LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalingsvoorwaarden aanpassen

Discussieer hier over kinderopvang.
meet77

betalingsvoorwaarden aanpassen

Ongelezen bericht door meet77 »

Ik heb een vraag. Via de oudercommissie is bekend gemaakt dat ons kinderdagverblijf de betalingen wil aanpassen. Wij betalen nu achteraf de uren die wij hebben afgenomen. Nu wil men dat wij per 1-2-'13 de uren vooraf gaan betalen, dus in de maand februari 2013 zouden wij dan 2x aan het kdv ongeveer € 1000,- moeten betalen en dat is een hoop geld voor ons.
Nu vraag ik me af, kan men daar zomaar allerlei voorwaarden veranderen terwijl je een contract met hen hebt?
wij zijn nu serieus aan het kijken om dit anders op te lossen, er hangt een gevoel van zakkenvullen bij ons.

MAXIEM

Re: betalingsvoorwaarden aanpassen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

meet77

Als je het er niet mee eens bent, dan heb je eigenlijk maar 1 optie en dat is, het zoeken van een ander dagverblijf.

Maxiem.

meet77

Ongelezen bericht door meet77 »

dat zijn we nu ook aan het doen.
Alleen bekruipt mij het gevoel dat het niet helemaal klopt. Je kan toch niet ineens als je een contract hebt de betalingsvoorwaarden veranderen?

zwabbertje

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Blijkbaar is de oudercommissie (namens de ouders) akkoord gegaan met deze wijziging.

Op zich is het wel logisch dat vooruit wordt betaald, de kinderopvangtoeslag wordt door de belastingdienst ook altijd vooraf overgemaakt.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

meet77 schreef:Ik heb een vraag. Via de oudercommissie is bekend gemaakt dat ons kinderdagverblijf de betalingen wil aanpassen. Wij betalen nu achteraf de uren die wij hebben afgenomen. Nu wil men dat wij per 1-2-'13 de uren vooraf gaan betalen, dus in de maand februari 2013 zouden wij dan 2x aan het kdv ongeveer € 1000,- moeten betalen en dat is een hoop geld voor ons.
Nu vraag ik me af, kan men daar zomaar allerlei voorwaarden veranderen terwijl je een contract met hen hebt?
wij zijn nu serieus aan het kijken om dit anders op te lossen, er hangt een gevoel van zakkenvullen bij ons.
De oudercommissie, dan ben je in principe zelf. Dus feitelijk ben je akkoord met deze aanpassing, maar daar heb je nu niets meer aan. En helaas zijn er steeds meer instellingen die bijdrage vooraf gaan innen. Dit kan ook te maken hebben met het feit dat er mensen zijn die te laat betalen. Bij vooraf innen is het iets eenvoudiger: niet betalen is geen kind naar KDV kunnen brengen. En zo wordt het probleem naar de veroorzaker verplaatst.

Gesloten