artikel 9 de annulering betreft.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Ik heb even de website bekeken en het lijkt wel of deze heren echt van alle walletjes willen eten.

Montagebedrijven kunnen zich hier aanmelden en worden dan, tegen betaling, in hun database geplaatst. Dus wordt niet gekeken naar de kwaliteit van het werk maar naar de betalingswelwillendheid van de monteur.

mvg

Natascha08

Bedankt Herrie2 voor het uitzoeken! Het klinkt mij als een betrouwbare constructie. Ik hou jullie op de hoogt!

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

niet piepen straks natascha als het fout is gelopen. Als jij iets al een betrouwbaar iets noemt zelfs al is het nog geen maand oud en er waarschijnlijk nog maar heel weinig tot geen klanten zijn die er aan hebben deelgenomen. dan moet je het zelf maar weten.

Ik vraag me dan wel af, hoe blond kan je zijn......

van Sticky

Ongelezen bericht door van Sticky »

heel blond lijkt mij zo.... Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan als ik jouw was. Er zijn zo veel keukenzaken, zoek een ander met niet zulke rare constructies.

HvS

Ongelezen bericht door HvS »

Hallo,

Ik heb afgelopen zomer een keuken gekocht via keukenwinkel.nl. Ook erg huiverig geweest voor de contructie met het veligbetalenfonds. Ik heb gesproken met de accountant van deze stichting, hij is lid van een grote nederlandse accountancy organisatie en heeft wat te verliezen bij een onveilige constructie.
Mijn ervarigen zijn ronduit positief. Goede voorlichting bij het ontwerpen, installeren en nazorg. Bij aflevering waren vanuit de fabriek een 2-tal zaken niet goed gegaan. Dat werd zeer adequaat opgepakt en op tijd geregeld.
Voor deze prijs heb ik een kwalitief hoogwaardige keuken, met een goede service gekregen.
Groet,
Hilbert

michielvk

Ongelezen bericht door michielvk »

Enigszins gewaarschuwd door wat op deze site staat heb ik wel contact gezocht met keukenwinkel.nl en via internet een deel van mijn keuken uitgezocht en samengesteld. Met vragen die ik had is zorgvuldig omgegaan en eventuele verwarringen die zouden kunnen ontstaan werden door keukenwinkel zelf al goed ingeschat. Van het 1e informatiegesprek tot de, overigens keurige heldere offerte, en service, de tijdige aflevering, heeft dit bedrijf voor mij een pluim verdiend!

Natuurlijk is het goed om bedrijven te checken op zorgvuldigheid maar ik kan niet anders zeggen, dat , voor zover ik dat kan bepalen, hier een goed bedrijf en dito service achter zit!

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

Hoewel alle bovenstaande tevreden zijn.

IK betaal nooit iets vooruit, of max 50% liever max 25% indien het een onafhankelijke garantie is zoals CBW en geen organisatie die vrij onbekend is, en wel eens tevens zou deze de enige aangeslotenen kunnen zijn!

Nu goed, dus tevreden klanten, prima service, maar dit zegt niets over de toekomst, vele beginnen goed, maar als er problemen komen en failliet gaan zie je pas echt of het goed geregeld was.

Ik betaal dus liefst niets vooruit, en bij 100% foutloze en volledige oplevering pas alles, en via internet bankieren kan dat binnen enkele seconden van Postbank naar Postbank, maar andere hebben het binnen een dag, en de monteur kan meekijken en zien dat het afgeboekt word, en voldoende saldo was, dus ook zekerheid!

Zo kan het ook, en je hoeft dan niet urenlang te zoeken of het wel betrouwbaar is.

Veel succes, en ik dus elders wel voor de zekerheid, ook al is het iets duurder, financieel moet het ook goed zitten, nu en in de toekomst.

Gesloten