Mogelijk zorgt dit er wel voor dat dit weer "ruimte vrijmaakt" op uw leencapaciteit.bznfan schreef: Zij gaan kijken of ze het limiet kunnen verlagen naar het werkelijk openstaande bedrag van 802 euro. of bijvoorbeeld 1000 euro.(dat scheelt toch even 2500 euro)
Dat is natuurlijk wel heel nobel van u, maar wel erg vervelend dat u zelf in de sh*t dreigt te raken en nu duur geld moet gaan lenen omdat u zo behulpzaam bent. Daar waar ik kan wil ik anderen ook wel helpen, maar ik zou altijd een aantal maandsalarissen als minimum achter de hand willen houden onder het motto van "je weet maar nooit". Je zult dan altijd zien dat alles tegelijk even in het honderd loopt.bznfan schreef: verder wil ik nog zeggen dat we spaargeld hádden en daar anderen mee geholpen hebben, een paar maanden geleden.
en aangezien ik helaas niet helderziend ben, kon ik niet voorzien dat er fouten gemaakt zouden gaan worden met mijn loon, waardoor we nu alleen deze maand krap zitten.
Als ik geld leen aan anderen ga ik er steevast vanuit dat ze niet nakomen wat op voorhand beloofd wordt van ik betaal dan zoveel terug. Meestal wordt het later of minder per afbetaling of slaan ze er eens een of meer over daarom ga ik niet onder een bepaald minimum. Want als anderen geld moeten lenen van bekenden, familie of wat dan ook (en daar ligt bij velen al een behoorlijke drempel om dat te moeten vragen) krijgen ze het vaak niet op een normale weg via een bank oid en is daar een reden voor.
Als er weer spaargeld is of gespaard kan worden, zou ik persoonlijk zo snel mogelijk dat bij Neckermann afbetalen. Effectieve jaarrentes van zo'n 17% zijn zeker niet ongebruikelijk bij postorderbedrijven en in het verleden is het ruim boven de 20 geweest maar dat mocht niet meer.bznfan schreef: Verder zijn alle rekeningen betaald en hebben wij al jaren lang alleen het doorlopend krediet en het saldo bij Neckermann.