LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is het voordeel van het CBW

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
RDV70
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16

Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door RDV70 »

Het lijkt me leuk om een discussie te starten over de meerwaarde van het CBW.

Dus de vraag is waarom zou ik perse bij een CBW winkel moeten kopen?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik zou zeggen lees de voorwaarden van het CBW even.

RDV70
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door RDV70 »

Ik zoek de eerste klant die dat rustig doet. Daarbij zoek ik nog een verkoper die het geduld heeft 3 uur te wachten om het samen met de klant door te nemen.

Dit antwoord is voor mij het bewijs dat er teveel onduidelijkheid is. Ik ben niet voor of tegen, wil alleen de discussie opwerpen

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door echwel »

gezien de prijs van het lidmaatschap en het feit dat ik ze nog nooit nodig heb gehad, en mijn klanten er nooit om vragen, ben ik benieuwd naar verdere reacties.
ik was toevallig van plan het lidmaatschap op te zeggen.

16again
Berichten: 16130
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door 16again »

Voordelen:Het kan een voordeel zijn dat je toegang hebt tot geschillencommissie.

Ander miniem voordeel: Gedurende 1 jaar (ipv wettelijk 6 maanden) ligt bewijslast bij winkelier om aan te tonen dat deugdelijk product geleverd is, en probleem veroorzaakt is door bijvoorbeeld verkeerde behandeling door klant

Nadelen:
De in 3 jaar aflopende garantie is achterhaald door wettelijk recht op deugdelijk product. Producten uit woonbranche horen langer dan 3 jaar mee te kunnen.

De aanbetalingsgarantie is soort goodwill regeling. Uitvoering is tijdrovend, en sommige winkels werken niet echt mee: Je kan ineens geen korting bedingen bij aanspraak aanbetalingsgarantie, of kortingsproducten worden uitgesloten. Niets aanbetalen biedt pas echte zekerheid

CBW controleert aangesloten leden niet op naleven regels: vele keukenwinkels bleven (en blijven..?) volledige vooruitbetaling eisen, terwijl dit volgens CBW voorwaarden van 2005 niet de bedoeling is.

"CBW erkend" is m.i. misleiding. Er is geen kwaliteits toets of examen of zo aan verbonden, het betekent niet meer dan dat winkelier contributie betaald heeft.



Niet blind varen dus op CBW logo, beter kun je op ervaringen van anderen af gaan bij keuze

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik zoek de eerste klant die dat rustig doet

Nou, die heb je dan nu gevonden :lol:

RDV70
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door RDV70 »

@sephora30. Dank voor je reactie, maar het zou fijn zijn als dit echt een topic zou blijven met positieve en negatieve ervaringen over het CBW.

@16again, voor dit soort reacties ben ik dit gestart.... Voor de winkelier en de consument moet er meer duidelijkheid komen

@echwel, dank je voor je reactie, wellicht kun jij ook voorbeelden geven

Zijn er ook consumenten met ervaringen?

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door Leojes30 »

WAt is de reden van je vraag???

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door crazyme »

Leojes30 schreef:WAt is de reden van je vraag???
Ik vermoed een verborgen agenda.

Tenzij iemand zich in zijn vrijetijd het uitpluizen van voorwaarden als hobby heeft aangemeten....

RDV70
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door RDV70 »

@leojes30: ik vind dat er te weinig bekend is over het CBW, ik heb een duidelijke menig, echter heb die bewust niet geformuleerd. Misschien is mijn mening niet goed. Daarbij denk ik dat de retailer/verkoper, niet altijd duidelijk is waarvoor het CBW staat, teven heb ik de indruk dat de consument alleen aan zijn aanbetaling denkt.

Zonder dat ik positief of negatief ben denk ik dat dit soort forums daarvoor is, duidelijkheid verkrijgen.

