Fijn de beschikking af zitten wachten en ja hoor ik moet vóór 15 november 2011 € 16.114,00 terug betalen over het jaar 2011, die van 2010 heb ik nog niet ontvangen.Wij hebben uw aanvraag kinderopvangtoeslag gecontroleerd. Naar aanleding van de controle passen wij uw gegegevens voor kinderopvangtoeslag 2010 en 2011 aan. Hieronder leg ik uit waarom wij uw kinderopvangtoeslag aanpassen.
Toelichting op de aanpassing
Contract voldoet niet aan de voorwaarden
Een voorwaarde voor kinderopvangtoeslag is dat er een schriftelijke overeenkomst moet zijn tussen de houder van het kindercentrum en de ouder. Deze voorwaarde vindt u terug in artikel 52 van de wet kinderopvang. Uit de overeenkomst die wij ontvangen hebben, blijkt niet wanneer de overeenkomst is geloten en ondertekend. Wij kunnen daardoor uw recht op kinderopvangtoeslag niet vaststellen. Wij zullen hier bij de brekening van de kinderopvangtoeslag van 2010 en 2011 rekening mee houden.
Wat betekend dit voor u?
Op basis van de aanpassingen, ontvangt u binnenkort een beschikking voor 2010 en 2011. Moet u een bedrag terug betalen? Dan ontvangt u daarvoor een acceptgiro.
Bent u het niet eens met de beslissing?
Op de beschikking die u nog ontvangt staat wat u in dat geval moet doen.
Het is toch zeker niet mijn fout dat de overeenkomsten van B4KIDS niet aan de voorwaarden van de wet voldoen? Hoe moet ik nou weten wat artikel kinderopvang inhoud?
Mijn god als 2010 erbij komt hebben we voor bijan 35.000 euro belastingschuld.
Er zijn mensen die niet weten hoe dit werkt, maar 2 kinderen fulltime op het kinderdagverblijf kost gewoon bijna 3000 euro per maand, afhankelijk van je inkomen krijg je dan een toeslag van de belastingdienst.
Wie heeft er nog meer problemen met de toeslagen omdat hun overeenkomst met het kinderdagverblijf (in mijn geval B4KIDS) niet aan de wet voldoet????