Hallo,
Ik heb een vraagje.
Op het kinderdagverbijf waar mijn dochter zat (is inmiddels naar een andere) rekende ze als ik te laat betaalde 25 euro administratie kosten.
Op de 10e van de maand gingen ze incasseren en als dit niet lukte kreeg je een brief thuis met de datum van 3 dagen later en de mededeling dat er 25 euro administratie kosten werden gerekend.
Mijn vraag is nu of dit zomaar mag.
Ik heb daarbij in hun algemene voorwaarden gelezen dat na het verstrijken van de betalingsdatum hun een betalingsherinnering toe sturen en mij dan de gelegenheid bieden om binnen 14 dagen alsnog te betalen, pas als ook die datum is verstreken dat ze dan rente in rekening brengen (wat dan wel logisch is)
Heb nooit een herinnering gehad, altijd gelijk extra kosten a.d. 25 euro
Nogmaals de vraag: Mogen zij dit zomaar doen?????
M.v.g.
Saskia
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] administratiekosten
Re: administratiekosten
sfremouw schreef:
Ik heb daarbij in hun algemene voorwaarden gelezen dat na het verstrijken van de betalingsdatum hun een betalingsherinnering toe sturen en mij dan de gelegenheid bieden om binnen 14 dagen alsnog te betalen, pas als ook die datum is verstreken dat ze dan rente in rekening brengen (wat dan wel logisch is)
Heb nooit een herinnering gehad, altijd gelijk extra kosten a.d. 25 euro
Nogmaals de vraag: Mogen zij dit zomaar doen?????
M.v.g.
Saskia
Als in hun algemene voorwaarden niets staat, is het niet toegestaan.
Wat zegt het kinderdagverblijf op deze aard van incasso?
Wat betekend "altijd"?
Heb je dus vaker moeten betalen?
Ik heb dit jaar 4 keer de administratiekosten moeten betalen.
Ook al had ik ze uitgelegd dat ik per 4 weken betaald krijg en het dus wel eens mis kan lopen , maar dat ik dat dan zo snel mogelijk overmaak (wat ik ook inderdaad heb gedaan)
Op de aard van die incasso heb ik ze eigenlijk niet echt naar gevraagd, maar het zal wel weer een procedure zijn.
Aangezien hun echt alleen maar naar procedures kijken.
1 van de redenen waarom ik er ben weggegaan...
Je brengt je kinderen er toch heen zodat je kan werken?
Ik heb dit jaar verlof uren moeten bijkopen op mijn werk en dat terijl ik echt alleen maar vrij neem als ik gebeld word dat mijn kinderen ziek zijn.
Kan je nagaan hoe vaak dat was. (ik werk fulltime)
En als ze dan belde en je gat ze ophalen, zijn ze gewoon vrolijk aan het spelen en is er niks aan de hand.
Ja zeggen ze dan, ze is al de hele ochtend aan het huilen dus hebben we haar temperatuur maar even gemeten en het was 38,5 (GEK HE!!! als ze al een tijdje huilt!!) dus moet ze (volgens de procedure) opgehaald worden.
Ik heb nu ondanks dat ik er al weg ben nog steeds een geschil met ze.
Ik krijg nog geld van ze en dan heb ik er niet eens die 4x 25 euro bij gerekend.
Ik denk dat ik die ook maar eens terug ga vragen
of maar eens mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen.....
Ik ben in ieder geval echt goed boos
Ook al had ik ze uitgelegd dat ik per 4 weken betaald krijg en het dus wel eens mis kan lopen , maar dat ik dat dan zo snel mogelijk overmaak (wat ik ook inderdaad heb gedaan)
Op de aard van die incasso heb ik ze eigenlijk niet echt naar gevraagd, maar het zal wel weer een procedure zijn.
Aangezien hun echt alleen maar naar procedures kijken.
1 van de redenen waarom ik er ben weggegaan...
Je brengt je kinderen er toch heen zodat je kan werken?
Ik heb dit jaar verlof uren moeten bijkopen op mijn werk en dat terijl ik echt alleen maar vrij neem als ik gebeld word dat mijn kinderen ziek zijn.
Kan je nagaan hoe vaak dat was. (ik werk fulltime)
En als ze dan belde en je gat ze ophalen, zijn ze gewoon vrolijk aan het spelen en is er niks aan de hand.
Ja zeggen ze dan, ze is al de hele ochtend aan het huilen dus hebben we haar temperatuur maar even gemeten en het was 38,5 (GEK HE!!! als ze al een tijdje huilt!!) dus moet ze (volgens de procedure) opgehaald worden.
Ik heb nu ondanks dat ik er al weg ben nog steeds een geschil met ze.
Ik krijg nog geld van ze en dan heb ik er niet eens die 4x 25 euro bij gerekend.
Ik denk dat ik die ook maar eens terug ga vragen
of maar eens mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen.....
Ik ben in ieder geval echt goed boos
Confronteer hun nog eens met de administratiekosten, en vraag waar in de voorwaarden dit staat.