gilas schreef:k2p schreef:Helaas heeft de Raad van State (2e hand op buik van belastingdienst) achteraf bepaald dat ouders deze verantwoordelijkheid ook toe komt. Je kunt je niet geheel onttrekken aan de suggestie dat de Raad van State niet geheel onpartijdig handelt.
En nogmaals,dat is geheel terecht.
Je kan lekker lopen klagen dat het de schuld is van de gastouderbureaus maar als ouder heb je ook gewoon je verantwoordelijkheid.
Als je een contract krijgt hoor je dat gewoon te lezen voordat je iets tekent maar de meeste mensen doen dat niet en als het dan fout gaat is het altijd de schuld van een ander.
Je hebt niet opgelet en moet nu de prijs betalen voor je onoplettendheid,dat is niet meer dan terecht.
Ik krijg echt het gevoel dat jij niet weet hoe ver dit gaat.
Een ouder zoekt een gastouder. Dan zoekt de ouder een gastouderbureau, omdat dat nou eenmaal zo moet volgens de regeling. Het gastouderbureau stuurt ouder een contract en adviseert ouder een contract op te stellen met gastouder. Ouder maakt dan afspraken met gastouder, onder andere over uurtarief en aantal uren, en zet deze dan in een 2e contract.
Dan vind jij het dus logisch dat de ouder nu aan de bel trekt en roep: "Hey gastouderbureau, volgens de Regeling Kinderopvang dat regelt hoe de Wet Kinderopvang moet worden uitgevoerd, moet een gastouderbureau in haar administratie een contract hebben met daarin alle gegevens, vermeld in artikel 11, derde lid, aanhef en onder c, van de Regeling. En in jullie contract zie ik het uurtarief en aantal uren niet die ik net met de gastouder ben overeengekomen. Zo kunnen jullie dus niet voldoen aan de regeling."
En dat als ouder dat niet doet, en veronderstelt dat het wel goed is wanneer het uurtarief en aantal uren in het 2e contract staat, hij dan maar alles moet terugbetalen?! Jij ziet niet in hoe onwerkelijk bureaucratisch dit is?