5 jaar geleden (28-04-2004) hebben wij een lening afgesloten. Naar wij dachten een normale lening zonder addertjes onder het gras. Verzekerd werd dat wij 100% GEEN risico liepen. Dus papieren getekend.
Nu met de kreditcrisis toch maar onze lening nagelopen.
Blijkt het addertje onde het gras er toch in te zitten.
Het gaat om een doorlopend krediet (looptijd 999 maanden) van de Nederlandse Voorschotbank. En een beleggingskrediet van DEFAM (index garantiefonds) loopt nog tot 28-04-2010. Beide kredieten zijn tot stand gekomen via INTERKREDIET (EFC Kredietwijzer).
Ik heb vandaag gelezen dat er over dit soort leningen nogal wat ophef is en is geweest. Maar heb er al die tijd niet bij stil gestaan dat dit ook wel eens op ons betrekking kon hebben.
Ik wil graag meer informatie ontvangen over wat ik nu moet doen, want ik wil volgend jaar als het beleggingskrediet afgelopen is niet voor een grote schuld van ruim 12000 euro komen te staan, dat kan ik niet betalen met een gezin met 2 kinderen.
Ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen.
In ieder geval heb ik ook al een mail gestuurd naar mijn rechtsbijstand (misschien al een goede eerste stap).
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rentekrediet + beleggingskrediet
-
Re: Rentekrediet + beleggingskrediet
Beste,
Ik neem aan dat het beleggingskrediet bedoeld is om je doorlopend krediet af te betalen, dit met de opbrengst van de beleggingen
Als dit zo is, vrees ik het ergste
Alvorens naar de rechtsbijstand te gaan zou ik eerst interkrediet schrijven en met name naar de stand en de waarde van de beleggingen te vragen, en wat de consequenties zijn als je nu stopt
Ik neem aan dat het beleggingskrediet bedoeld is om je doorlopend krediet af te betalen, dit met de opbrengst van de beleggingen
Als dit zo is, vrees ik het ergste
Alvorens naar de rechtsbijstand te gaan zou ik eerst interkrediet schrijven en met name naar de stand en de waarde van de beleggingen te vragen, en wat de consequenties zijn als je nu stopt
Beste seagoing racer 2,
Waardes heb ik pas gekregen. Vandaar ook mijn vraag.
De waardes zijn namelijk dusdanig laag dat alleen de kosten voor het beleggingskrediet gedekt zijn.
Maar naar ik heb begrepen is koppelverkoop van dit soort leningen verboden volgens de WCK (na wat nazoekwerk op internet).
Ik hoop dat er iemand is die me echt verder kan helpen.
En rechtsbijstand in schakelen kan naar mijn mening nooit kwaad, daar betaal ik toch voor.
Waardes heb ik pas gekregen. Vandaar ook mijn vraag.
De waardes zijn namelijk dusdanig laag dat alleen de kosten voor het beleggingskrediet gedekt zijn.
Maar naar ik heb begrepen is koppelverkoop van dit soort leningen verboden volgens de WCK (na wat nazoekwerk op internet).
Ik hoop dat er iemand is die me echt verder kan helpen.
En rechtsbijstand in schakelen kan naar mijn mening nooit kwaad, daar betaal ik toch voor.
-
Beste,
Oke, ik kon in je bijdrage niet lezen dat je de waarde al opgevraagd had.
Ik zou toch ook nu de consequenties opvragen van een directe beeindiging.
Natuurlijk kun je direct naar de rechtsbijstand, maar hoe meer informatie je zelf al hebt vergaard hoe beter zij jouw uiteindelijk kunnen helpen.
Oke, ik kon in je bijdrage niet lezen dat je de waarde al opgevraagd had.
Ik zou toch ook nu de consequenties opvragen van een directe beeindiging.
Natuurlijk kun je direct naar de rechtsbijstand, maar hoe meer informatie je zelf al hebt vergaard hoe beter zij jouw uiteindelijk kunnen helpen.
Hallo,
Ik blijk nu dezelfde problemen te hebben. met DEFAM DNV en Interkrediet / o&b finance
Ik bleek dus na beeindigen effectenlease ook geen winst te hebben, en kreeg 0 euro
Ik dacht dat het bedrag wat er telkens op afschriften stond naar mijn rentekrediet zou gaan, echter dit was alleen het bedrag waar hun mee belegden, en niet het bedrag wat sfgelost zou worden.
Bent U al iets wijzer geworden, of is het doorbijten en de 999 maanden tot in de kist blijven betalen, en daarna de schulden aan de erven doorgeven?
Ik blijk nu dezelfde problemen te hebben. met DEFAM DNV en Interkrediet / o&b finance
Ik bleek dus na beeindigen effectenlease ook geen winst te hebben, en kreeg 0 euro
Ik dacht dat het bedrag wat er telkens op afschriften stond naar mijn rentekrediet zou gaan, echter dit was alleen het bedrag waar hun mee belegden, en niet het bedrag wat sfgelost zou worden.
Bent U al iets wijzer geworden, of is het doorbijten en de 999 maanden tot in de kist blijven betalen, en daarna de schulden aan de erven doorgeven?
U bent vrij om af te lossen zonder hoogte beperking en ga dan rente betalen over het uitstaande saldo.Is de rente lager dan wat u dan maandelijks betaal is dat tevens aflossing.
P.S. Als u een lening heb met een betaling aan een zgn. spaarverzekering of effecten of wat danook bestemd om af te lossen stop daarmee en gebruik dat geld om uw lening te verlagen.Voordeel hiervan is dat u er zeker van bent dat het geleende bedrag OMLAAG gaat en niet afhangkelijk bent van wat de verzekering over 30 jaar eventueel gaat uitkeren (uitkering is NIET gegarandeerd).