Nu ben ik toch even benieuwd, naar aanleiding van iemands bericht over een ontbrekend onderdeel en de discussies daarover met de verkoper.
Wat is in de keukenbranch leidend: opdrachtbevestiging of tekening?
Lijk me dat de opdrachtbevestiging toch te allen tijden leidend is.
Daar staat je handtekening onder, als het goed is.
(Had eerder gepost onder Treasa, maar was me wachtwoord vergeten en inloggen wou niet gaan volgens het boekje... nou ja, dan maar verder als Treasa77 )
Er zijn m.i. wel degelijk gevallen waarin de consument de inhoud van de overeenkomst kan betwisten:
-Sowieso dient de order voor de consument duidelijk te zijn, en niet alleen uit kleurcodes en bestelnummers te bestaan
-Ook is het getoonde showroom model belangrijk:
Voor de consument zal het vanzelfsprekend zijn dat een of ander plintje (zoals in ander topic) bij de kastjes hoort, en niet apart op de bon staat.
Bij verkoop moet dat plintje dan gewoon apart aangeboden worden, wil de klant het niet dan kan de verkoper om problemen te voorkomen dat het best op de bon vermelden
Ook heeft het vermelden van de kreet "niet bindend" op een tekening weinig waarde. Heeft de winkel bijvoorbeeld verkeerd ingemeten, waardoor maatvoering van die tekening niet klopt, dan is de winkel daar gewoon verantwoordelijk voor.