LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leen advies nodig!

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
CorR

Leen advies nodig!

Ongelezen bericht door CorR »

Beste Trosradar lezers,

Hoe zal ik beginnen ?

2 jaar geleden ben ik begonnen met een eigen klein onderneming naast mijn vaste baan. Alles liep naar mijn mening soepeltjes totdat ik een boekencontrole kreeg van Belastingdienst, daaruit is gebleken dat mijn administratie niet klopte.
Vorig jaar heb ik een aanslag + boete gekregen van bijna € 30.000. Contact genomen met de Belasting Inspecteur hij heeft mij geadviseerd om naar een Belasting adviseur te gaan “wat ik niet had en ja mijn domme fout de reden was als startende ondernemer wil je zoveel mogelijk kosten besparen”
Eerste afspraak gemaakt met een adviseur tijdens gesprek zei hij ja dit moeten ze kwijtschelden (ik zie fouten van belastingdienst allemaal mooie woorden) dus ik zei kunt U mij helpen ja zei hij wij hebben goede contacten met Belastingdienst en het komt goed. Afspraak gemaakt met de Belastingdienst wij daarnaar toe en de Adviseur zegt “het is zo klaar als een klontje” zo iets dat ik moest gaan betalen etc etc etc. en hier baal ik nog steeds ben gewoon paar honderd euro opgelicht!

Na enige uitleg van mij aan de Belasting Inspecteur, is hij bereidt om mij wat tijd te geven om aan de geld te komen. (mijn hypotheek aftrek is ook ingetrokken) Hij gaf aan om een 2e hypotheek te nemen dat is/was de goedkoopste manier dus ik naar mijn Bank. Mijn bank gaf aan dat ik een BKR codering heb staan, ik zei dat kan niet omdat ik heb geen leningen, krediet card of postorders lopen en om achter te komen moest zo’n formulier vullen om achter te komen wie het is.
Blijkt dat het van de Postbank is een afboeking van een oude rekening die tijdens het afsluiten van onze Hypotheek bij ING bank zou afgesloten worden helaas niet gedaan en is er een achterstand ontstaan. Dus ik maar bellen met ING incasso en alle afdelingen die te maken hadden niemand kan mij helpen en wordt alleen maar kastje naar de muur en Uw moet betalen na enige brieven en telefoontjes blijkt dat mijn toenmalige Hypotheek adviseur werkt niet meer daar en heeft haar het niet afgemeld.
Hun antwoord was verkoop het huis of gedwongen verkoop maar dan kom ik nog meer in financieel problemen en kan mijn kinderen niet aan doen.

Nu ben ik ten einde raad dus ik maar gaan googlen kom ik bij een site bkrconsult.nl (enige mensen ervaring met dit site?) Ze vragen een borg voordat ze wat kunnen doen en geven geen garantie.

Kunnen ze wel een codering verwijderen?

Zelf heb ik een gruwelijk hekel aan Lenen maar met mijn situatie heb ik geen keuze.

Jullie zullen wel zeggen ga de WSNP of schuldsanering in maar dit kan ik niet alleen doen mijn partner moet ook meedoen en dit wil ze niet.

Mijn vraag is wat moet ik nu doen?
Wie kan mijn financieel helpen? Voor financiële hulp graag een PM sturen.

Aub geen wel niet discussie voeren of Nigeriaanse praktijken!

Bedankt en sorry voor mijn Nederlands.

Iemand in financiële probleem die graag z’n oude rustige leven wil.

evdbeek99

Re: Leen advies nodig!

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Een lastig verhaal.

Ik zou toch kijken of ik een betalingsregeling met de belastingdient zou kunnen treffen (uitgaande dat hum claim klopt).

In zee gaan met vage bedrijven welke beloven je BKR notering te verwijderen of je een lening te geven ondanks je BKR zou ik zeker niet doen. Dit soort bedrijven/mensen hebben maar 1 doel en is goed geld te verdienen met jouw leed.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Is je eigen bedrijf een eenmanszaak of een bv?

Welke foutjes hebt je gemaakt in de administratie ? Heb je te weinig BTW opgegeven ? Heb je bezwaar gemaakt tegen de aanslag en de boete ?

Waarom wil de bank na één maand achterstand over gaan tot verkoop ?

Ben je getrouwd met je partner of heb je een samenlevingsovereenkomst ?

CorR

Thx voor Uw reactie en ja het is zeker een lastig verhaal waar ik op dit moment geen uitweg zie!

CorR

wiseger schreef:Is je eigen bedrijf een eenmanszaak of een bv?

Welke foutjes hebt je gemaakt in de administratie ? Heb je te weinig BTW opgegeven ? Heb je bezwaar gemaakt tegen de aanslag en de boete ?

Waarom wil de bank na één maand achterstand over gaan tot verkoop ?

