LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Banken en hypotheken

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Sailors

Banken en hypotheken

Ongelezen bericht door Sailors »

Wat denken jullie er van dat banken lang niet altijd meegaan in verlagingen van hypotheek rentes Kijk maar eens op TXT 546 en je ziet dat veel banken al sinds maanden niets meer gedaan hebben. Ben benieuwd nu de ECB de rentes met 0,75 % verlaagd heeft. Gaan de banken nu pokhout zo door of gaan ze nu eindelijk eens omlaag. Banken willen zo snel mogelijk hun schade inhalen en dat gaat weer over de rug van klanten. Ze hebben gewoon lak aan de belangen van de burgers.
Ik moet ook oversluiten maar denk maar niet dat ik dit bij de Postbank doe (ING groep) zij zijn een van de duurste net als de ING.

zoek een bank waar ze wel omlaag gaan, het is even zoeken maar ze zijn er. Het verschil tussen de dure en de goedkope is meer dan 1%

kweenie

Re: Banken en hypotheken

Ongelezen bericht door kweenie »

Hangt ook van de rentevaste termijn af. De rente die de ECB heeft verlaagd is de korte termijn rente. De kapitaalrente voor bv. 5 of 10 jaar kan zich heel anders gedragen dan de korte termijn rente. Nu een hypotheek met variabele rente afsluiten omdat die zo lekker laag is, is wel erg kortzichtig.

Sailors

Kijk eerst eens even naar TXT 546 en dan weet je wat er loos is. Dit heeft niets te maken met variabele rentes. Je hoeft banken niet te verdedigen (of je moet er natuurlijk werken b.v. hypotheekafdeling)

Als de ECB 3 verlagingen heeft doorgevoerd (totaal 1,75 %) en je ziet banken niet bewegen dan weet je wat er aan de hand is.

ondank dat de belastingbetaler bijspringt met ondersteunende maatregelen wordt diezelfde belastingbetaler nogmaals een oor aan genaaid. Banken zijn en blijven grote graaiers

Banken staan in de top drie bij mij wat betreft witte boorden verkeerde dingen

1 staan banken
2 staan verzekeringen
3 staat de maffia

Jack747

Ongelezen bericht door Jack747 »

@Sailors,

Een belangrijk deel van je opmerkingen vind ik vrij kortzichtig en nogal tendentieus.

Lijkt me niet echt nodig...

groet,

Jack

Sailors

jack747

Ik heb nog nooit een goede ervaring met een bank gemaakt. Die lui hebben een hele andere (gedachte) wereld dan de gewone burger.

Mensen worden steeds wakkerder met wat de banken zoal doen.

Ze geven niet graag openheid van zaken maar de regelgeving dwingt ze daartoe.

Woekerpolissen, dubieuze lease producten waren niet gebeurt wanneer ze eerlijk waren geweest. Een bank is niet eerlijk. Het welzijn van hun zelf staat voorop en niet die van de klant.

Als ze geen graaiers (bonussen) waren geweest waren ze nooit in de verrotte producten van de Amerikanen getrapt.

Een bank die omvalt heb ik geen medelijden mee.

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Sailers, daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik weet wel dat Jack (jumbo)747 overal commentaar op heeft. Hij werkt volgens mij zelf bij een bank.

Zodra je een verkeerd woord over die oplichters zegt is het oorlog.
.
Ik ben benieuwd wanneer ik mijn geld weer eens terug zie.

En dat was niet bij I-safe. Weinig safe aan een bankinstelling.

Gewoon weer de ouwe sok.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik weet best dat er op 546 tarieven voor 5 en 10 jaar vast staan, maar je begint zelf over de ECB tarieven. Vandaar mijn opmerking dat er een groot verschil zit tussen de ECB geldrentetarieven (en de bewegingen daarin) en de kapitaalmarktrente.

Verder is het TT-overzicht voor veel maatschappijen gewoon niet actueel. Het is niet zo dat de tarieven de afgelopen maanden niet zijn aangepast, het is alleen op TT niet aangepast. Ook wordt er maar een zeer beperkt aantal maatschappijen en tarieven getoond. Voor een indruk van de actuele rentetarieven kun je beter kijken bij een hypotheekrentesite.

