LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herinnering klopt niet van het NSO

Discussieer hier over kinderopvang.
Lampionnetje

Herinnering klopt niet van het NSO

Ongelezen bericht door Lampionnetje »

Beste mensen,

Mijn dochter van nu 5 jaar zit op de NSO IMpact Amsterdam.
Haar contract ging in op 16 sept vorig jaar.
De kinderopvang toeslag wordt naar IMpact overgemaakt ,dus ik hoef alleen een eigen bijdrage over te maken.
In jan. `09 kreeg ik een herinnering binnen,waar ik raar van stond te kijken.
Ik zou een bedrag open hebben staan van 716,40 !!
Ik wist meteen dat dat niet kon kloppen,en ben dit helemaal na gaan rekenen.
Toen kwam ik erachter dat er bijv een maand in rekening was gebracht dat mijn dochter nog helemaal niet op de NSO zat. Ook hadden ze bedragen berekend die gewoonweg niet klopten.Ook hadden ze de toeslag van de bel.dienst er vaak niet van af getrokken.
Ik heb een brief afgegeven op IMpact en deze ook naar ze toegemaild, met daarin beschreven dat het uiteindelijke bedrag dat openstond niet 716,40 is maar 155,05.
En dat bedrag heb ik natuurlijk ook alsnog overgemaakt. In de brief vertelde ik nauwkeurig hoe ik aan deze bedragen was gekomen en wat er dus in de herr. niet klopte volgens mijn berekeningen.

Ik heb de brief afgesloten met "Als u hierop een schriftelijke reaktie wil geven ter bevestiging,stel ik dit zeer op prijs. U kunt dit ook per e-mail doen "

Nooit wat teruggehoord en ook verder geen herinneringen meer gehad.
TOT Vrijdag 9-10-2009 !
Ik kwam op IMpact mijn dochter halen ,en werd aangesproken door de directrice van Impact.
Ik zou nog helemaal niks betaald hebben, er stond een heel groot bedrag open.
Na even bedenken waar ze t nou over had begon er bij mij een lichtje te branden; Het ging nu over de herinnering die ze had gestuurd aan t begin van dit jaar !
Ik moest meelopen naar haar kantoortje zodat we elkaar beter konden verstaan en ze mij in de computer kon laten zien wat er nu allemaal openstond incl 2009.
Nou ik wist dat de herinneringen over 2008 niet klopte en vroeg wat ze had gedaan met de brief.
Ze zei dat ze zich die brief inderdaad kan herinneren en dat ze die destijds waarschijnlijk vluchtig heeft gelezen en dat ie nu waarschijnlijk op haar bureau ligt.
Ze wees naar haar bureau vol spulletjes en papieren die van de stapel waren afgegleden (mochten ze op een stapel hebben gelegen).
Er zat een jongeman te tikken en te scrollen aan een klein bureautje achter zijn pc. Hij doet tegenwoordig de administratie, want de directrice is daar zelf niet zo goed in....Ze sturen nu alle ouders die volgens de admin iets open hebben staan een herinnering. Mocht de herinnering niet kloppen dan komen ze vanzelf wel naar IMpact toe om dat te melden. "Net als u nu " .
De jongeman printte de herinneringen voor me uit. Hij moest alleen ff de strenge tekst weghalen ( dat als je niet binnen 8 dagen betaald, je kind niet meer wordt toegelaten op de opvang). Hij gaf me de herinneringen mee.
De afspraak die we maakten ( directrice en ik) was dat ik thuis alles weer zou nakijken en bewijzen zou doormailen naar haar. Ze gaf me het e-mail adres.
Als het me niet zou lukken om dit binnen 8 dagen uit te zoeken kon ik haar bellen en dan zou ze de tijd verlengen zodat mijn dochter niet wordt geweigerd op de opvang na die 8 dagen.

Eenmaal thuis begon het uitzoeken weer.
Het is makkelijker als de bedragen op de herinneringen matchen met mijn betalingen.
Dat was niet het geval.
Ik moest dus uitzoeken wat er niet klopte aan de bedragen,en dan erbij vermelden wanneer ik welk bedrag voor welke maand had betaald, met daarbij de betalingbewijzen.
Dit heb ik Dinsdag gedaan en gemaild naar zowel IMpact als naar de directrice.
De Zondag ervoor had ik de digitale versie van de brief die ze kwijt was geraakt door gemaild.
Natuurlijk gevraagd om response.
Iets wat ik inmiddels gewend ben om niet te krijgen,maar het was wel de afspraak. Ze zou nu veranderen hierin had ze nog gezegd. Ik zou een reaktie krijgen zodat ik wist dat ze het had gelezen.

