Onze twee kinderen worden iedere woensdag opgevangen door een oppas aan huis. Deze oppas hebben wij via Regeltante.nl gevonden. Nu moeten wij plaatsingskosten betalen voor beide kinderen, 1,30 euro per uur per kind. Ook in de weken dat wij geen opvang hebben (vakanties). Dit hebben wij ook opgegeven aan de belastingdienst en krijgen dit dan ook niet vergoedt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik wordt zo langzamerhand steeds geirriteerder wat je allemaal moet betalen aan kinderdagverblijven (alle openingstijden, vakanties etc..) en gastouderbureaus.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Plaatsingskosten gastouderbureau
Re: Plaatsingskosten gastouderbureau
Volgens mij is het de bedoeling dat jij aan het gastouderburo betaalt (bv. 6,10 per uur) en dat het gastouderburo de gastouder betaalt (bv. 4,80 per uur). Het verschil tussen wat jij betaalt en wat de gastouder krijgt, is wat het gastouderburo verdient. Dan kun jij dus tegen de belastingdienst zeggen: ik betaal 6,10 per uur voor de opvang, en dan krijg je dat gewoon vergoedt.
Telt regeltante.nl trouwens wel als formeel gastopvangburo? Anders heb je kans dat je sowieso niets bij de belastingdienst kunt terugkrijgen...
Telt regeltante.nl trouwens wel als formeel gastopvangburo? Anders heb je kans dat je sowieso niets bij de belastingdienst kunt terugkrijgen...
Re: Plaatsingskosten gastouderbureau
Ik ben gastouder bij Ma Kloek. Bij ons gaat het zo dat ik wordt uitbetaald door de gastouder. Per maand een vast bedrag, kan ook opvanguren. Ik krijg 5,90 en de gastouder van de belasting 6,10 per uur. Die 20 cent is per maand 66 euro voor het gastouderbureau te betalen door de gastouder.