Sailors

Dat weet ik MAAR als de ECB gaat verlagen dan gaan niet zolang daarna de hypotheekrentes ook omlaag en dat is nu niet het geval.

Lees vanmorgen dat de RABO gaat verlagen en als er een schaap over de dam is dan volgen er meer. Met TXT 546 niet actueel daar ben ik het niet mee eens. Ik heb het eens een tijdje gevolgd en als ze verlagen staat dat gelijk op 546. Natuurlijk het zijn niet alle geldverstrekkers maar wel de toonaangevende.

U kunt zeggen wat u wilt maar de banken hebben een soort hypotheek crisisopslag en dat kost de burger gewoon geld. (als je tenminste een hypotheek nodig hebt) En die zelfde burger heeft wel via belastinggeld de banken gesteunt. (ja ik weet, niet elke bank) De mensen betalen gewoon twee keer. Banken willen maar 1 ding en dat is de geleden schade zo snel mogelijk terugverdienen. Maar het is wel schade die ze zelf veroorzaakt hebben.

Jack747

@Sailors,
Ik heb nog nooit een goede ervaring met een bank gemaakt. Die lui hebben een hele andere (gedachte) wereld dan de gewone burger.

Dat is spijtig voor je, vooral ook omdat banken in het financiele systeem een cruciale rol spelen en dus noodzakelijk zijn om de economie mede draaiende te houden.
Waarom vind ik een dergelijke uitspraak tendentieus? Omdat je kennelijk jou ervaring(en) als maatstaf hanteert en daaruit de conclusie trekt dat alle banken en hun medewerkers maffioso zijn. Dat is 'jumping to conclusions' om maar eens een goede nederlandse uitdrukking te gebruiken.
Woekerpolissen, dubieuze lease producten waren niet gebeurt wanneer ze eerlijk waren geweest. Een bank is niet eerlijk. Het welzijn van hun zelf staat voorop en niet die van de klant.
Voor de goede orde, woekerpolissen en leaseproducten zijn niet uitgevonden door banken. Woekerpolissen komen uit de koker van verzekeraars en zijn qua constructie niet eens verkeerd. Het is de kostenstructuur waar het probleem zit, wat met name tot uiting komt en opvalt als de koersen van onderliggende beleggingen dalen, waardoor de kostenverhouding, mede ook door de ingebouwde orv, accelereert. Pas toen dat gebeurde werd de consument wakker. Tot die tijd koos iedereen voor deze vorm van aflossing, want het was lekker 'goedkoop', mensen die een traditionele spaarhypotheek namen werden welhaast voor gek verklaard, laat staan als men koos voor een liniaire of annuiteitenhypotheek. Veel te duur.
Maar deze mensen hebben nu geen centje pijn. Om dan de verantwoordelijkheid volledig bij de aanbieders te leggen is gewoon niet correct, laat staan deze mensen, waarvan het gros normale mensen zijn zoals jij (?) en ik (?) als maffiosi te bestempelen gaat mij veel te ver.

Dat er onverkwikkelijke dingen zijn gebeurt, ja helemaal mee eens, maar je vergeet kennelijk dat een bank, zoals overigens ieder bedrijf, een commerciele instelling is, en die heeft als doel winst te maken, maar daarom is het nog geen maffiose organisatie.
Een bank die omvalt heb ik geen medelijden mee.
Ik wel, ten eerste omdat de werknemers van een bank grotendeels hele normale niet graaiende mensen zijn, jou of mijn buurman kunnen zijn. En ten tweede omdat het omvallen van banken jou en mijn portemonnee raakt, en ik weet niet hoe het jou vergaat, maar ik houd daar niet zo van.

groet,

Jack

Sailors

Meneer Jack

Het is te merken dat je voor een bank werkt en waarschijnlijk ben je geen kantoorklerk maar wat hoger in de rangorde

O ja Dexia is natuurlijk geen bank maar een verzekeraar (maar niet echt natuurlijk) Van mij hadden ze Dexia gewoon mogen opgeven en niks naks steunen met belastinggeld.

