LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wijsheid gevraagd
Wijsheid gevraagd
Hallo,
Wij hebben een moderne keuken op het oog die bestaat uit een vaste kastenwand van 5 kasten (3 meter) en een kookeiland van 2,70 meter met composiet blad. Kastenwand in donker eiken kunststof, kookeiland hoogglans witte lak. Inbouwapparatuur van Siemens, te weten steamer, koffieautomaat, combimagnetron, afzuigkap, inductiekookplaat, koelkast en vaatwasser.
Nu hebben we na onderhandeling bij de ene dealer een bedrag van 15000 hiervoor afgesproken. De keuken is dan van Schröder. Bij de andere dealer kwamen we voor dezelfde keuken, maar dan van Hebaform na onderhandeling op een bedrag uit van 22500 euro. Een groot prijsverschil dus. Next125 zou hier tussenin uitkomen.
Wat is wijsheid? Is het prijsverschil realistisch? Wat zijn de verschillen in kwaliteit? Welke zou je adviseren?
Wij hebben een moderne keuken op het oog die bestaat uit een vaste kastenwand van 5 kasten (3 meter) en een kookeiland van 2,70 meter met composiet blad. Kastenwand in donker eiken kunststof, kookeiland hoogglans witte lak. Inbouwapparatuur van Siemens, te weten steamer, koffieautomaat, combimagnetron, afzuigkap, inductiekookplaat, koelkast en vaatwasser.
Nu hebben we na onderhandeling bij de ene dealer een bedrag van 15000 hiervoor afgesproken. De keuken is dan van Schröder. Bij de andere dealer kwamen we voor dezelfde keuken, maar dan van Hebaform na onderhandeling op een bedrag uit van 22500 euro. Een groot prijsverschil dus. Next125 zou hier tussenin uitkomen.
Wat is wijsheid? Is het prijsverschil realistisch? Wat zijn de verschillen in kwaliteit? Welke zou je adviseren?
Re: Wijsheid gevraagd
appels met appels vergelijken
anders heb je het nakijken
zijn de fronten gelijk materiaal
is het blad van composiet of roestvaststaal
types apparaten van 1 merk
is dat zo, dan lijkt het prijsverschil heel sterk
hebaform ligt wel iets hoger in prijs
kiezen voor schroder lijkt mij niet zo wijs
anders heb je het nakijken
zijn de fronten gelijk materiaal
is het blad van composiet of roestvaststaal
types apparaten van 1 merk
is dat zo, dan lijkt het prijsverschil heel sterk
hebaform ligt wel iets hoger in prijs
kiezen voor schroder lijkt mij niet zo wijs
Heb je al naar Systemat gekeken qua prijs goedkoper dan de Next125 en qua kwaliteit vergelijkbaar.
Hoe breed is dat kookeiland eigelijk? met kasten aan beide kanten? en lades?
Schröder ken ik niet, is dat Keukenconcurent rommel?
Hoe breed is dat kookeiland eigelijk? met kasten aan beide kanten? en lades?
Schröder ken ik niet, is dat Keukenconcurent rommel?
Hoi sarpmg,
Bij Nuva keukens hebben we een vergelijkbare gezien van Systemat, maar we zijn daar nog niet in gesprek geweest. Moeten we misschien ook doen.
Het kookeiland is 95 cm breed. Deze bevat overal kasten op 1 meter onder de kookplaat na, hier komen lades.
Schröder wordt misschien wel bij de Keukenconcurrent verkocht, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet; daar ben ik niet geweest. Ik hoor wisselende berichten over Schröder.
Bij Nuva keukens hebben we een vergelijkbare gezien van Systemat, maar we zijn daar nog niet in gesprek geweest. Moeten we misschien ook doen.
Het kookeiland is 95 cm breed. Deze bevat overal kasten op 1 meter onder de kookplaat na, hier komen lades.
Schröder wordt misschien wel bij de Keukenconcurrent verkocht, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet; daar ben ik niet geweest. Ik hoor wisselende berichten over Schröder.
Waarom dan ? Ziet er volgens mij best goed uit. Blum scharnieren/dempers & lade's !kiezen voor schroder lijkt mij niet zo wijs
Ja maar Blum schanieren gaan lekken. Vraag maar aan GTWE
een scharnierke hoeft niet de kwaliteit van een auto te waarborgen.
Een lada met een opel motor (Ja, die bestaan!) maakt die Lada niet beter.
Een lada met een opel motor (Ja, die bestaan!) maakt die Lada niet beter.
Als het kwaliteits verlies dus niet in die blum dingen zit.....waarin dan wel ????
Helaas in dingen die je als gewone koper niet ziet.
Kastconstructie, verbindingen, alles rechtgezaagd enz.
Al die dingen bij elkaar zorgen voor een goede stabiele kast waar je laden tenminste na 15 jaar nog fatsoenlijk in zitten.
Maar ja, een hoop verkopers hebben nog nooit een kast "los" gezien.
Kastconstructie, verbindingen, alles rechtgezaagd enz.
Al die dingen bij elkaar zorgen voor een goede stabiele kast waar je laden tenminste na 15 jaar nog fatsoenlijk in zitten.
Maar ja, een hoop verkopers hebben nog nooit een kast "los" gezien.
Rechtgezaagd ?????...man, dat gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Ook jij heb er dus duidelijk geen verstand van. Iets kost haast het dubbele omdat het o.a. recht is gezaagd
Ook jij heb er dus duidelijk geen verstand van. Iets kost haast het dubbele omdat het o.a. recht is gezaagd
Nee Patje, iets is betere kwaliteit omdat het netter gezaagd is of degelijker in elkaar gezet. Dat is wat anders dan dat iets het dubbele kost omdat het netter gezaagd is. Bij ieder product zit er in de fabrikage een bepaalde foutmarge, maar in het algemeen zal die marge bij kwalitatief betere producten (veel) kleiner zijn dan bij mindere producten.
HEBAFORM is een kwaliteitsmerk en toch niet duurder dan
Systemat of Next.
Topmodellen in greeploos en Landhuiskeukens.
Je moet wel die goede kleine keukenzaak vinden die het verkoopt.
Systemat of Next.
Topmodellen in greeploos en Landhuiskeukens.
Je moet wel die goede kleine keukenzaak vinden die het verkoopt.