Bij de IKEA keukens is er zoals altijd de keus uit plint of poot onder de kasten.
Nu begrijp ik uit de website van IKEA dat voor een werkhoogte van 95 cm, alleen poten van 21 cm geschikt zijn. De plint is alleen verkrijgbaar in een hoogte van 16 cm, klopt dat? Ik zou het liefst een plint hebben namelijk...
Wie heeft hier ervaring mee?
groet Portugalia.
Ik kan mij voorstellen dat er inderdaad alleen zulke hoge poten zijn, en geen plinten. Het is ook de vraag of een plint van 21 cm mooi zou zijn. Bij hoge poten kun je een gevoel van een zwevende keuken krijgen, maar een heel hoge plint zou ik er raar uit vinden zien.
Ik denk dat je dan beter naar een normale (goedkope) keukenwinkel kunt gaan om een offerte van een keuken met wat hogere kasten te laten maken. Dan heb je ook nog eens meer opbergruimte dan bij de Ikea kasten. Als je dan je Ikea planning al hebt gemaakt, dan heb je ook een duidelijke prijsindicatie om de offerte van de keukenwinkel mee te vergelijken. (En als je erg gesteld bent op heldere prijzen en zelf uitzoeken, dan kun je bv. ook bij Kvik kijken. Heeft kasten van 80 hoog ipv 70 hoog, en veel meer keuze uit kasten en indelingen. En je kunt net als bij Ikea thuis rustig met de prijslijst erbij je keuken samenstellen. Maar die is ook wel iets duurder.)
je kunt ook bij een zaak als superkeukens kijken daar hebben ze nobilia wat ook relatief goedkoop is, onderkast van 86cm, plintje van 7 cm en werkblad van 3 of 4 cm kom je dan op 96 of 97 cm.
Ook verkopen zij Nolte die een onderkast heeft van 83cm + plint 8cm + werkblad 4cm = 95cm werkhoogte. Is denk wel weer iets duurder.
Als je in die prijsklasse blijft zal misschien rotpunkt ook wel wat hebben.
Allemaal wel wat duurder dan Ikea denk ik maar goed, je hoeft dan ook geen kasten meer in elkaar te schroeven.