LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervolg implementatie wet kinderopvang

Discussieer hier over kinderopvang.

Moet de overheid zelf een kostenneutraal gastouderbureau starten?

Peiling eindigde op 13 jun 2010 15:57

Ja
4
100%
Nee
0
Geen stemmen
er is al teveel geregeld
0
Geen stemmen
anders
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 4

rvrw

Vervolg implementatie wet kinderopvang

Ongelezen bericht door rvrw »

Geachte lezer,

Met als medeaanhef:
Beste gastouders bedankt voor jullie opvang!

Ik beken dat wij sinds kort via een gastouderbureau gebruik kunnen maken van een regeling waarin een gastouder en oma's de kosten van de opvang zo drukken dat er door het werken van mijn vrouw voldoende geld binnenkomt.

Ik baalde er toen al enorm van dat om de opvang kostenneutraal/ dekkend te krijgen (bureaukosten nekken de subsideopzet) er gebruik van oma's gemaakt moest worden. Met familie moet je wandelen niet handelen. Helaas zijn wij overgehaald door het gastouderbureau. (zo voel ik me nu eigenlijk, waar ik destijds de waarde van de bemiddeling inzag)

Middels een controle van de GGD is het nu zover dat er een locatie afgekeurd wordt. Het wordt dus steeds onduidelijker of wij aan het eind van dit jaar de kosten nog gesubsidieerd krijgen. Zie ook uitzending 30-11-2009.

Door het gastouderbureau wordt het probleem afgewippeld en zij houden ons aansprakelijk voor eventuele extra kosten. Al met al steeds meer onduidelijkheid waar anderen hun best doen om diploma's enz. te halen.

Hiervan kan uiteindelijk alleen de gastouder, waar wij heel blij mee zijn, de dupe worden. Ook kunnen wij mogelijk via de wurgcontracten niet onder het gastouderbureau uit. En dat terwijl we erg blij zijn met de gastouder die we gevonden hebben.

Graag verneem ik uw reactie.

rvrw

Re: Vervolg implementatie wet kinderopvang

Ongelezen bericht door rvrw »

Beste allen,

Ik ben inmiddels zover dat ik niet langer via gastouder de opvang wil regelen.

De belastingdienst wil gewoon met terugwerkende kracht tot begin dit jaar alles terug en daar zit je dan als twee verdiener in een gat zonder opvang.

Goed plan dit zaakje. Vooral nog wat wetgeving aan toe voegen.

Oh en bezwaar bij de belasting da zal niet gaan.
Maar bij ocw ook niet.

Want u raad kastje naar de muur.

Tja das lekker en bedankt voor alle info???? Ik heb nog geen register kunnen raadplegen hoor wie of wat wel voldoet. Ach einde jaar keuren ze vast alles af.

Gastouders werkeloos
Vraagouders zonder opvang
Wachtlijsten weer overvol
Subsidiepotje weer vol (om al dat geregel vervolgens van te betalen)

Lachende derde gastouderbureau.

Tja, had ik maar zo'n bureutje moeten beginnen.

Hoop dat snel een offensief wat wel kracht heeft ontstaat.
Neem aan dat de impact nu toch steeds duidelijker gaat worden.

Gesloten