LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] whirlpool : garantie maar toch betalen !!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Erik700

whirlpool : garantie maar toch betalen !!

Ongelezen bericht door Erik700 »

afgelopen week ging voor de 2e keer in 2 jaar het klokje van de whirlpool AKP290 oven stuk. Ik heb garantie op kosteloos vervangen van de onderdelen. Ik heb een nieuw klokje gevraagd, maar nu blijkt dat dit klokje helemaal niet kosteloos vervangen wordt, maar dat ik daar 107,80 voor moet betalen ! feitelijk is dit dus een sigaar uit eigen doos, want het klokje, waar is ik volgens de garantie recht op heb, kan ik helemaal niet los krijgen. Ik vind dit een vorm van oplichting. Nergens staat in de garantievoorwaarde dat ik het klokje door Whirlpool moet laten monteren. Nu wordt ik door een monteur onder druk gezet; ik krijg geen klokje los, waar ik gewoon recht op heb, maar moet het voor 107,80 laten monteren. Deze garantie is m.i. een nepgarantie !De prijs voor de reparatie is zo hoog, dat je feitelijk het onderdeel ook betaald.

crazyme

Re: whirlpool : garantie maar toch betalen !!

Ongelezen bericht door crazyme »

Erik700 schreef:Ik heb garantie op kosteloos vervangen van de onderdelen.
Dan moeten ze het ook kosteloos voor u vervangen. Dus geen materiaal én geen arbeid rekenen.

Komt deze prijs bij de fabriek vandaan of bij de winkelier ?

Erik700

Deze prijs komt van de monteur van Whirlpool. Ik lees nergens in mijn garantiebewijs dat ik verplicht ben om het "kosteloos" vervangen onderdeel door Whirlpool te laten monteren, maar Whirlpool zegt dat dat wel in de voorwaarden staat. Ik heb alleen geen idee waar...

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Erik700 schreef:Deze prijs komt van de monteur van Whirlpool. Ik lees nergens in mijn garantiebewijs dat ik verplicht ben om het "kosteloos" vervangen onderdeel door Whirlpool te laten monteren, maar Whirlpool zegt dat dat wel in de voorwaarden staat. Ik heb alleen geen idee waar...
Lijkt me vrij logisch. Dat is om er zeker van te zijn dat het goed gebeurd. Bovendien heb je dan weer garantie op de reparatie. Ik zou niet moeilijk doen het gewoon door wirlpool laten repareren. Weet je zeker dat het goed gebeurd en dat je er niks voor betaald.

olaf79

snuffel1 schreef:
Ik heb garantie op kosteloos vervangen van de onderdelen.
Zegt genoeg, vervangen is gratis het klokje echter niet.
Nee volgens mij klopt dat niet. Ik denk dat whirlpool alleen de garantieclaim kostenloos afhandelt als zowel levering als montage wordt geregeld door whirlpool. Maar TS kan daar vast meer inzicht in geven.

Erik700

wat Olaf zegt klopt, dat whirlpool alleen de garantieclaim kostenloos afhandelt als zowel levering als montage wordt geregeld door whirlpool, maar....de vraag is niet of het logisch is, de vraag is of het klopt met de garantievoorwaarden. Daar staat in, zonder voorbehoud, "Kosteloos vervangen van onderdelen".
Het is dan mijn keus of ik dat zelf doe, of door Whirlpool laat doen. Maar die keus is er dus niet, dus kloppen m.i. de garantievoorwaarden niet. Daarbij, dat klokje kost misschien een tientje inkoop, dus als hij wel weer stuk gaat, kan ik beter zelf een nieuwe kopen, en er weer in zetten.

olaf79

Erik700 schreef:wat Olaf zegt klopt, dat whirlpool alleen de garantieclaim kostenloos afhandelt als zowel levering als montage wordt geregeld door whirlpool, maar....de vraag is niet of het logisch is, de vraag is of het klopt met de garantievoorwaarden. Daar staat in, zonder voorbehoud, "Kosteloos vervangen van onderdelen".
Het is dan mijn keus of ik dat zelf doe, of door Whirlpool laat doen. Maar die keus is er dus niet, dus kloppen m.i. de garantievoorwaarden niet. Daarbij, dat klokje kost misschien een tientje inkoop, dus als hij wel weer stuk gaat, kan ik beter zelf een nieuwe kopen, en er weer in zetten.
Waarom doet u zo moeilijk. Ze willen het voor u oplossen maar u bent eigenwijs en wil het op uw manier doen.
Er zal vast ergens in de voorwaarden staan dat Whirlpool de garantieclaim afhandelt.
Wees blij dat whirlpool het oplost...