Neem van mij aan dat de woede die de mensen voelen ten opzichte van de financiele wereld heel terecht is.

Jack747

@Sailors,

Om jou redenering even door te trekken is het dus zo dat als er een schip vergaat alle 'Sailors' waardeloze schippers zijn. Geen houdbare stelling lijkt me en dat geldt ook voor jou stelling over banken die in zijn algemeenheid door jou als mafiose organisaties worden gekenschetst en dat zonder enige steekhoudende onderbouwing te geven.

Om vervolgens, als je weerwoord krijgt, waar je kennelijk niet zo goed tegen kunt, dat weerwoord af te doen met:
Het is te merken dat je voor een bank werkt en waarschijnlijk ben je geen kantoorklerk maar wat hoger in de rangorde
Een echt Argumentum ad hominum, oftewel op de man spelen, vaak gebruikt, maar volstrekt fout in een discussie.
Want, gesteld dat ik bij een bank zou werken, wat maakt dat uit voor de juistheid van mijn opmerkingen? Volstrekt niets. Overigens als je je even ook maar iets in dit forum had verdiept dan had je heel simpel en snel kunnen weten wat mijn achtergrond is, maar ook dat zal teveel gevraagd zijn.
O ja Dexia is natuurlijk geen bank maar een verzekeraar (maar niet echt natuurlijk) Van mij hadden ze Dexia gewoon mogen opgeven en niks naks steunen met belastinggeld.
Eens temeer een bevestiging van mijn stelling dat je geen kennis van zaken hebt, en ook niet de moeite doet om je er in te verdiepen. Jou keuze natuurlijk, maar ga dan niet zo tekeer over zaken waar je geen kaas van gegeten hebt, iets bescheidener zou meer gepast zijn, zo blijkt, want:
De leasprodukten zijn namelijk rond 1990 uitgevonden door Piet Bloemink, die daartoe LegioLease oprichtte. Later verkocht hij dit aan Aegon. Via bank Labouchere is dat vervolgens terecht gekomen bij Dexia, die vervolgens alle al dan niet terechte 's**t' over zich heen kreeg.
Ben je in ieder geval daarvan nu wel goed op de hoogte, toch noch iets geleerd vandaag, zeg maar.

Succes!

Jack

Sailors

Je bent een goed pleitbezorger van de banken, ga zo door.
Latijn hoef je ook niet meer te leren lees ik want dat kun je ook goed en je Engels is ook niet beroerd.

O ja ik vergelijk banken niet met de maffia want de maffia staat bij mij pas op nummer 3 in de rangvolgorde

Weet je hoe de Amerikanen hun bankiers noemden in de grote recessie van rond 1920. BANKSTERS en zo is het maar net. Er is niets veranderd.

Banken zijn inderdaad belangrijk om de economie draaiende te houden maar daar is nu weinig van te merken. Banken zijn ook instellingen om bedrijven leningen te vertrekken maar dat gebeurt momenteel niet, hun eigen balans is momenteel veel belangrijker. Ik dacht dat W. Bos en het kabinet ondersteunende maatregelen heeft gegeven om de normale gang van zaken te kunnen waarborgen. Banken doen dit niet en de normale mensen merken dit ook. Bedrijven krijgen het op deze manier steeds moeilijker.

Verdere discussie met jouw heeft geen zin, blijf jij de banken nu maar vertrouwen hebben ze toch nog iemand die met hun begaan is.

Ik weet precies hoe Dexia aan deze producten gekomen is. Al die verzekeraars en banken zagen er brood in . Inderdaad met Legio Lease is het begonnen en toen ging de graaierij beginnen. Kijk maar eens hoeveel claims er lopen tegen al die instellingen die jij opsomd.
Banken en verzekeraars mogen mogen van mij best verdienen maar buitensporig graaigedrag is niet goed te praten.

Verder wil ik helemaal niet weten wie je bent of wat je achtergrond is.

