LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huilen??
Huilen??
Hallo allemaal,
ik ben een leidster op een kinderopvang, en huilende kids maken we dagelijks mee. maar sinds kort is er een jongetje bij gekomen van 3 jaar (hij is er sinds een maand of 4 nu) waarin ik / en collega's ons heel moeilijk in kunnen verplaatsen. ik heb het gevoel dat als er verandering plaats vindt hij begint te huilen bijv: we gaan fruit eten en hij moet aan tafel zitten, we gaan naar buiten/ of weer naar binnen, slapen enzv.. op deze momenten huilt hij en roept steeds om zijn moeder. na 4 maand hadden wij toch verwacht dat dit minder zou worden.
slapen moet van zijn ouders, we mogen hem gerust laten liggen want bij zijn oma huilt en schreeuwt hij ook de boel aan elkaar (maar liefst 1 uur tot anderhalf uur voor hij slaapt) zelf ben ik hier niet zon voorstander van. hij stopt niet met huilen en schreeuwen en steekt afentoe zijn vingers in zijn keel, wat tot braken lijdt. ook vraag ik me af of hij nog wel echt aan slapen toe is? zelf geeft hij aan niet moe te zijn en niet te willen slapen, maar spelen. ouders en oma zelf geven ook aan problemen te hebben met zijn gedrag, maar hier word volgens mij weinig aan gedaan.
spelen doet hij weinig, en maakt nauwelijks tot niet contact met andere kinderen. hij kijkt vanaf een afstandje en raakt zelf weinig speelgoed aan.
iemand tips??
ik ben een leidster op een kinderopvang, en huilende kids maken we dagelijks mee. maar sinds kort is er een jongetje bij gekomen van 3 jaar (hij is er sinds een maand of 4 nu) waarin ik / en collega's ons heel moeilijk in kunnen verplaatsen. ik heb het gevoel dat als er verandering plaats vindt hij begint te huilen bijv: we gaan fruit eten en hij moet aan tafel zitten, we gaan naar buiten/ of weer naar binnen, slapen enzv.. op deze momenten huilt hij en roept steeds om zijn moeder. na 4 maand hadden wij toch verwacht dat dit minder zou worden.
slapen moet van zijn ouders, we mogen hem gerust laten liggen want bij zijn oma huilt en schreeuwt hij ook de boel aan elkaar (maar liefst 1 uur tot anderhalf uur voor hij slaapt) zelf ben ik hier niet zon voorstander van. hij stopt niet met huilen en schreeuwen en steekt afentoe zijn vingers in zijn keel, wat tot braken lijdt. ook vraag ik me af of hij nog wel echt aan slapen toe is? zelf geeft hij aan niet moe te zijn en niet te willen slapen, maar spelen. ouders en oma zelf geven ook aan problemen te hebben met zijn gedrag, maar hier word volgens mij weinig aan gedaan.
spelen doet hij weinig, en maakt nauwelijks tot niet contact met andere kinderen. hij kijkt vanaf een afstandje en raakt zelf weinig speelgoed aan.
iemand tips??
Re: Huilen??
Misschien eens een arts raadplegen, het kind kan een of ander pijn/afwijking hebben.karin001 schreef: iemand tips??
Test doen, of hij ook zo reageert als zijn moeder aanwezig is.
Zou zomaar een vorm van autisme kunnen zijn.
En je weet natuurlijk ook als kinderleidster dat negatieve
aandacht ook aandacht is.
En je weet natuurlijk ook als kinderleidster dat negatieve
aandacht ook aandacht is.
Als ouders en oma ook problemen met zijn gedrag hebben,snap ik niet dat die niet met zo'n kind bij een kinderarts zijn geweest.
Dat wordt volgens mij alleen maar erger,straks is dat kindje onhandelbaar.
Misschien heeft dat kindje strikte regels en alles op tijd nodig,(autisme)dat hij weet waar hij aan toe is.
Misschien heeft dat kindje strikte regels en alles op tijd nodig,(autisme)dat hij weet waar hij aan toe is.
Juist, is ook onbegrijpelijk dat ze daar nog niet mee naarsnepke schreef:Als ouders en oma ook problemen met zijn gedrag hebben,snap ik niet dat die niet met zo'n kind bij een kinderarts zijn geweest.
een kinderarts zijn geweest.
klinkt iets uit het autistische spectrum.. alleen een kinderarts/kinderpsych kan dat echt oordelen..
misschien is het binnenkort tijd om een pedagogisch gesprek met de ouders te voeren
misschien is het binnenkort tijd om een pedagogisch gesprek met de ouders te voeren
@Karin
Ik vind het jammer, dat jij als kleuterleidster 4 maanden wacht, om aan deze toestand iets te veranderen.
Vooral, om dit via een forum op te lossen, is niet de juiste weg.
Daarom denk ik meer aan, dat jij de moeder/oma/tante bent, om informatie te krijgen.
Maar dan is dit de verkeerde weg, maar je moet naar de arts, en geen leken hier vragen, wat te doen.
Misschien heb ik het verkeerd, maar dit is mijn indruk!
Ik vind het jammer, dat jij als kleuterleidster 4 maanden wacht, om aan deze toestand iets te veranderen.
Daarom denk ik meer aan, dat jij de moeder/oma/tante bent, om informatie te krijgen.
Maar dan is dit de verkeerde weg, maar je moet naar de arts, en geen leken hier vragen, wat te doen.
