LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Govolo reisbureau vliegtickets en annuleringsverzekering

Discussieer hier over kinderopvang.
Denniz

Govolo reisbureau vliegtickets en annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door Denniz »

Is er iemand die net als ik bij Govolo tickets geboekt heeft en een annuleringsverzekering daar heeft afgesloten. Ik heb tickets met Afriqiyah geboekt naar Johannesburg.

Op de site staat het volgende:

Een annuleringsverzekering voor onvoorziene gevallen
Voor alle oorzaken buiten uw schuld, bijvoorbeeld :
- u hebt niemand meer om op uw huisdier of uw huis te passen
- u hebt niemand meer om u op de plaats van bestemming te ontvangen
- uw verlofdagen worden geweigerd
- enz...

Ik kon deze verzekering afsluiten, nadat ik de tickets had gereserveerd. Zij brengen de annuleringsverekering onder bij de Europeesche. De Europeesche meldt dat burgeroorlog geen dekking geeft. Stel dat Afriqiyah failliet gaat, dan zullen ze ook geen dekking bieden omdat de achterliggende reden de burgeroorlog is in Libie.

Ik heb vele mails naar Govolo gestuurd dat hun site misleidend is. Er is sprake van een onvoorziene geval en ik heb toch echt geen schuld aan de burgeroorlog. Ze blijven verwijzen naar de polisvoorwaarden. Ze zijn van mening dat ik die had moeten lezen, nadat ik de polis had afgesloten.

Ik heb gemeld dat het grof misleidend is en dat ze doodleuk op hun site zetten dat het een revolutionaire annuleringsverzekering is en dat alle oorzaken buiten mijn schuld gedekt zijn. Maar als puntje bij paaltje komt, geven ze niet thuis.

Als er meer mensen zijn, dan kunnen we onze krachten bundelen. Govolo zit in Frankrijk en ik krijg elke keer reacties waar ik me dood aan erger.

De zaak zou voorgelegd worden aan de directie. Ik krijg de volgende reactie:

Geachte mevrouw/meneer,

Naar aanleiding van uw boeking berichten wij u als volgt.

Deze reactie is verkregen van onze directie. En ik verdedig het standpunt dat de voorwaarden omschreven zijn in de documenten en in de voorwaarden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Internet
GOVOLO

Dat ze gewoon keihard liegen en bedriegen doet er kennelijk niet toe.

Laat een bericht achter als je door Govolo gedupeerd bent.

Emmy75

Re: Govolo reisbureau vliegtickets en annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Het is natuurlijk een heel vervelende situatie, maar bij dit soort verzekeringen en vele andere verzekeringen zijn een aantal zaken altijd uitgesloten, zoals (burger)oorlog, Act of God, enz.

brieziet

Ongelezen bericht door brieziet »

Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht op de site van Govolo, maar kan de tekst niet vinden dat je voor alle oorzaken (zoals verlofdagen die niet akkoord zijn, of niemand om op het huis te passen) kan annuleren en dat dit gedekt zou zijn in je verzekering.
(eerlijk gezegt zou ik het ook wel heel vreemd vinden als dergelijke redenen om te annuleren gedekt zouden worden bij een annuleringsverzekering, dan kunnen ze net zo goed zeggen ; ook als je geen zin hebt mag je annuleren. De premies zouden bij zo'n verzekering ook erg hoog zijn lijkt me)

Wél vind ik vrij gemakkelijk de voorwaarden en de uitkeringen bij bepaalde geldige redenen om te annuleren. In die voorwaarden staan ook heel duidelijk de uitzonderingen, waaronder burgeroorlog.

brieziet

Ongelezen bericht door brieziet »

Overigens vond ik wel dit:

Wijziging en annulering OM WELKE REDEN DAN OOK :

Teruggave van de wijzigings- en annuleringskosten op vertoon van geldig bewijs om professionele, medische of persoonlijke redenen tot 6000 euro p.p*.