olaf79

snuffel1 schreef:
afgelopen week ging voor de 2e keer in 2 jaar het klokje van de whirlpool AKP290 oven stuk. Ik heb garantie op kosteloos vervangen van de onderdelen. Ik heb een nieuw klokje gevraagd, maar nu blijkt dat dit klokje helemaal niet kosteloos vervangen wordt
Schept wel verwarring maar in de garantieperiode mag enkel een door de fabrikant erkend reparateur de reparatie uitvoeren. Uw keus om zelf de klok te vervangen kan vanwege de garantie niet gehonoreerd worden want u bent "ondeskundig" en niet bevoegd het apparaat uit elkaar te halen. Zodra de garantie periode voorbij is mag u doen wat u wil.
TS mag nu ook doen wat ie wil, maar dan moet hij niet verwachten dat whirlpool daarvoor betaalt. Het is heel simpel, whirlpool biedt garantie op de reparatie in de vorm van gratis leveren en monteren van een nieuwe klok ter vervanging van de oude. PRIMA geregeld. Ik snap niet wat TS moeilijk doet.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:Het is heel simpel, whirlpool biedt garantie op de reparatie in de vorm van gratis leveren en monteren van een nieuwe klok ter vervanging van de oude. PRIMA geregeld. Ik snap niet wat TS moeilijk doet.
Volgens mij is het probleem van TS dat hij weliswaar niets voor het nieuwe klokje hoeft te betalen, maar wel verplicht is deze "reparatie" door Whirlpool te laten uitvoeren voor ruim 100 euro.

Dat is niet mijn idee van garantie.

Erik700

Nee, Olav, jij schrijft dat whirlpool gratis wil leveren en monteren, maar dat is nu juist het probleem, men wil niet gratis monteren, ik ben verplicht om het voor 107,80 door hun te laten monteren, en mag niet kiezen voor de aaleen de " kosteloze vervanging" zoals in mijn garantiecertificaat staat. 16again heeft helemaal gelijk. Maar dat is hier het probleem ook: er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Over de opmerking van snuffel1; garantie heb ik nu feitelijk ook niet, want ik moet dus 107,80 betalen., dus wat is zo'n garantie dan nog waard ? Dat wordt dus elk jaar 107,80 uitgeven voor weer een nieuw klokje, dat wordt een hele dure oven op deze manier !!!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
olaf79 schreef:Het is heel simpel, whirlpool biedt garantie op de reparatie in de vorm van gratis leveren en monteren van een nieuwe klok ter vervanging van de oude. PRIMA geregeld. Ik snap niet wat TS moeilijk doet.
Volgens mij is het probleem van TS dat hij weliswaar niets voor het nieuwe klokje hoeft te betalen, maar wel verplicht is deze "reparatie" door Whirlpool te laten uitvoeren voor ruim 100 euro.

Dat is niet mijn idee van garantie.
De site van whirlpool is duidelijk.

Volgens mij houdt de monteur er een eigen handeltje op na.
Op alle Whirlpool apparaten geldt een fabrieksgarantie van 24 maanden (zie garantievoorwaarden). Alle technische defecten die zich (bij normaal gebruik) tijdens de garantieperiode voordoen, zullen zonder berekening van kosten worden gerepareerd.

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik snap niet waarom iedereen TS aanvalt! Het is toch van de zotte dat je garantie hebt maar dan nog eventjes dik €100 moet neertellen voor de vervanging van een klokje? Volgens mij zou dat in de garantieperiode gewoon gratis moeten zijn!

Whirlpool garandeert voor een bepaalde periode de werking van het product, en als het product niet naar behoren werkt dan lossen zij dat op. Het is superdom dat als zij een oven maken waarvan 2x binnen 2 jaar een klokje stukgaat, en dan moet TS daar ook nog voor betalen? Ze zouden. Met een bos bloenpmen die klok komen installeren (gratis!!) en hun excuses moeten maken voor zoveel zotheid!

Gesloten