Deze leken geven allemaal het advies om naar een arts te gaan.hobby1 schreef:@Karin
@hobby1
Ze vroeg niet om een oplossing maar om een tip, het kan natuurlijk ook zo zijn dat Karin niet bekend is met een autistische stoornis zoals b.v. Pdd-nos ,Asperger ik ken meer mensen in het onderwijs zowel basis als voortgezet die er nog nooit van gehoord hadden.
Karin volg het advies van bianca82 op!
Ze vroeg niet om een oplossing maar om een tip, het kan natuurlijk ook zo zijn dat Karin niet bekend is met een autistische stoornis zoals b.v. Pdd-nos ,Asperger ik ken meer mensen in het onderwijs zowel basis als voortgezet die er nog nooit van gehoord hadden.
Een leek ben ik inmiddels niet meer met een zoon van 17 met Pdd-nos.en geen leken hier vragen
Ja, klopt, want ook deze leek heeft dit geschreven:snepke schreef: Deze leken geven allemaal het advies om naar een arts te gaan.
hobby1 schreef:Misschien eens een arts raadplegen, het kind kan een of ander pijn/afwijking hebben.karin001 schreef: iemand tips??
Test doen, of hij ook zo reageert als zijn moeder aanwezig is.
Milady schreef:@hobby1
Ze vroeg niet om een oplossing maar om een tip, het kan natuurlijk ook zo zijn dat Karin niet bekend is met een autistische stoornis zoals b.v. Pdd-nos ,Asperger ik ken meer mensen in het onderwijs zowel basis als voortgezet die er nog nooit van gehoord hadden.Een leek ben ik inmiddels niet meer met een zoon van 17 met Pdd-nos.en geen leken hier vragen
Lees gewoon mijn eerst bericht, dat was een tip, een geen oplossing.
Trouwens, hier wordt al weer gegist, dat dit kind Pdd-nos, Asperger en nog veel meer heeft.
Het kind moet naar een arts/psycho en nog meer, dan wordt de oplossing vanzelf gevonden.
Maar ik blijf erbij, dat TS geen kleuterleidster is, want dan vrees ik het ergste voor mijn kleinkinderen, om pas naar 4 maanden met de stem naar buiten te komen!
TS is geen kleuterleidster,ze is leidster bij een kinderopvang.Dat is toch wat anders.
Misschien ziet ze dat kindje 2x keer in de week een uurtje of 4.
En in een paar uurtjes per week ,weet jij niet hoe dat kind thuis is.
Blijkbaar heeft ze toch info bij de ouders gevraagd, want het kind doet zo thuis en bij oma ook.
Het is aan de ouders om naar een kinderarts oid te gaan en niet aan TS.
Blijkbaar heeft ze toch info bij de ouders gevraagd, want het kind doet zo thuis en bij oma ook.
snepke schreef:TS is geen kleuterleidster,ze is leidster bij een kinderopvang.Dat is toch wat anders.
Ok, zij is dan leidster van een kinderopvang.
Maar wat is dan een kleuterleidster?
Mannetje van 3 jaar is toch een kleuter, of ben ik het verleerd?
Nergens staat, dat zij het kind maar koortstondig ziet.
Ik blijf erbij, wij hebben het over familie!
Nee dat is een peuter.hobby1 schreef:
Yep,klopt het is een peuter.
Kleuterleidsters geven "les" op een kleuterschool.
Kleuterleidsters geven "les" op een kleuterschool.
Oh, sorry heb ik toch verkeerd geleefd !Chocomelk schreef:Nee dat is een peuter.hobby1 schreef:
BronEen kleuter is een jong kind van ongeveer 3 tot 6 jaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleuter
Lees dit eens dan, wikepedia weet ook niet wat het wil.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/PeuterEen peuter is een kind tussen circa één jaar en de instap in de kleuterschool. In Nederland is dat omstreeks 4 jaar, in Vlaanderen vanaf 2 jaar en 6 maanden. Tijdens deze periode leert het kind veel over sociale rollen, maakt grote vorderingen in zijn taalverwerving en ontwikkelt motorische vaardigheden. De meeste kinderen worden zindelijk als ze peuter zijn.
Chocomelk schreef:Lees dit eens dan, wikepedia weet ook niet wat het wil.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/PeuterEen peuter is een kind tussen circa één jaar en de instap in de kleuterschool. In Nederland is dat omstreeks 4 jaar, in Vlaanderen vanaf 2 jaar en 6 maanden. Tijdens deze periode leert het kind veel over sociale rollen, maakt grote vorderingen in zijn taalverwerving en ontwikkelt motorische vaardigheden. De meeste kinderen worden zindelijk als ze peuter zijn.
Heb jij ook de rest gelezen?
Deze link geeft het weer tot 36 maanden!!
En wat staat er daarna, juist dan begint de kleutertijd!
Maar dit is alles niet relevant, want het jongetje van 4 jaar als kleuter heeft de problemen.
zelf ben ik niet de vaste leidster van de groep en vind het daarom erg jammer dat er gelijk conclusies worden getrokken zoals meerderen hier doen. ik zie het jongentje zelf dus niet zo heel vaak! maar vind zijn gedrag zo aangrijpend dat ik vind dat hier actie moet worden ondernomen, vandaar dat ik eerst eens TIPS vraag hier op het forum voor dat ik een stap verder doe. ik vraag niet om oplossingen inderdaad maar om tips, heel fijn dat er mensen zijn die mij adviezen geven bedankt hiervoor. ik ga het in de groep gooien op de opvang en kijken wat we hier mee verder mee kunnen doen. (en hij zit op de peuter groep!)hobby1 schreef:@Karin