Ik heb een doorlopend krediet bij de DSB Bank.
ruim 4 jaar terug is mijn man overleden, het krediet is een en/of krediet, staat dus ook op mijn naam.
Heb alleen maar afgelost de laatste jaren maar wil nu graag weer een bedrag opnemen.
Volgens DSB bank kán ik niets opnemen omdat bij het overlijden van mijn man het contract vervallen is, ik mag/moet uiteraard wel aflossen, maar iets opnemen kan niet.
Vind dit vreemd want het is toch een en/of rekening/krediet.
Had de dsb bank mij niet op de hoogte moeten brengen dat ik niets meer kon opnemen. Of had er wellicht een nieuw contract opgesteld moeten worden alleen op mijn naam??
Ik heb overigens altijd aan mijn betalings verplichtingen voldaan.
Wie weet hier iets meer van
met vr gr Nelly
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] doorlopend krediet, overlijden partner
Re: doorlopend krediet, overlijden partner
Er dient een herbeoordeling plaats te vinden op basis van het huidige inkomen. Is er overigens niet geheel of gedeeltelijk afgelost na het ovelrijden van je man?
Wellicht zijn er betere opties dan de DSB!
Wellicht zijn er betere opties dan de DSB!
Bedankt voor je reactie.
Heb nogmaals contact gehad met de DSB. Na toetsing van mijn inkomen wordt er gekeken of ik nog geld op mag nemen,
Het was een krediet van 3700 euro waar er nu nog maar 500 van over zijn.
Overstappen kon niet want ik heb een negatieve bkr notering.
Heb nogmaals contact gehad met de DSB. Na toetsing van mijn inkomen wordt er gekeken of ik nog geld op mag nemen,
Het was een krediet van 3700 euro waar er nu nog maar 500 van over zijn.
Overstappen kon niet want ik heb een negatieve bkr notering.
Hoi Nelly,
Jammer dat er geen andere opties zijn.
Zorg dat je alleen geld opneemt wat je daadwerkelijk nodig hebt, dus zonder allerlei extra verzekeringen. Deze zijn echt overbodig in jou geval.
Neem het liefst een persoonlijke lening (PL) zodat je vooraf weet welk bedrag je moet betalen en hoelang je er aan vast zit. Je komt dan niet voor verrassingen te staan.
Hoe ernstig is de BKR codering en hoe oud is deze?
Jammer dat er geen andere opties zijn.
Zorg dat je alleen geld opneemt wat je daadwerkelijk nodig hebt, dus zonder allerlei extra verzekeringen. Deze zijn echt overbodig in jou geval.
Neem het liefst een persoonlijke lening (PL) zodat je vooraf weet welk bedrag je moet betalen en hoelang je er aan vast zit. Je komt dan niet voor verrassingen te staan.
Hoe ernstig is de BKR codering en hoe oud is deze?
Hoi Rense
Het gaat maar om 500 euro, voor een ander autootje.
Hoe het met de bkr zit weet ik niet, we hadden al een PL die ik ook moest aflossen na het overlijden van mijn man, omdat we een half jaar voor zijn overlijden niet meer het maandbedrag konden opbrengen en dan vervalt de kwijtschelding na overlijden.
Als je alles eens van te voren wist hè, maar ja.
Ik hoop over een jaar alles afgelost te hebben.inclusief de 500 die ik nu eventueel weer leen voor een auto
Bedankt voor het mee denken!!!
Gr Nelly
Het gaat maar om 500 euro, voor een ander autootje.
Hoe het met de bkr zit weet ik niet, we hadden al een PL die ik ook moest aflossen na het overlijden van mijn man, omdat we een half jaar voor zijn overlijden niet meer het maandbedrag konden opbrengen en dan vervalt de kwijtschelding na overlijden.
Als je alles eens van te voren wist hè, maar ja.
Ik hoop over een jaar alles afgelost te hebben.inclusief de 500 die ik nu eventueel weer leen voor een auto
Bedankt voor het mee denken!!!
Gr Nelly
Hoi Nelly,
Dat is te overzien.
Veel plezier met je auto.
Groet,
Rense
Dat is te overzien.
Veel plezier met je auto.
Groet,
Rense