LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen bkr, en toch niks kunnen lenen
geen bkr, en toch niks kunnen lenen
ik ben vrij van bkr notering maar toen ik een lening wou afsluiten bij mijn bank
maar nog een kleine schuld heb bij Lindorff , heeft Lindorff me zonder bericht te geven
aangemeld bij hun eigen partnerbedrijf Focum.nl die spelen alle gegevens door aan
kredietverstrekkers en daardoor ook geen lening gekregen , mogen ze dat zomaar doen ,
sta je niet bij bkr heb je dit weer
maar nog een kleine schuld heb bij Lindorff , heeft Lindorff me zonder bericht te geven
aangemeld bij hun eigen partnerbedrijf Focum.nl die spelen alle gegevens door aan
kredietverstrekkers en daardoor ook geen lening gekregen , mogen ze dat zomaar doen ,
sta je niet bij bkr heb je dit weer
Re: geen bkr, en toch niks kunnen lenen
Weet u zeker dat u, onwetend, via Lindorff wel bij het BKR staat ingeschreven. Lindorff heeft niet zo'n beste naam qua innen (veel voorbij gekomen of fora); zou dus zomaar kunnen dat uw naam bij BKR voorkomt.
nee kom daar niet op voor , dat zei de krediet gever .
maar wel bij focum is onderdeel van lindorff , net een soort
bkr hierdoor kun je ook geen lening krijgen dus
-
Dus u heeft ergens een schuld en wilt een lening aanvragen.
Lening wordt geweigerd omdat schuld ergens geregistreerd staat.
U wilt weten of dit mag.
Ja, dit mag.
Waarom zou dit niet mogen?
Lening wordt geweigerd omdat schuld ergens geregistreerd staat.
U wilt weten of dit mag.
Ja, dit mag.
Waarom zou dit niet mogen?
Ze "adverteren" dan toch wel anders, zo te lezen.klaas71 schreef:nee kom daar niet op voor , dat zei de krediet gever .
http://www.focum.nl
Ja dat las ik ook maar als je daar geregistreerd staat kun je ook niks lenen en dat vertellen ze niet erbij
Ik vraag me af of focum wel informatie mag verstrekken aan de bank. De enige instantie die is aangewezen voor de registratie van kredieten is de BKR.
Vraag uw bank om welke reden zij uw krediet weigeren en hoe zij aan deze informatie komen.
Ik denk dat een en ander in strijd is met de wet op de privacy.
Probeer eens een kredietaanvraag bij een andere bank.
Vraag uw bank om welke reden zij uw krediet weigeren en hoe zij aan deze informatie komen.
Lijkt me een goede zaak, zo kun je niet in grotere problemen komen door nog een lening af te sluiten. Schulden zijn iets negatiefs en worden het best voorkomen.
Voor het registreren van kredieten wel ja, voor het registreren van schulden gelden iets andere regels, kijk eens naar de topics over preventel, een samenwerking onder telecomproviders, met een gelijksoortig doel, namelijk credit check van potentiële klanten.Jekker schreef:Ik vraag me af of focum wel informatie mag verstrekken aan de bank. De enige instantie die is aangewezen voor de registratie van kredieten is de BKR.
De wbp zegt niet dat de gegevens niet opgeslagen mogen worden. De wbp zegt dat als je de gegevens opslaat, je dit duidelijk onderbouwd waarom je dat doet, met welk doel. Daarnaast moet de bescherming en beveiliging van deze gegevens in orde zijn.Focum verzamelt gegevens van consumenten en stelt deze beschikbaar aan haar klanten met het doel de financiële risico’s voor haar klanten te beperken. Deze gegevens zijn afkomstig uit openbare bronnen of het betreft informatie afkomstig van rechtbanken, incassobureaus of deurwaarders. Uw registratie kan dus betrekking hebben op betalingsproblemen in het verleden.