Het is nu Donderdag. Ik hoop antwoord van ze te krijgen, want in principe loopt volgende week die termijn af.

Ik heb volgens mijn berekeningen niks meer open staan,alles is volgens mijn berekeningen betaald.
Ik heb ze over sommige bedragen gevraagd hoe ze aan die bedragen komen, omdat ik op iets heel anders uit kom.

Als zij niet reageren,en er volgens hun administratie na alles wat ik ze gemaild heb toch blijkt dat er een bedrag openstaat, kunnen ze dan gewoon maar mijn dochter weigeren op de opvang ?

bokito74

Re: Herinnering klopt niet van het NSO

Ongelezen bericht door bokito74 »

Wat ik niet uit je verhaal opmaak is het volgende.

Jij zegt nl zelf over te maken maar neem aan dat er toch ook een factuur van hun uitkomt of niet of maak jij lukkraak maar wat over.

Dan kan ik me nl er wel in vinden dat de bedragen niet matchen met elkaar.
Als jij andere bedragen overmaakt als dat je moet doen, ik heb het hier dan niet over facturen die niet kloppen die moet je betwisten maar zo maak je er zelf een puinhoop van

Lampionnetje

De facturen klopten niet.
Zo weet ik bijvoorbeeld dat ik niet hoef te betalen voor een maand dat zij niet op de opvang kwam.

Daarna kwam er een factuur die onjuist was omdat er 3 dagen in rekening werden gebracht terwijl dat niet de dagen zijn welke mijn dochter daar komt,en daarbij ze komt er 1,5 dag.
Daar heb ik toen ook op gereageerd.

Dan kwamen er ook nog bedragen waarvan ze menen dat zij niet betaald zijn terwijl dat wel is gebeurd.
En bedragen die niet klopten omdat daar nog de kinderopvangtoeslag van af moest.

bokito74

Dus heb je er zelf een puinhoop van gemaakt door maar wat over te boeken wat jij dacht wat goed was.

Je had nl eerst e.e.a. moeten laten oplossen en de juiste factuur moeten laten sturen en dat heb jij verzuimd.

Nu is de chaos zo groot dat het niet meer duidelijk is, immers hun kijken naar het factuurbedrag en zien dat die niet betaald is simpel zat.

Lampionnetje

Jahoor Bokito ook goed hoor.
Iniedergeval denkt IMpact daar anders over.
Ze hebben hun excuses aangeboden .Ik had ze nl allang gevraagd dit op te lossen.
Als ik gewoon niet had betaald tot ze eindelijk zouden reageren dan was t pas een chaos geweest.
Maar ik heb eerdere berichten van je doorgelezen dus deze reactie had ik al van je verwacht.
Gegroet.

bokito74

Je komt hier je gal spuwen en op dezelfde dag is het spontaan opgelost dream on

D2Freak30

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Ten eerste: Trek je vooral niets aan van opmerkingen van Erwin. Maar dat had je zelf al gezien.

Verder lijkt het mij dat je redelijk correct hebt gehandeld. Alleen was het beter geweest om met je eigen bevindingen aan het begin van het jaar, langs te gaan bij de kinderopvang. Dan was dit probleem direct correct opgelost.

Dat hun administratie een puinhoop is, mag duidelijk zijn als we je verhalen kunnen geloven. Aan de andere kant, bij welk bedrijf is dat niet zo? Overal worden fouten gemaakt helaas, dus dit zal geen uitzondering zijn.

Gelukkig is het nu opgelost. Ik vrees echter wel dat ze je kind de toegang kunnen ontzeggen als er volgens hun(gebrekkige) administratie een behoorlijke betalingsachterstand is opgelopen. Tip voor de volgende keer: als je het opstuurd, doe dit dan aangetekend. Heb je iig bewijs dat je het verstuurd hebt.

Gesloten