LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is leidend?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Treasa77

Wat is leidend?

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Nu ben ik toch even benieuwd, naar aanleiding van iemands bericht over een ontbrekend onderdeel en de discussies daarover met de verkoper.

Wat is in de keukenbranch leidend: opdrachtbevestiging of tekening?
Lijk me dat de opdrachtbevestiging toch te allen tijden leidend is.
Daar staat je handtekening onder, als het goed is.

(Had eerder gepost onder Treasa, maar was me wachtwoord vergeten en inloggen wou niet gaan volgens het boekje... nou ja, dan maar verder als Treasa77 :) )

pufje

Re: Wat is leidend?

Ongelezen bericht door pufje »

De getekende orderbevestiging.
Op de tekening staat meestal dat deze niet bindend is.

pufje

Is ook niet zo gek, want op een tekening kan je niet laten zien wat er achter de deur zit, wat voor type vaatwasser je hebt, enz enz

Treasa77

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Dank voor je antwoord, pufje.
Inderdaad niet zo gek, alleen werd mijn nieuwsgierigheid geprikkeld door die genoemde discussie ;)

Ik kan niet wachten tot de keuken die ik besteld heb geplaatst gaat worden :P

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Er zijn m.i. wel degelijk gevallen waarin de consument de inhoud van de overeenkomst kan betwisten:

-Sowieso dient de order voor de consument duidelijk te zijn, en niet alleen uit kleurcodes en bestelnummers te bestaan

-Ook is het getoonde showroom model belangrijk:
Voor de consument zal het vanzelfsprekend zijn dat een of ander plintje (zoals in ander topic) bij de kastjes hoort, en niet apart op de bon staat.
Bij verkoop moet dat plintje dan gewoon apart aangeboden worden, wil de klant het niet dan kan de verkoper om problemen te voorkomen dat het best op de bon vermelden

Ook heeft het vermelden van de kreet "niet bindend" op een tekening weinig waarde. Heeft de winkel bijvoorbeeld verkeerd ingemeten, waardoor maatvoering van die tekening niet klopt, dan is de winkel daar gewoon verantwoordelijk voor.

pufje

Zucht, de maten op de technische tekening zijn bindend Hammerstein.

En voor de rest heeft je antwoord niets met de vraag te maken

Gesloten