Ze betalen niet mee omdat zij vinden dat ze geen geld hebben.buckleup schreef:Waarom betalen zijn ouders niet mee aan de aflossing?
Je schrijft immers dat ze werken, dus ik neem aan dat ze wel wat kunnen meebetalen....
Dat hebben jullie toch wel een keer besproken met die ouders.
Of is hij zo'n zak hooi die elk conflict met zijn ouders wil vermijden?
Hij heeft een keer met zijn vader erover gepraat (zegt hij)
en die zou vorig jaar meer geld hebben en dus mee aflossen maar daar is natuurlijk
nog niks van gekomen.
Nu zegt hij dat ze dus niks hebben. Maar ze kunnen wel van alles kopen, roken en elke dag in de kroeg zitten.
Dat weet ik ook niet precies maar in iedergeval zijn het schulden geweest en inderdaad volgens mij kunnen ze niet met geld omgaan.Emmy75 schreef:Ik weet natuurlijk niet hoe zijn ouders in die financiële problemen zijn gekomen maar als het een geval is van niet met geld om kunnen gaan, zul je waarschijnlijk met die financiële zorgen geconfronteerd blijven zolang ze leven en zullen ze vaker aankloppen voor hulp en geld.
Dat blijkt wel uit heel het verhaal lijkt mij.
Verder krijgen ze nu geen cent. We kunnen zelf net rond komen en betalen al zat voor hun.
Het enige wat zij kochten waren boodschappen (voor hunzelf).Emmy75 schreef:Ze hadden ook best wat mogen meebetalen toen ze 2 jaar bij jullie in huis hebben gewoond. Het is toch vreemd dat je zelf dan op zolder moet gaan wonen. Ik heb de indruk dat jullie nog aan het begin van je leven staat en dan al 2 gezinnen moeten onderhouden is heel zwaar. Het is de tijd van toekomstplannen maken, eens lekker op vakantie gaan en genieten. Jullie beginnen nu al met een financiële achterstand en dat is heel moeilijk inhalen. Met die financiële achterstand bedoel ik de situatie die je nu omschrijft je bent al blij als de maand ook om is tegen de tijd dat het geld op is.
Wat gebeurt er als jullie eens een tegenslag krijgen? Of er gaan een paar apparaten vlak na elkaar kapot enz.
Maar goed hun woonkamer stond erin, hun hadden een slaapkamers en mijn vriend de zolder.
Toen ik erbij kwam hebben we dus op zolder gewoond.
En die financiele achterstand, daar ben ik dus ontzettend boos over.
Dat zij gewoon de toekomst van hun kind verworpen hebben.
Als wij een tegenslag krijgen springen mijn ouders bij gelukkig, die kunnen het wel.
Maar goed die hebben geen zin om ons elke maand te sponseren natuurlijk.
Dan zou mijn moeder, zijn vaders lening afbetalen. Ik begrijp dat zij dat niet wilt.
Voor mijn verjaardag hebben we bv. een weekend weg gekregen, zo heeft ze toch het gevoel dat het geld goed besteed is.
Daar ben ik inderdaad bang voor, zijn beiden de 60 gepasseerd.Emmy75 schreef:Bijkomend nadeel als ze onverhoopt komen te overlijden, kun je de lening blijven betalen.
Nee schulden en dan krijg je een executieverkoop.Leo The Emperor schreef:Dit klinkt al slecht, en er zal wel een heel verhaal van huurachterstanden o.i.d achter zitten.
Hij gaat dus niet bij zijn ouders aankloppen, daar hebben we elke keer ruzie over.Leo The Emperor schreef:Ik kan alleen zeggen dat als ik in de situatie verkeerde ik tegen mijn partner zou zeggen dat er gewoon elke maand door de schoonouders aflossing betaald moet worden. Het is aan hem om dit met zijn ouders te bespreken.
Mocht dat niet lukken dan zou ik de relatie beeindigen. Er is immers voor jullie dan geen gezonde toekomst, en de leuke dingen kun je nu even wel vergeten.
Je partner moet ook onvoorwwardelijk voor jou kiezen anders is hij het niet waard.
Sic, klinkt allemaal wel koud en kil, maar je kunt beter een korte hevige pijn hebben dan 12 jaar lang gezeur.
Maar het raakt me nog het meest dat hij nog steeds niet ziet wat voor ellende dit is.
Anders zou hij niet zeggen dat het weer zou doen.
Ik vind het lastig dat ik het hem niet duidelijk kan maken dat het niet 'normaal' is.
Hij zegt altijd dat ik het nog wel leer. Want ja hij is ouder en dus wijzer.
Het is natuurlijk moeilijk te weten dat hij niet onvoorwaardelijk voor mij kiest.
Aan de andere kant is het moeilijk om te gaan omdat ik hoop dat hij het licht ziet, dat het niet 'normaal' is.
Dat is precies wat ik bedoel.evdbeek99 schreef:Ik heb zelf kinderen en ik wil ze de beste start geven. Nu hebben zijn ouders hem een erg slechte start gegeven en hem opgezadeld met hun probleem. In mijn ogen onbegrijpelijk.
Je hoort je kinderen toch een goede start te geven?
Ik vind het ook onbegrijpelijk maar ja dat krijg ik hem niet wijs.