Ben je getrouwd met je partner of heb je een samenlevingsovereenkomst ?
Het is een eenmanszaak wb fouten heeft te maken met mijn administratie die niet klopt volgens hun. De Inspekteur gaf aan kwijtschelden doen ze niet aan bij ondernemers.

Heb alleen een gesprek gehad met Belasting en mijn eigen bank wil geen 2e hypotheek geven, heb aan hun uitgelegd dat ik met een belastingschuld zit en hun antwoord was verkoop jou of als je niet meer kan betalen gaan we tot gedwongen verkoop.

Nee ik ben niet getrouwd en we hebben geen samenlevingsovereenkomst.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Met een kleine onderneming naast je vaste baan kom je niet zo snel aan een belastingschuld met boete van 30.000, dus er moet wel heel wat mis zijn geweest met je administratie en met je aangifte.

Kwijtschelden doet de belastingdienst natuurlijk nooit, maar misschien dat je een regeling kunt treffen over het in termijnen betalen. Als je bedrijf het een beetje redelijk doet (wat met een belastingschuld van 30.000 wel aannemelijk is), zal dat in mijn ogen toch in op niet al te lange termijn afgelost kunnen zijn. WSNP zal trouwens niet echt een goede oplossing zijn, omdat je dan volgens mij ook je eigen bedrijf moet opheffen.

Ik zou in elk geval niet meer alles alleen proberen te doen, want dat leidt tot veel narigheid, zoals je ziet. Ga naar een advocaat of een goede financieel adviseur om je te helpen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ben het helemaal eens met Kweenie, en heb nog wel een suggestie.

Waarom ga je niet eens praten met ING, niet over de BKR notering , maar over het totale plaatje. Dus niet telefonisch, via de incasso afdeling, maar gewoon een afspraak maken met de ING accountmanager op kantoor.

Ik ga er daarbij vanuit dat je achterstand bij ING maar gering is, zodat je die snel kunt wegwerken. Misschien is er dan met de inkomsten uit je baan en uit je bedrijf voldoende basis om euro 30.000 van de ING te lenen.

CorR

Leo The Emperor schreef:Ben het helemaal eens met Kweenie, en heb nog wel een suggestie.

Waarom ga je niet eens praten met ING, niet over de BKR notering , maar over het totale plaatje. Dus niet telefonisch, via de incasso afdeling, maar gewoon een afspraak maken met de ING accountmanager op kantoor.

Ik ga er daarbij vanuit dat je achterstand bij ING maar gering is, zodat je die snel kunt wegwerken. Misschien is er dan met de inkomsten uit je baan en uit je bedrijf voldoende basis om euro 30.000 van de ING te lenen.
Ik heb geen achterstand bij ING en probleem is je moet eerst via klanten service voordat je een afspraak kan maken.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Blijkt dat het van de Postbank is een afboeking van een oude rekening die tijdens het afsluiten van onze Hypotheek bij ING bank zou afgesloten worden helaas niet gedaan en is er een achterstand ontstaan
OK, gezien bovenstaande zin ging ik ervanuit dat er een achterstand was.
Dealsniettemin denk ik dat het verstandig is om je huisbank (ING) over de totale financien te praten.

Kun je niet via klantenservice een afspraak maken, met een accountmanager op het kantoor?
Je kan toch zeggen dat je graag over je toekomsplannen van je bedrijf en je overige inkomsten wilt praten?

CorR

Leo The Emperor schreef:
Blijkt dat het van de Postbank is een afboeking van een oude rekening die tijdens het afsluiten van onze Hypotheek bij ING bank zou afgesloten worden helaas niet gedaan en is er een achterstand ontstaan
OK, gezien bovenstaande zin ging ik ervanuit dat er een achterstand was.
Dealsniettemin denk ik dat het verstandig is om je huisbank (ING) over de totale financien te praten.

Kun je niet via klantenservice een afspraak maken, met een accountmanager op het kantoor?
Je kan toch zeggen dat je graag over je toekomsplannen van je bedrijf en je overige inkomsten wilt praten?
Ok, ik ga ze maandag ochtend direkt bellen thx voor Uw advies!

wb hypotheek is er geen achterstand.

wiseger

Wat betreft de belasting, je moet altijd bezwaar maken. Als de administratie niet klopt, maak deze dan in orde en dien de correcte aangiftes alsnog in bij de belastingdienst.

De belastingdienst hoeft niets kwijt te schelden maar verlaagt wel degelijk opgelegde aanslagen danwel ambtelijke aanslagen nadat je alsnog de correcte aangifte hebt gedaan. Over eventuele boetes en invorderingskosten kan je ook met ze in gesprek, zeker als niet alles jou te verwijten is komt het regelmatig voor dat deze verlaagd danwel kwijtgescholden worden.

wiseger

Wat betreft de WSNP of schuldsanering, als je niet getrouwd bent noch een samenlevingskontrakt hebt, waarom moet je partner dan mee de schuldsanering in ?

Gesloten