LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ouderen opvang

Discussieer hier over kinderopvang.
famillieoudshoorn

Ouderen opvang

Ongelezen bericht door famillieoudshoorn »

Zou het niet fantastischa zijn als er in plaats van kinderopvang ook zoets van ouderopvang zou komen?
In deze moderne tijd lijkt het wel de normaalste zaak van de wereld dat zo gauw er kinderen komen dat ze dan naar kinderopvang gaan!
Iedereen is maar druk, druk, druk, en dan vooral met zichzelf.
Mensen kiezen voor kinderen, maar willen er niet voor zorgen, lijkt het wel.
De regerering is hier ook zeker schuldig aan!!!
Zoveel mogelijk vrouwen aan het werk, over de kindern word niet gesproken, het is toch heel normaal dat die weggebracht worden toch?
Aan de kindern word niets gevraagd!!
Het gebeurt gewoon.
Of de gootouders zorgen voor de kinderen, ook heel normaal!!
Toch??
Maar wie zorgt er eigenlijk voor al die oudere mensen die vaak eenzaam, en alleen thuis wonen?
Bezoek van de eigen kindern is er bijna niet meer bij want de kinderen hebben het druk, met hun werk.
Ik zou het veel normaler, menselijker vinden als iedereen zou besluiten dat zo gauw er kinderen komen dat de ouders er gewoon voor zorgen!!
Vader of moeder.
Dat opa en oma dat ook gewoon kunnen zijn i.pv. kinderoppas!!
En als je als ouder wilt werken dan kan dit toch als de kinderen vanaf 4 jaar naar school gaan??
Is het dan zo vervelend om zelf voor je kind te zorgen als het ongevraagd geboren word?
Die paar jaar, geniet er toch van!!
En zou het niet fantastisch zijn als alle ouderen gewoon worden verzorgd door hun eigen kindereren als dit nodig is, i.pv zoals het nu is dat ze af en toe eens hulp van een vreemde krijgen en eens in de zoveel tijd hun eigen kinderen maar zien?
Tegenwoordig is het normaal dat we geen tijd hebben om zelf voor ons kind te zoren, en dat we geen tijd hebben voor onze ouders(die ons vroeger wel verzorgd hebben!!
Sociaal Nederland!!
Als ik in de regering zou zitten dan zou ik er voor willen zorgen dat er meer betaalbare huurwoningen komen zodat mensen er nog voor kunnen kiezen om zelf voor hun kind te zorgen.
Werken kan altijd nog!!!
In de uren dat je kind straks naar school gaat!!
Die kostbare tijd dat je kind thuis is, komt nooit meer terug, en wat dacht je van de eerste woordjes, stapjes enz.
Verder zou ik ervoor willen zorgen dat kinderen als het nodig is zelf voor hun ouders zoren i.pv, deze mensen vaak eenzaam thuis te laten zitten!! Want voor velen is dit wel de harde waarheid.
Zelf voor je kind of ouder zorgen is ook werk!!
het belangrijkste werk dat er bestaat!!
Het zou Nederland veel gezelliger en socialer maken!!
Dank je wel regering!

kweenie

Re: Ouderen opvang

Ongelezen bericht door kweenie »

Erg praktisch als de ouders in Limburg wonen en de grootouders in Friesland...

En waarom zou je de kinderen met 4 jaar naar school laten gaan? Is het dan zo vervelend om zelf voor je kind te zorgen als het ongevraagd geboren word?

Nee, laten we vooral proberen te voorkomen dat de kinderen met andere kinderen in contact komen. Stel je voor dat ze bij de kinderopvang andere mensen zien dan alleen de ouders en grootouders...

famillieoudshoorn

Ongelezen bericht door famillieoudshoorn »

Vroeger speelden er genoeg kinderen buiten.
En kinderen worden altijd ongevraagd geboren!, ze vragen er zelf niet om.
Als kinderen de eerste jaren iets nodig hebben, is het wel de liefde van de ouders/ verzorgers.
Op kinderdagverblijven is er vaak 1 leidster op 10 kinderen
Jammer dat je je persoonlijk aangevallen voelt?
Tuurlijk moeten kinderen op een gegeven moment in contact komen met andere kinderen, maar is de peuterspeelzaal niet genoeg dan?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Maakt u zich maar geen zorgen, ik voel mij niet persoonlijk aangevallen.

Ik verbaas mij er slechts over dat sommige mensen de kinderopvang voor 4 jaar bijna de ergste misstand in de wereld vinden, maar de basisschool vanaf 4 jaar dan weer de gewoonste zaak van de wereld vinden.

Ook jammer dat u blijkbaar weinig kennis van kinderdagverblijven hebt. Op kinderdagverblijven is er niet 1 leidster op 10 kinderen. Er is in de wet gerelgeld hoeveel kinderen er 'onder' een leidster mogen vallen. Zo geldt bij kinderen tot 1 jaar bijvoorbeeld dat er maximaal 4 kinderen per leidster mogen zijn. En vaak krijgen kinderen ook bij de kinderdagverblijven veel liefde van de leidsters, en kunnen ze ook met hen een goede band opbouwen. Natuurlijk een heel andere band dan met de ouders, maar het is zeker niet zo dat de kinderen bij de opvang worden 'gedumpt' en daar in groot verdriet de eerste jaren doorbrengen.

Gesloten