LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defam

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Defam

Ongelezen bericht door particulier »

Ingebouwd wil zeggen: Er is bij de notaris een hoger hypotheekbedrag ingeschreven. Kijk in je hypotheekakte of dit inderdaad het geval is. Dan kun je het verschil opnemen zonder dat je afsluitprovisie en notariskosten hebt. Bij je geldverstrekker kun je dan zo het bedrag opnemen, als het huis wel voldoende onderpand heeft.

Geeft je adviseur niet thuis, dan zou ik rechtstreeks contact opnemen met de geldverstrekker.

jiping

Re: Defam

Ongelezen bericht door jiping »

Dat is dus het probleem particulier,
De bank werkt enkel via intermediairs en weigerd zelf met klanten te handelen en verwijst telkens naar de mediairs.

De intermediair op zijn beurt zegt telkens alles te regelen maar doet niks.

Hij moet de aanvraag indienen volgens de bank , zegt dit meteen te doen en doet het vervolgens niet, de bank bevestigd dat er geen aanvraag ingediend is maar zegt klanten niet direct te helpen maar verwijst weer naar de intermediair die vervolgens weer niks doet behalve leningen adviseren buiten die bank om.

Op die manier wordt het dus nooit geregeld omdat zo'n intermediair niets aan een verhoging van de hypotheek verdient en dus niet vooruit te branden is.
behalve als ze een lening kunnen slijten,

ik snap ook niet dat zo'n bank daar mee wil werken omdat die intermediairs leningen buiten die bank om aan de klanten van de bank proberen te slijten.

Dit is ook al de zoveelste intermediair omdat de vorigen precies hetzelfde deden.
Lamngskomen om een lening af te sluiten, oh alleen hypotheek verhogen? dan laten we niks meer van ons horen.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Defam

Ongelezen bericht door particulier »

Dan zou ik een andere adviseur zoeken, mogelijk 1 die ook contacten heeft met Defam.

jiping

Re: Defam

Ongelezen bericht door jiping »

Heb ik dus al gedaan, maar de nieuwe is precies hetzelfde.

flowerpower
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:40

Re: Defam

Ongelezen bericht door flowerpower »

Defam heeft wel degelijk een eigen klantenservice waar u contact mee kan opnemen. Het klopt dat ze alleen werken door bemiddeling van tussenpersonen. Defam is een onderdeel van Fortis.

consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Re: Defam

Ongelezen bericht door consumentjes »

Wij hadden ook een DEFAM persoonlijke lening,een doodlopende zaak,na ruim 5 jaar 456 GULDEN per maand (!) betaald te hebben hebben we alles overgezet naar een echte bank,zijn we nu God zij dank van af.

Ook hier betaal je je scheel aan rente en andere ""administratieve"" kosten,schandalig gewoon.

Gesloten