Beste lezers van dit forum,
ik heb een wat vervelende ervaring met het amphia ziekenhuis, ik zal hieronder mijn verhaal vertellen.
eind oktober 2007 word ik op mijn werk getroffen door een spontaan opkomende pijn in mijn benen, dit was zo heftig dat ik er niet meer op kon staan.
ben hiermee naar de huisarts gegaan die mij vervolgens rust voorschreef.
na een aantal weken nog steeds aanhoudende klachten in mijn benen en een zeer gevoelige rug werd ik doorgestuurd naar een reumatoloog in het amphia, deze heeft vervolgens onderzoek gedaan en stelde uiteindelijk de diognose Fibromyalgie.
daarna heb ik met haar nog een aantal gesprekken hier over gehad, omdat ik het idee had dat er meer aan de hand was. fibromyalgie kunnen we namelijk allemaal hebben omdat het gewoon domweg een verzamelnaam is voor zeer veel verschillende klachten.
ik heb haar gevraagd mij door te verwijzen naar een neuroloog, maar dat was volgens de reumatoloog niet nodig omdat ik niks zou mankeren op dat gebied, dit heeft ze meerdere malen mij medegedeelt. uiteindelijk omdat ik zelf het gevoel bleef houden dat er iets niet klopte ben ik in gesprek gegaan met de huisarts en via hem als nog bij de neuroloog terecht gekomen.
de neuroloog in het amphia vond na wat scans al snel een hernia in de onderrug, echter was het al te laat deze te verwijderen omdat deze te ver zat ingekapselt en dit zou een groot risico zijn om deze te opereren.
er kon niks gedaan worden en moest me maar zien te redden ermee.
inmiddels stopte mijn baas met het betalen van mijn loon, omdat de arbo arts volhield dat ik maar moest gaan werken dan ging het vanzelf wel over, dit ook geprobeert maar het ging gewoon niet.
vervolgens heb ik zelf een her beoordeling aangevraagd bij het uwv.
deze deed tot mijn verbazing na 1x bukken en een keer strekken het raport van de arboarts overnemen.
ik moest dus verplicht gaan werken terwijl ik dat niet kon, uiteindelijk heb ik een advocaat genomen en een rechtzaak tegen mijn werkgever begonnen.
al snel bleek dat ik geen kans had bij de rechter omdat de diognose fibromyalgie niet erkent word. nou daar sta je dan!! 26 jaar oud 3 kindertjes en een lichaam die niet meer wilt doen wat mijn hersenen wel willen.
ik ben uiteindelijk in een uitkering terecht gekomen en via het uwv naar winock gestuurd omdat ik terug moest keren in de arbeidsmarkt.
winock heeft het uwv 10.000 euro gekost en wat ben ik er nu uiteindelijk mee opgeschoten 0,0 .
ik ben na het winock traject voor mezelf begonnen en maakte van de hobby die ik had m,n werk.
dit ging redelijk,ik kon zelf bepalen waneer ik werkte waneer ik ruste enz enz.
maar op 25 augustus 2010 ging het helemaal mis, ik zakte weer door m,n rug en er ontstond direct een heftige kramp in beide benen die er niet meer uit wilde.
ik ben toen naar de spoedeisende hulp gegaan in het amphia en daar bleek al snel dat ik een flinke hernia had in de onderrug en dat deze snel eruit moest m,n zenuwen werden ernstig bekneld en verging van de pijn.
na de operatie kreeg ik al heel snel weer opnieuw last van mijn rug en benen. en ben dan uiteindelijk ook 6 weken na de eerste operatie opnieuw onder het mes gegaan omdat de boel helemaal zat verkleeft en de zenuwen opnieuw hierdoor werden geraakt met de pijn tot gevolg.
de operatie was goed gegaan werd er gezegt maar sinds die laatste operatie is het niet meer beter gegaan, de pijn blijft constant aanwezig.
ik ben hierna nog 2 keer opgenomen in het amphia 1 keer voor een epideraalspuit, zonder resultaat. en de laatste keer moest ik worden opgenomen omdat de pijn zo heftig was dat ze het wilde aanzien. ik moest perse van de chirurg op dinsdag opgenomen worden,dan was hij er zelf en zou hij gaan kijken.
dinsdag geen arts gezien! gevraagd en niemand die het weet.
woensdag geen arts en weer het zelfde verhaal.ik ben zo boos geworden dat ik uiteindelijk die avond te horen kreeg om 21.00 uur dat de chirurg de volgende dag zou komen omdat hij zogenaamd niet wist dat ik was opgenomen was,terwijl hij dat zelf had geregeld.
nou donderdag wachten en vragen weer geen arts ik weer boos, komt uiteindelijk weer in de avond een verpleegkundige vertellen dat ze de arts heeft gesproken maar dat die door drukte niet meer kwam hij was moe en wilde ook naar huis. ik heb geeist dat hij kwam omdat ik dit stijloos vond. er werd gebeld naar de arts en die melde gewoon dat als ik het niet eens dat ik maar naar huis moest gaan.m,n bloed kookte inmiddels behoorlijk maar ben gebleven omdat ik niet veel anders kon doen.
de volgende dag stond de arts eindelijk naast mijn bed hij vertelde dat de revalidatie arts en hij een gesprek wilde.ik heb toen te horen gekregen dat er niks meer aan te doen is. ik kreeg een corset en dat was het dan.