@crazyme, probeer dit topic open en fair te houden. Ik heb geen dubbele agenda, ben ,op dit moment, geen retailer. Maar wel al geruime tijd in de branche werkzaam. Als je vind dat ik mijn vraag niet open genoeg formuleer, kun je dit aan mij melden en zal ik daarna kijken. Als mensen cynisch willen reageren, vind ik dat heel jammer. 16again, is geen onbekende op dit forum en begrijpt wel wat ik bedoel. Terwijl hij ook genadeloos kan reageren. Ik hoop dat er meer reacties komen, zodat de keukenbranche zelf zijn eigen branche vereniging tegen het licht houdt. Daar wordt uiteindelijk iedereen beter van.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Dus als ik het goed begrijp is het een soort "marktonderzoek" wat u doet dit omdat u in de branche werkzaam bent...dus NIET als consument....

Ik denk dat dit forum daar juist niet voor bedoeld is


....Sorry als ik het verkeerd lees, maar dan zal u het toch wat duidelijker moeten formuleren wat nu uw bedoeling is

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door pedro714 »

Het CBW is een grote misleidende bende. Zo moet je vooraf melden dat je een z.g. tegoedbon hebt verkregen doordat een andere keukenzaak failliet is gegaan. Nou dat is lekker.......in plaats van eerst een prijs afmaken met de keukenleverancier moet je vooraf melden dat je een "compensatiebon" hebt. Volkomen onjuist dus, m.i. moet je eerst een prijs afmaken met de keukenleverancier en pas daarna je "bon" melden. Uit ervaring weet ik namelijk dat het vooraf melden bepalend is voor de z.g. scherpe prijs die de keukenleverancier afgeeft.

RDV70
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door RDV70 »

@leojes30. Absoluut geen marktonderzoek, maar bewustwording. Ik heb al wat goede adviezen gelezen waar ik het mee eens ben. Bv CBW lid of niet, betaal nooit aan of 100 euro als men de deal "hard" wil maken. Dan heb je achteraf niet een consument die denkt een offerte te hebben getekend.

@pedro714. Ik vind je opmerking zinnig, maar de manier waarop maakt dit topic tot een gefrustreerde boel. Aub houdt het netjes.

Ps jammer dat het CBW zelf niet meedoet, terwijl het zeker is dat ze dit forum bijhouden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik begrijp nog steeds niet wat je nu wilt bereiken met dit topic.

Hoe belangrijk zijn de meningen van een handjevol forumbezoekers ?

Tenzij je munitie zoekt...

Maar dan moet je zelf maar even gaan zoeken via de zoekfunctie en niet klakkeloos een nieuw topic openen.

We willen het forum graag open en fair houden nietwaar ?

RDV70
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door RDV70 »

@crazyme, ik wil bereiken dat zowel de verkopende party als de consument weet wat het CBW doet, ik denk dat dit door beide partijen verkeerd geïnterpreteerd wordt. Het CBW is geen verkooptool, terwijl mijn mening is dat dit wel vaak zo gebruikt wordt. Als het CBW een meerwaarde is, dan is dat niet zo moeilijk te beantwoorden. Voor de consument geeft het een veilig gevoel, maar is dat ook zo.

Ik heb als bedrijf destijds 2 geschillen meegemaakt en gewonnen. Dus geen rancune naar het CBW/geschillencommissie wat mij betreft. Ik ben ook een paar jaar geleden failliet gegaan en dacht dat de 15% regel zaligmakend was, echter dat is niet zo. Terwijl ik dat echt voor 100% geloofde.

Ik dacht dat het inmiddels voor beide partijen duidelijk was, echter dit is nog steeds niet zo. Mijn mening is dus dat het CBW overbodig is.

In dit topic heb ik niet willen aangeven wat mijn mening was, omdat er veel mensen hier zijn die je dan proberen neer te sabelen. Ik heb geen dubbele agenda. Ik heb geen voor of nadelen, ik ben benieuwd of iedereen zich bewust is van het CBW.

Ben jij net als ik ook die verkoper die zei " u kunt bij mij gerust aanbetalen, wij zijn CBW erkend lid" dan bent jij net als ik wellicht onbewust (of niet) een oplichter. Ik heb daar achteraf moeite mee, ik had beter moeten weten wat mijn " eigen" algemene voorwaarden waren.

Ik heb mijn mening en ervaring gegeven, nu hoop ik dat ik mensen inspireer om de discussie gaande te houden en zowel de positieveals negatieve punten te belichten.

