LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geld geleend aan schoonfamilie, geld pas over jaren terug
Geld geleend aan schoonfamilie, geld pas over jaren terug
*** weggehaald ***
Laatst gewijzigd door mimi87 op 30 sep 2013 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Geld geleend aan schoonfamilie, geld pas over jaren terug
Ik zou informatie inwinnen bij een juridisch loket, om te kijken hoe sterk je staat. Het eerste gesprek is doorgaans gratis.
Maar hoe dit opgelost moet worden weet ik ook niet, ik kan me voorstellen dat je het geld nu eindelijk eens terug wilt hebben, maar van kale kippen kun je nu eenmaal niet veel plukken.
Maar hoe dit opgelost moet worden weet ik ook niet, ik kan me voorstellen dat je het geld nu eindelijk eens terug wilt hebben, maar van kale kippen kun je nu eenmaal niet veel plukken.
Accepteer die 100 euro en eventueel wat meer maar. Heb je überhaupt wel bewijs dat dat geld een lening was en geen gift?
Hai,
ik weet niet of dit werkt maar misschien moet je je bij de particuliere schuldhulp van hen melden. Die kan je misschien helpen maar het lijkt me ook wel handig dat die schuldhulp op de hoogte is van deze schuld.
Isabel
ik weet niet of dit werkt maar misschien moet je je bij de particuliere schuldhulp van hen melden. Die kan je misschien helpen maar het lijkt me ook wel handig dat die schuldhulp op de hoogte is van deze schuld.
Isabel
mimi87
Advies:
Bekijk ook even de mogelijkheden bij Jurofoon (is niet gratis):
Adres Jurofoon
Eerste hulp bij rechtsproblemen:
http://www.jurofoon.nl/
http://www.jurofoon.nl/juridische_hulp/uw_vraag.asp
JuroFoon BV,
Postbus 568,
6200 AN Maastricht
Tel: 0900 - 1411 (80 cpm),
Fax: 043 - 88 00 201
Als JuroFoon uw zaak niet direct kan behandelen dan verwijzen we u door naar één van de meer dan 500 advocaten die zich bij JuroFoon hebben aangesloten. Van deze advocaten krijgt u een forse reductie op de uurprijs.
Sukses, Maxiem.
Note: ... maar van een kale kip, valt.....................................
Advies:
Bekijk ook even de mogelijkheden bij Jurofoon (is niet gratis):
Adres Jurofoon
Eerste hulp bij rechtsproblemen:
http://www.jurofoon.nl/
http://www.jurofoon.nl/juridische_hulp/uw_vraag.asp
JuroFoon BV,
Postbus 568,
6200 AN Maastricht
Tel: 0900 - 1411 (80 cpm),
Fax: 043 - 88 00 201
Als JuroFoon uw zaak niet direct kan behandelen dan verwijzen we u door naar één van de meer dan 500 advocaten die zich bij JuroFoon hebben aangesloten. Van deze advocaten krijgt u een forse reductie op de uurprijs.
Sukses, Maxiem.
Note: ... maar van een kale kip, valt.....................................
mimi87 schreef:Goedenavond allemaal,
In november 2010 heb ik een serieus bedrag uitgeleend aan mijn toenmalige schoonzus en zwager; 10.000 euro. Hiermee zou hun BKR toetsing opgeheven worden en konden ze weer geld lenen bij de bank om hun schulden af te betalen.Ik zou het geld na 2 of hooguit 3 maanden in zijn geheel terugkrijgen.Dit is niet gebeurd omdat het helaas niet zo simpel bleek. Ze kwamen niet van hun BKR toetsing af en de schulden liepen steeds meer op.
Ik heb aanvankelijk geen druk uitgeoefend want ik had met ze te doen. Echter vond ik het na een jaar en 7 maanden wel tijd voor duidelijkheid, want ze bleven erg vaag naar mij toe over het verloop en wanneer ze het geld konden terug betalen. Op een gegeven moment heb ik mijn zachtaardigheid aan de kant gezet en heb ik ze per e-mail en brief met klem te kennen gegeven dat ik binnen nu en een week mijn geld terug wilde of dat er een betalingsregeling kwam. Ze hebben mij op hun beurt te kennen gegeven dat ze sinds kort bij een ''particuliere schuldhulpverlening'' zitten en dat ze per ingang van 1 juli elke maand 100 euro kunnen aflossen + eventueel nog wat extra als ze een ''meevaller'' hebben.
Dit betekent in het ergste geval dat de 10.000 euro pas in 10 jaar afgelost is.
optimist,voor die 10 jaar om zijn moet er een nieuwe wasmaschine worden gekocht, een nieuwe homecinema set [3D] een nieuwe stereoinstallatie een nieuwe laptop en zo nog even verder
En dat was niet - verre van -de afspraak! Nu is er helaas geen contract opgesteld(wat achteraf heel onverstandig was natuurlijk!), maar heb ik wel de e-mails + het afschrift bewaard waaruit blijkt dat die afspraak gemaakt is en dat er geld is uitgeleend. Hiervan heb ik inmiddels ook een dossier samengesteld.
Wat nu? Ik heb nog geen reactie gegeven op die e-mail omdat ik wil weten wat de mogelijkheden zijn. Ze kunnen niet meer dan 100 euro(+ eventueel wat meer) per maand aflossen, maar ik wil en kan toch echt niet 10 jaar gaan wachten op die 10.000 euro.
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven. Dat ik dit nooit meer moet doen - en al helemaal niet zonder contract - is me wel duidelijk geworden.
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Groeten,
Mimi
Lenen in de familiesfeer moet je in de praktijk gewoon zien als een gift die wellicht nooit meer terugkomt. Ga je het zakelijk bekijken kom je al heel snel in lastige situaties.
Accepteer eerst maar eens hun aflossingsvoorstel en kijk op een later moment of dat niet iets kan worden opgeschroefd. Zorg dat de relatie goed blijft, bij een slechte relatie zal de afbetaling ook stoppen.
Accepteer eerst maar eens hun aflossingsvoorstel en kijk op een later moment of dat niet iets kan worden opgeschroefd. Zorg dat de relatie goed blijft, bij een slechte relatie zal de afbetaling ook stoppen.