LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat te doen met DSB Leven(Hollands welvaren) nu?
-
Wat te doen met DSB Leven(Hollands welvaren) nu?
Nu DSB is omgevallen kan ik nu nog aanspraak maken op het geld van mijn DSB leven(Hollands welvaren)? Ik kan hier niets over vinden op de site van de Nederlandse bank.
Re: Wat te doen met DSB Leven(Hollands welvaren) nu?
Het vermogen van een verzekeraar is afgescheiden van het vermogen van een bank. Het faillisement van de bank DSB heeft dan ook geen gevolgen voor polishouders van DSB Leven (en daarbij: over het algemeen zijn de polissen van DSB Leven ook ondergebracht bij andere verzekeraars, zoals Reaal).
-
Bedankt voor de reaktie. Ik heb vorige week al een aangetekende brief gestuurd om de polis stop te zetten.
-
Nu DSB beheer ook op z'n knikker ligt wat moet ik doen met de betaling aan deze polis? (DSB leven) Moet ik gewoon blijven betalen? (contract) Of moet ik het stop laten zetten? Ik heb dan wel een aangetekende brief gestuurd naar DSB leven om deze polis stop te zetten, maar ik denk niet dat ik nog een reaktie krijg.
Dit is allemaal niet te vinden op DSB site etc. Er word alleen maar gesproken over hypotheken, leningen maar niet over deze dubieuze constructies die ook onderdeel waren van DSB.
Dit is allemaal niet te vinden op DSB site etc. Er word alleen maar gesproken over hypotheken, leningen maar niet over deze dubieuze constructies die ook onderdeel waren van DSB.
ik zou het ook wel eens willen weten wat er met hollands welvaren gebeurd heb ook overal gezocht op pagina,s maar kan er nergens niks over vinden hoop dat er binnen kort meer duidelijkheid over komt.
Controleer eerst of je Hollands Welvaren is afgesloten bij Reaal met DSB als tussenpersoon of is dit contract bij DSB afgesloten (zie polis).
Het is nog onzeker hoe het verder gaat met de polis Hollands Welvaren van DSB en of je opgebouwde vermogen in gevaar komt.
Daarnaast, moet ik straks weer de maandelijkse termijnen gaan betalen als er weer een rekeningnummer bekent wordt?
De stichting PAL heeft deze vragen gisteren telefonisch en schriftelijk aan De Nederlandsche Bank gesteld.
Telefonisch kon men niet direct antwoord geven op de vragen, maar beloofde wel e.e.a. uit te zoeken.
Ook hebben wij gevraagd dit onderwerp te verwerken in de Veelgestelde vragen zoals deze te vinden zijn op de website van DNB.
We houden iedereen, o.a. via het forum van Radar en PAL, op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen rondom DSB.
Groeten,
Piet
Het is nog onzeker hoe het verder gaat met de polis Hollands Welvaren van DSB en of je opgebouwde vermogen in gevaar komt.
Daarnaast, moet ik straks weer de maandelijkse termijnen gaan betalen als er weer een rekeningnummer bekent wordt?
De stichting PAL heeft deze vragen gisteren telefonisch en schriftelijk aan De Nederlandsche Bank gesteld.
Telefonisch kon men niet direct antwoord geven op de vragen, maar beloofde wel e.e.a. uit te zoeken.
Ook hebben wij gevraagd dit onderwerp te verwerken in de Veelgestelde vragen zoals deze te vinden zijn op de website van DNB.
We houden iedereen, o.a. via het forum van Radar en PAL, op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen rondom DSB.
Groeten,
Piet
-
[quote][/quote]
Krijg vandaag een afschrift van Interbank waar ik die beleggingslening heb lopen. Adviseur: Postkrediet Maastricht. Deze bestaat al een hele tijd niet meer.
Mijn vraag is: Is Interbank/ Finata Bank N.V. een onderdeel van DSB beheer?
En hoe kom ik hier vanaf? Ik betaal per maand 253 Euro alleen aan rente. Er word niks afgelost, want Hollands welvaren (Polis om de lening af te lossen) dat onder DSB beheer valt is failliet. Is dit een van die zogenaamde koppelverkoop producten van DSB? Ik denk dat ik een advocaat ga nemen, ik snap hier helemaal niks meer van.
Krijg vandaag een afschrift van Interbank waar ik die beleggingslening heb lopen. Adviseur: Postkrediet Maastricht. Deze bestaat al een hele tijd niet meer.
Mijn vraag is: Is Interbank/ Finata Bank N.V. een onderdeel van DSB beheer?
En hoe kom ik hier vanaf? Ik betaal per maand 253 Euro alleen aan rente. Er word niks afgelost, want Hollands welvaren (Polis om de lening af te lossen) dat onder DSB beheer valt is failliet. Is dit een van die zogenaamde koppelverkoop producten van DSB? Ik denk dat ik een advocaat ga nemen, ik snap hier helemaal niks meer van.