LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lening Spaar en krediet Centrale nu DSB Bank

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Sponzert

Lening Spaar en krediet Centrale nu DSB Bank

Ongelezen bericht door Sponzert »

Lening Spaar en krediet Centrale nu Defam.

Hallo,

Ik heb op 20-12-96 een lening afgesloten voor een verbouwing aan mijn toenmalige huis via de Spaar en krediet Centrale. De lening bestaat of eigenlijk bestond uit 3 delen.

1* Een Levens verzekering die inmiddels afgelopen is. (Cardif)
2* Een bedrag wat aan de Spaar en krediet Centrale betaald werd, nu aan de Defam die dat overgenomen heeft en,
3* Een betaling aan Spaarbeleg

Wat ik me afvraag en me eigenlijk ook wel een beetje zorgen over maak is dat als over 4 jaar de termijn verstreken is, zit ik dan met een rest-schuld of niet?

sikkevanderveen

Re: Lening Spaar en krediet Centrale nu DSB Bank

Ongelezen bericht door sikkevanderveen »

Hallo,

Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of je een restschuld hebt of niet :

Betaal je nu een bedrag aan rente per maand ?

De lening is vermoedelijk (wat destijds gebruikelijk was) :

1 Het gewenste te lenen bedrag verhoogt met ruimte voor koopsom zie punt 2)

2 Een koopsom die afgelopen is bij cardif voor of :overlijden en/ of WW en of WIA (wao) i.i.g. een combinatie van deze 3.

3 een aflossingscomponent : hoe heet het spaarbeleg product : Sprintplan (foute boel!) of rendemetnsplan of korsplan (foute boel) het sprintplan is een effetenlease (zie forom SPRINTPLAN) de andere 2 zijn beleggingsverzekeringen... je hebt hiervoor of een maandbet of eenmalige storting gedaan of een combi va deze 2... in beide gevallen zal het aanvankelijke beoogde eind kapitaal niet gehaald worden (zie forum woekerpolis) destijds mocht er nog met bruto rendementen van 15% gerekend worden iets wat niet reëel is en bruto is voor aftrek van de maatschappij. hiervan heb je volgens een overheidsbesluit ook een prognose overziht gehad medio lente 2008... bekijk deze prognose en vergelijk deze met jouw restschuld.Wanneer deze niet of helemaal niet overeenkomen is de kans heel groot dat je je lening uiteindelijk niet zult aflossen na 4 jaar. (sterker nog ik heb nog nooit een beleggingspolis gezien die uit gaat keren wat hij op datum van afsluiten beloofd heeft!)

Een oplossing voor jouw probleem zou kunnen zijn om jouw kredeit over te zetten naar een persoonlijke lening voor 4 jaar bijvoorbeeld wanneer je een eigenwoning hebt bij interbank 6.1% (DK) of wanneer je huurder bent zo rond de 7,4%

Sponzert

Ongelezen bericht door Sponzert »

Hallo,

Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of je een restschuld hebt of niet :

Betaal je nu een bedrag aan rente per maand ?

De lening is vermoedelijk (wat destijds gebruikelijk was) :

1 Het gewenste te lenen bedrag verhoogt met ruimte voor koopsom zie punt 2)

Wat jouw vraag over aflossen van rente kan ik je niet precies zeggen. Het is al een lange tijd geleden en ik weet niet precies meer hoe het nu in elkaar stak.
2 Een koopsom die afgelopen is bij cardif voor of :overlijden en/ of WW en of WIA (wao) i.i.g. een combinatie van deze 3.
Dit klopt helemaal. Op het moment dat ik 100% afgekeurd werd, wat trouwens niet erkend werd aangezien ik OPS heb en dat geen erkende beroepsziekte is in Nederland, toen is de boel ook gestopt.
3 een aflossingscomponent : hoe heet het spaarbeleg product : Sprintplan (foute boel!) of rendemetnsplan of korsplan (foute boel) het sprintplan is een effetenlease (zie forom SPRINTPLAN) de andere 2 zijn beleggingsverzekeringen... je hebt hiervoor of een maandbet of eenmalige storting gedaan of een combi va deze 2... in beide gevallen zal het aanvankelijke beoogde eind kapitaal niet gehaald worden (zie forum woekerpolis) destijds mocht er nog met bruto rendementen van 15% gerekend worden iets wat niet reëel is en bruto is voor aftrek van de maatschappij. hiervan heb je volgens een overheidsbesluit ook een prognose overziht gehad medio lente 2008... bekijk deze prognose en vergelijk deze met jouw restschuld.Wanneer deze niet of helemaal niet overeenkomen is de kans heel groot dat je je lening uiteindelijk niet zult aflossen na 4 jaar. (sterker nog ik heb nog nooit een beleggingspolis gezien die uit gaat keren wat hij op datum van afsluiten beloofd heeft!)
Ik ben daar ook zo bang voor. Uitgekleed in de tussentijd en dan nog met een dikke rest-schuld blijven zitten.
Een oplossing voor jouw probleem zou kunnen zijn om jouw kredeit over te zetten naar een persoonlijke lening voor 4 jaar bijvoorbeeld wanneer je een eigenwoning hebt bij interbank 6.1% (DK) of wanneer je huurder bent zo rond de 7,4%
Ik heb daar ook aan zitten denken, desnoods bij onze bank een lening afsluiten voor het gehele bedrag. Vraag ik me toch af wat er dan met alles gebeurt wat ik al betaald heb. Krijg je restitutie of niet?

sikkevanderveen

Ongelezen bericht door sikkevanderveen »

Hoi Sponzert:

HAd je dat overzicht van je Spaarbeleg plan gevonden : zo nee bel deze dan nu Aegon trouwens: en vergelijk de let wel (!!) beoogde einduitkomst is van jouw spaarplan : weet je trouwens ook hoe deze heet sprint : rendemet: koersplan ?

Deze kans nl. echt heel erg groot dat de einduitkomst (nogmaalls verwachte!!) niet overeenkomt met jouw lening.
Wat jij moet doen is gewoon rond gaan kijken bij banken en tussenpersonen en hier offertes aanvragen voor een PL of een DK. Wanneer je de lasten kunt accepteren en jij heel erg blij wordt met de gedachte dat je dan ook binnen 4 jaar af bent van je schuld lijkt me dit een goed alternatief. Maar dan moet je wel zeker zijn wat voor prodcut je hebt bij spaarbeleg, en deze niet gaat doen wat aanvankelijk beloofd is.

Heb je een eigen woning dan zou je kunnen kiezen voor een WOZ krediet ; bijv. 6,1% momenteel. Vraag meerdere offertes aan want de tussenpersoon kan vaak kiezen voor een hogere provisie wanneer de klant een hogere rente betaald. Neem zeer zeker niet weer een koopsom waarmee je je schuld verhoogt voor WIA / WAO. Persoonlijk is mijn mening dat een wanneer je wel iets wilt dekken zoals overlijden dit dan te doen met een maandbetaling.

Offertes opvragen kost niks, alleen jouw tijd... maar ga niet met de 1e de best in zee... rond kijken kan veel geld besparen... en je hebt altijd nog de keuze om het zo te laten zoals het nu is!

Heel veel succes!

Gesloten