ik ben 26 jaar heb een vrouw en 3 kinderen en wil nog niet opgeven,
ik lig nu inmiddels al 5 maanden in de woonkamer op een ziekenhuisbed, moet gebruik maken van een rolstoel en moet morfine + 20 andere tabletten slikken per dag om er door te komen en heb nog steeds de pijn.
wat mij zo boos maakt is het idee dat als ik eerder door de reumatoloog was doorverwezen had ik nu 3 jaar later hoogstwaarschijnlijk nu er niet zo bij gelegen! en dan de manier van doen van de artsen waar ik mee te maken heb gehad!
ik geef het nog niet op, en ga binnenkort naar het radboud in nijmegen om te kijken wat ze nog voor mij kunnen betekenen! als is het maar de helft minder pijn.
hebben jullie ook ervaringen met het amphia dan zie ik graag uw reactie.
*PS ik zeg niet dat alles mis is in het amphia maar een hoop klopt er niet en dan ga ik ook af op de verhalen van heel veel pacienten die ik tijdens mijn verblijven in het amphia heb gesproken.
bedankt voor het lezen,
M.V.G Pascal
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Amphia ziekenhuis breda ( wie heeft er ook klachten )
Re: Amphia ziekenhuis breda ( wie heeft er ook klachten )
Reactie verwijderd door acjzr1
Laatst gewijzigd door acjzr1 op 15 jan 2011 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
hallo
zoals jij nu reageer vind ik ook niet passelijk,
maar ik had wel een reactie gegeven,maar er was een storing en daardoor was alles verwijdert.
maar zoals je kan zien,is deze adv opnieuw neergezet
zoals jij nu reageer vind ik ook niet passelijk,
maar ik had wel een reactie gegeven,maar er was een storing en daardoor was alles verwijdert.
maar zoals je kan zien,is deze adv opnieuw neergezet
Ah!
Een nette reactie.
Niet zoals eergisteren.
Ik ga er van uit dat jij gelijk hebt en dat het om een "storing" gaat.
Mijn reactie zal ik dan ook verwijderen.
Groeten,
Acjzr1.
Een nette reactie.
Niet zoals eergisteren.
Ik ga er van uit dat jij gelijk hebt en dat het om een "storing" gaat.
Mijn reactie zal ik dan ook verwijderen.
Groeten,
Acjzr1.
ACJZR1
oke bedankt voor je reactie,
op de hoofdpagina werd vermeld dat alle berichten van na 25 december weg waren.
even terug op je 1e reactie, ik snap wel dat je je werkgever wilt verdedigen maar had zelf niet echt het idee dat ik het hele amphia er op aanspreek!
er gaan daar gewoon dingen mis dat heb ik nu zoveel keer zelf mee gemaakt en ook heel erg vervelende verhalen aangehoort van anderen patienten.
maar verder kun je er goed d eten en is er op de verpleging niet veel aan te merken.
Gr Pascal
oke bedankt voor je reactie,
op de hoofdpagina werd vermeld dat alle berichten van na 25 december weg waren.
even terug op je 1e reactie, ik snap wel dat je je werkgever wilt verdedigen maar had zelf niet echt het idee dat ik het hele amphia er op aanspreek!
er gaan daar gewoon dingen mis dat heb ik nu zoveel keer zelf mee gemaakt en ook heel erg vervelende verhalen aangehoort van anderen patienten.
maar verder kun je er goed d eten en is er op de verpleging niet veel aan te merken.
Gr Pascal
al snel bleek dat ik geen kans had bij de rechter omdat de diognose fibromyalgie niet erkent word
Je had toch een hernia?
Je had toch een hernia?
Reactie op sephora30.
ja klopt, eerst is fibromyalgie de diognose en uit verder onderzoek is toen ook door de neuroloog een hernia gevonden alleen was deze door de lange tijdsduur dat deze er zat voledig ingekapselt en dus niet operabel.
nu de laatste keer aug 2010 door m,n rug weer gegaan met een aanhouden de pijn en toen hebben ze gekeken en zagen dat die nog verder naar buiten was gekomen en zo is besloten dat ie direct verwijderd moest worden?
toen de rectzaak werd behandeld was ik nog niet bij de neurloog geweest en had ik dus alleen fibromyalgie. anders had ik die hernia er bij genoemd maar moest ook snel afgehandeld worden ivm het financiele plaatje. zat immers door mijn baas al 2 maanden zonder geld en dan zijn de reserves snel erdoor.
gr Pascal
ja klopt, eerst is fibromyalgie de diognose en uit verder onderzoek is toen ook door de neuroloog een hernia gevonden alleen was deze door de lange tijdsduur dat deze er zat voledig ingekapselt en dus niet operabel.
nu de laatste keer aug 2010 door m,n rug weer gegaan met een aanhouden de pijn en toen hebben ze gekeken en zagen dat die nog verder naar buiten was gekomen en zo is besloten dat ie direct verwijderd moest worden?
toen de rectzaak werd behandeld was ik nog niet bij de neurloog geweest en had ik dus alleen fibromyalgie. anders had ik die hernia er bij genoemd maar moest ook snel afgehandeld worden ivm het financiele plaatje. zat immers door mijn baas al 2 maanden zonder geld en dan zijn de reserves snel erdoor.
gr Pascal