Ga niet elkaar of het CBW afmaken, maar noem zonder vooroordeel de punten. Dan kan iedereen zelf bepalen of hij morgen "onbewust" om de aanbetaling vraagt.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door pfffff »

Wij sinds jaar en dag lid van CBW, gebruiken we uiteraard als verkoopargument. We vertellen er wel atijd bij dat dit een branche vereniging is, dus voor ond, de branche.Grootste voordeel voor klant is de laagdrempeligheid van een geschillencommissie t.o.v van een burgerrechter.
We vragen bewust om aanbetaling van 15 % en bieden daarnaast SAFE/FEET aan.
Te vergelijken met BOVAG verhaal, het geeft geen garantie dat je geen auto aanschaft waarbij de km terug zijn gedraaid.
Voor het lid van het CBW, zie ik de juridische hulp als het grootste voordeel, er zit veel know how.

16again
Berichten: 16130
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door 16again »

lid van CBW......en bieden daarnaast SAFE/FEET aan
Opmerkelijk:
Voor zover ik weet is samenwerking CBW <->SAFE/FEET recent beeindigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
lid van CBW......en bieden daarnaast SAFE/FEET aan
Opmerkelijk:
Voor zover ik weet is samenwerking CBW <->SAFE/FEET recent beeindigd.
Correct, winkeliers kunnen het wel zelfstandig aanbieden.

http://www.cbwmitex.nl/pages/1841/Colle ... ndigd.html
Collectief Contract SAFE beëindigd
1-jun-2012

In de afgelopen jaren heeft CBW-MITEX de keuken- en badkamerleden het collectieve contract “SAFE” aangeboden. Dit betreft een zogenaamde derdengeldenrekening die consumenten extra veiligheid biedt bovenop de huidige CBW-erkend regeling.
CBW-MITEX en Feet kunnen geen overeenstemming bereiken over de huidige marktbewerking van het merk SAFE. Om die reden hebben beide partijen besloten de raamovereenkomst te beëindigen.
Feet zal het product SAFE voorzetten als zelfstandige organisatie. Dit betekent dat er geen veranderingen zullen zijn in de raamovereenkomst met SAFE, maar dat het geen onderdeel meer is van de collectieve contracten van CBW-MITEX.
Welke consequenties heeft het opzeggen van het collectieve contract (raamwerkovereenkomst) met SAFE voor mij?
Je hebt als ondernemer (binnen de raamwerkovereenkomst) een individuele overeenkomst met SAFE gesloten. Deze overeenkomst blijft gewoon in stand, tegen dezelfde voorwaarden waaronder je deze bent aangegaan. Het opzeggen van het contract met SAFE doet geen schade aan de kwaliteit van het product.
Wat gebeurt er met mijn bestaande SAFE orders voor mijn klanten?
Het beeindigen van het collectieve contract “SAFE” heeft geen impact op de bestaande orders voor je klanten. De SAFE dienstverlening wordt niet beëindigd als gevolg van het beeindigen van het collectieve “SAFE” contract en je kunt ook nieuwe SAFE orders plaatsen.
Zijn er problemen met de dienst SAFE?
Nee, er zijn geen problemen met de dienst SAFE. De dienst werkt goed en is nog steeds een goede aanvulling op de CBW Erkend regeling.

RDV70
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door RDV70 »

Voor deze opmerkingen ben ik gestart, dank voor de input... Niet stoppen svp

Wellicht zijn er ook consumenten die goede of slechte ervaringen hebben met het CBW.

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: Wat is het voordeel van het CBW

Ongelezen bericht door echwel »

ik vraag nooit om een aanbetaling en daar ook nog nooit een slechte ervaring mee gehad.
voor mij zie ik verder geen meerwaarde om lid te blijven.
onze klanten vragen er ook nooit om.
misschien wordt het tijd dat het cbw voor het geld wat ze van ons ontvangen,
inspanningen verrichten om meer klanten naar cbw aangesloten winkels te komen.
Voor mij is het in ieder geval duidelijk.
ik reserveer het geld liever voor meer doelgerichte marketing richting
consument.

Gesloten