LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet gebruikte opvangdagen na 4e verjaardag

Discussieer hier over kinderopvang.
kiqueje

niet gebruikte opvangdagen na 4e verjaardag

Ongelezen bericht door kiqueje »

Mijn dochter werd op 23 oktober 4 jaar ! Hierdoor gaat ze per 24 oktober naar de basisschool.
Het contract voor de kinderdagopvang loopt echter tot de 15e of de 30/31e van de maand.
Ik heb contact gezocht met het plannings en factureringsbedrijf van de opvang en inderdaad. je betaalde wel voor die dagen maar je maakte er geen gebruik van...Dat is altijd en overal zo, vertelde ze mij.
Is dat zo, vraag ik mij nu af. Ik had gevraagd of mijn dochter dan evt een week langer kon blijven ivm de herfstvakantie maar dat kon niet want er was al een ander kindje geplaatst.

Als alle kinderopvangcentra dit toepassen is het toch wel heel erg makkelijk verdienen..
Graag jullie ervaringen!

SaritaX

Re: niet gebruikte opvangdagen na 4e verjaardag

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik heb een collega van mij hier ook over gehoord, haar kindje is op de 4e jarig en dan moest ze dus tot de 15e betalen! maar zij is dus een paar dagen eerder gestopt en iets anders geregeld voor die 2 dagen (er zat ook een weekend bij).

Maar het laatste wat je zegt snap ik niet helemaal. Was de herfstvakantie in die week van 23 oktober? Dan had ze gewoon moeten kunnen komen. Je hebt er toch voor betaald?!

kiqueje

Ongelezen bericht door kiqueje »

Nou de dagen van haar waren op maandag, dinsdag en woensdag dus toen is ze gegaan. Ze kom toen ook niet wennen op school vanwege de herfstvakantie
De week erna ging ze een paar uutjes wennen op school maar wilde ze ook nog naar de crèche, Dus gaat het om 29, 30 en 31 oktober. dat zijn maar drie dagen maar dat is toch 3 keer 75 euro.

Esmeetje

Ongelezen bericht door Esmeetje »

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt.
Maar je had gewoon recht op opvang als het contract tot de 31e van de maand liep. Dat zij een ander kindje hebben geplaatst is een fout van de planning.

Je kunt echter nog wel kinderopvangtoeslag hierover krijgen als ze maar op de jaaropgave staan.
Dus goed de jaaropgave checken en indienen bij de belastingdienst.

Succes.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Hier gaan veelal de opvang over in bso.

Wat jouw opvang zegt is niet geheel waar, hier loopt gewoon 1 maand. Maar je betaalt toch ook voor de vakanties of niet ?
Je kind is nog niet leerplichtig en had bv wendagen kunnen doen. Gedeelte opvang gedeelte school.
Dat jouw opvang direct de plaatst weg geeft is aso......das geen beleid en inderdaad dan makkelijk verdienen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je betaalt voor die periode, dan moet je kind er ook gebruik van kunnen blijven maken. Alsze zeggen dat dat niet kan, dan zou je daar hoe dan ook niet voor hoeven te betalen.

Overigens is het bij ons zo dat je alleen betaalt voor de uren die je afneemt. En dat het dus meteen stopt als je kind met de opvang stopt. Dus het is onzin dat het overal zo zou zijn als bij jou.

Longwei2012

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

De reden dat jij tot het eind van de maand moet betalen, ongeacht of je daar gebruik van maakt, is omdat ze de plek voor jouw kind niet zomaar kunnen vullen...
Maar blijkbaar kunnen ze dat wel, dus hoef jij ook niet te betalen voor iets waar je geen gebruik van mag maken omdat ze de plek dubbel hebben verkocht.
Nergens kunnen ze eisen dat jij voor een reservering betaalt die ze blijkbaar niet gereserveerd hebben gehouden. Jij hebt betaald voor een waarborg op die plek voor jouw kind. Als ze die plek dan gewoon aan een ander geven mag jij best je geld daarvoor terug eisen.

Om welk kdv gaat het eigelijk?

Gesloten