Ik ga niet verder in op goedpraterij van banken en verzekeraars

Jack747

Verdere discussie met jouw heeft geen zin
Maak je geen illusie, discussieren gaat gepaard met argumenten en onderbouwing van beweringen.

Dat heb ik van jou nog niet gezien. Alleen maar het poneren van ongefundeerde stellingen, en zodra er wordt geopponeerd volgen persoonlijke aanvallen.

En dan:
Verder wil ik helemaal niet weten wie je bent of wat je achtergrond is.
; struisvogelgedrag, aangereikte info niet in ogenschouw willen nemen.

Kortom, van een discussie tussen ons is geen sprake geweest, alweer iets geleerd, zeg maar. vruchtbare dag voor je zo te zien. :D

Anyway, succes met je inhoudsloze crusade...

Jack

Sailors

Laten we het hier bij houden Jackieboy.

Ga verder met struinen bij de forums en je vind vast wel iemand waar je je betweterig gedrag kan etaleren.

Je bent een HEEL vervelend mannetje, ik beledig jouw niet maar jij doet dit frank en vrij.

Jack747

Ga verder met struinen bij de forums en je vind vast wel iemand waar je je betweterig gedrag kan etaleren.

Je bent een HEEL vervelend mannetje, ik beledig jouw niet
In een en dezelfde zin probeer je mij volledig af te branden en vervolgens beweer je met droge ogen dat je mij niet beledigd... Als ik niet beter wist zou ik nog kunnen denken dat je bankier bent... :idea:

Succes!

Jack

Cesar

Hier ga je weer Jack747.

Krijg je je zin niet?????????

Ik ben net bij de bank geweest in het kader van oversluiten hypotheek.

Ik zal je weer een bankstunt vertellen.

Getekend bij notaris op 14 november.

Rentedagen te voldoen over november = 17 dagen.
Te voldoen bij vorige geldverstrekker = 18 dagen.

November heeft altijd maar 30 dagen gehad.

Totaal betaal ik dus bij beide 17 + 18 = 36 dagen.

Het mooie is nog dat beide geldschieters onder één banknaam vallen te weten ING.

Dus Jack, praat me niet over banken, ze willen alleen jou en mij uitkleden tot op het bot als ze de kans krijgen. Mooi bij mij niet. Ik wil maximaal 32 dagen betalen, 30 dagen van de maand november en 2 dagen van overschrijving.

axasjaak

Ongelezen bericht door axasjaak »

Beste Cesar ,
Is het niet beter om uw energie te gebruiken om het aantal rentedagen
van de vorige geldverstrekker te laten corrigeren ?
Uw discussie met Jack747 lijkt mij vrij zinloos.
met vriendelijke groet ,

Cesar

Jij bent natuurlijk ook zo'n tussenpersoon van AXA.

Niet moeilijk te raden.

En waar ik mijn energie in stop is mijn zaak.

Laat de financiele wereld maar eens de hand in eigen boezem steken en corrigeren wat ze hebben misdaan.

Begin daar ook zelf maar mee AXAsjaak, doe je wat nuttigers dan commentaar te leveren.

Het gaat wederom puur om het feit dat bovengenoemde instellingen er allemaal een zooitje van maken, geen enkele uitgezonderd.

Als je moet betalen heb je al een aanmaning voordat de termijn om is en als je moet vangen hebben ze ineens rentedagen.

Jack747

@Cesar,
Totaal betaal ik dus bij beide 17 + 18 = 36 dagen.
Welke verklaring geeft men daar dan voor?

groet,

Jack

Cesar

Op een serieuze vraag krijg je serieus antwoord.

Vanochtend dus gaan vragen hoe het zat.

Het zijn de rentedagen, blijkbaar, wanneer het geld wordt overgeboekt tussen de banken.

Hier heb ik weinig kennis van doch het bevreemde me wel.

Vandaar dat ik eens na ging vragen.

Ik begrijp wel dat wanneer je overstapt in principe op één en dezelfde dag van overschrijving beide banken voor het bedrag garant staan.

Het bevreemdt me het meeste dan er rentedagen zijn tussen twee afdelingen van 1 moedermij.

Gesloten