Faillissement van de luchtvaartmaatschappij :

Als uw vlucht wordt geannuleerd omdat de luchtvaartmaatschappij failliet gaat, krijgt u het bedrag van het vliegticket terug*.

en * betekent dat je bij de voorwaarden moet gaan kijken.
(daar staat dus ook dat burgeroorlog niet gedekt is)

Verder staat in die voorwaarden bij uitsluitingen : elke gebeurtenis waarvoor de verzekerde zelf verantwoordelijk kan worden gehouden bij
toepassing van artikel L.211-8 en verder van de Franse wet op toerisme.

Ik ga die wet nu ff niet lezen, maar denk dat 'annuleren om welke reden dan ook' niet zo letterlijk genomen moet worden. Want oppas zoeken voor je huis wordt in Frankrijk denk ook onder je eigen verantwoordelijkheid gehouden.

Maar Govolo suggereert wel dat je altijd maar kan annuleren, ze noemen het zelfs annuleringsgarantie... Ja annuleren kan overal natuurlijk wel, maar je geld terug krijgen is ook bij Govolo aan strikte voorwaarden gebonden

Denniz

Als je een reis wil boeken dan kom je in een scherm waarbij je je persoonsgegevens kan invullen en dan wordt er een "revolutionaire annuleringsverzekering" aangeboden.

Er waren nog maar vier tickets te boeken en ik zag dat het een uitgebreide annuleringsverzekering was. Ik zag dat er verderop stond "Zie verkoopvoorwaarden". Er ging bij mij geen belletje rinkelen dat je daar op kon klikken.

Ik las letterlijk: Voor alle oorzaken buiten mijn schuld en dat was voor mij voldoende.

Er staat het volgende nadat je een reis hebt ingebracht:

Een revolutionaire annuleringsverzekering :

Een annuleringsverzekering voor onvoorziene gevallen
Voor alle oorzaken buiten uw schuld, bijvoorbeeld :
- u hebt niemand meer om op uw huisdier of uw huis te passen
- u hebt niemand meer om u op de plaats van bestemming te ontvangen
- uw verlofdagen worden geweigerd
- enz...

Een verzekering voor een gemiste vlucht
Hebt u uw vlucht gemist omdat uw wekker niet afging of vanwege files op de weg ?
Vertrek alsnog binnen 48 uur en uw ongebruikte vliegticket wordt vergoed !

Een verzekering tegen het faillissement van de luchtvaartmaatschappij
Een staking van het personeel? Een faillissement van de luchtvaartmaatschappij ?
Indien de vervoerder niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, bent u uw geld niet kwijt !

Een schadevergoeding in geval van vertraging
- tussen de 30 € en 150 € als uw vlucht meer dan 4 uur vertraging heeft.
- als uw vlucht meer dan 7 uur vertraging heeft, kunt een andere vlucht kiezen en wordt uw ongebruikte vliegticket vergoed!

Ik vind de tekst zwaar misleidend. De verzekering is ondergebracht bij de Europeesche. Die stellen al dat als Afriqiyah failliet gaat het door de burgeroorlog is gekomen en dat er geen dekking is....

Europeesche stelt dat het niet netjes is dat Govolo het zo op hun site zet, maar ze doen er niets aan. Van Govolo krijg ik lauwe reacties. Ik had de polisvoorwaarden moeten lezen etc. Hun site is gewoon misleidend. Er was mij beloofd dat het voorgelegd zou worden aan de directie, maar dat is denk ik niet gebeurd. Ik heb gevraagd om een schriftelijke afwijzing van de directie, maar die krijg ik niet.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

U kunt natuurlijk altijd eens juridisch advies inwinnen bij een juridisch loket of iets dergelijks.. Neem dan wel de benodigde papieren mee een maak een schermafdruk van de informatie zoals deze op de site wordt gepresenteerd.

Er wordt wel vaak vanuit gegaan dat dit een beetje tot de algemene kennis hoort maar goed... Misschien hebben ze het toch te onduidelijk vermeld of valt het zelfs onder misleiding.. Advies inwinnen kan nooit kwaad, denk ik dan.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Rubriek: onderwijs en instellingen>>kinderopvang

???

Denniz

Ehhh help. Ik had niet gezien dat je een rubriek moest vullen. Kennelijk is dit de automatische rubriek.

Hoe krijg ik het in de juiste rubriek.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt, zodat we samen kunnen optrekken.

Er zijn overigens wel maatschappijen die dekking bieden bij een burgeroorlog.

Gesloten