LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rente KortingsCentrale Nederland

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
helmondertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2007 23:22

Rente KortingsCentrale Nederland

Ongelezen bericht door helmondertje »

Hallo allemaal,

Ik ben onlangs gebeld door een dame die belde namens de Rente kortingscentrale Nederland.
Na wat informatie gewonnen te hebben belde ze de volgende avond terug met de melding dat ze het financieel aantrekkelijker kon maken voor ons.
heb namelijk een doorlopend krediet met variable rentes , en dat kon bij hun goedkoper.
Nou willen ze een adviseur sturen volgende week om met ons te praten, ben bang om dalijk ergens in te trappen waar ik erg veel spijt van heb.
Zou iemand kunnen vertellen, waar ik op moet letten , wat ik moet vragen ,
of wat wijsheid is.

alvast vriendelijk bedankt

helmondertje

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Rente KortingsCentrale Nederland

Ongelezen bericht door particulier »

Van RKN hoor ik op dit forum geen positieve berichten.

Maar ik durf haast te wedden dat ik een betere aanbieder kan vinden dan RKN. Wat is je kredietlimiet, hoeveel betaal je per maand en hoe hoog is nu de rente?

helmondertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2007 23:22

Re: Rente KortingsCentrale Nederland

Ongelezen bericht door helmondertje »

Hallo particulier alvast bedankt voor de reaktie.
Ik heb een krediet momenteel van E6000,- en betaal maandelijks alleen de rente , wat ik van begin af aan al verkeerd begrepen had, ik dacht dat ik ook gedeeltelijk schuld af zou betalen.
de rente is begonne rond 9 % veranderde naar 11 % en nu bedraagt de effectieve rente op jaarbasis 13,9 %.
De schuld wordt aleen maar groter op deze manier en het termijn steeds hoger.
Heb veel te vlug ergens ja op gezegd in het begin , en zou nu graag een andere regeling hebben waar ik ook de lening geleidelijk aan aflos.

groeten helmondertje

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Rente KortingsCentrale Nederland

Ongelezen bericht door particulier »

Met 13,9 % rente moet daarbovenop een flinke aflossing worden betaald om binnen afzienbare tijd de lening af te lossen. Dat is niet verstandig.

Ik neem even als voorbeeld een doorlopend krediet van Delta Lloyd. Zie hier voor extra informatie. Maar je zou ook voor Ohra (dochter van Delta Lloyd), FBTO, Centraal Beheer (Achmea) of Moneyou (ABN AMRO) kunnen kiezen. Die bieden soortgelijke doorlopende kredieten tegen soortgelijke rentes.

Door de lening over te sluiten bij Delta Lloyd ga je 6,5 % rente betalen. Bij een kredietlimiet van 6000 euro betaal je 120 euro per maand. Dit is zowel rente als aflossing. Als je geen heropnames doet en de rente niet veranderd, is in 59 maanden (dus ca. 5 jaar) de lening geheel afgelost.

Het nadeel van een doorlopend krediet is dat de rente kan stijgen. Je maandbedrag is hetzelfde, maar je zult langer moeten aflossen. Als het financieel haalbaar is, kun je meer aflossen dan nodig. Zo ben je sneller van je lening af en betaal je over de gehele looptijd gezien minder rente. Stel dat je 200 euro per maand betaald bij een rente van 6.5 %, dan is de lening in 33 maanden (ongeveer 3 jaar afgelost)

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Rente KortingsCentrale Nederland

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Ik moet er toch niet aan denken om iedere maand een schepje geld naar een of andere bank te moeten brengen.

helmondertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2007 23:22

Re: Rente KortingsCentrale Nederland

Ongelezen bericht door helmondertje »

bedankt voor je reaktie , ga denk toch maar over naar die hogere maandelijkse termijn , en dat ik er na van loop van tijd wel vanaf ben.
groetjes uit helmond

Gesloten