LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] andere advocaat,maar nu dubbel betalen zeker.

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Gast

andere advocaat,maar nu dubbel betalen zeker.

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat ik had begrepen dat mijn advocaat no cure no pay was heb ik deze aangenomen. Later bleek dat dit niet het geval was.
Terwijl het wel in de folder die ik had gevonden van de bibliotheek.

Ik heb contact opgenomen met de verening voor letselschade. Zij hebben mij een advocaat geregeld die wel werkte op no cure no pay. Die advocaat dus contact met mij opgenomen en geregeld dat ze getuigenverklaring had gekregen. nu blijkt dat zij dus ook niet op no cure no pay werkt. De advocaat die ik kreeg van de vereniging letselschade wil mijn zaak dus overnemen. Maar hoe zit he dan met de 1ste advocaat die moet ik dus gaan betalen. Ik heb een tijdelijk baantje tot oktober en dan sta ik waarschijnlijk op straat. Dus ik kan nooit die 2 advocaten betalen.
Als ik dit had geweten dan was ik naar mijn rechtsbijstandverzekering gegaan. In de folder stond NO CURE NO pay dat als er geen zaak komt je ook niets hoeft te betalen. Hoe zit dit nou.
Ik vind het raar dat die advocaat die ik gevonden had via de vereniging opeens niet meer op NO CURE NO PAY wil werken.

Iemand tips wat ik kan doen?

Ik heb trouwens bij de 1ste advocaat niets getekend. Ze hebben alleen een paar briefjes geschreven naar mijn werkgever de oorzaker van mijn letsel

Gast

Re: andere advocaat,maar nu dubbel betalen zeker.

Ik begrijp het verhaal nog niet helemaal. Ik stel eerst maar even een paar vragen:

Je hebt het over een folder uit de bibliotheek. Was dat een folder van een advocaat of -bijvoorbeeld- van euroclaim of iets dergelijks?

Weet je zeker dat je 1ste advocaat een advocaat is? (Kan ook een letselschadebureau zijn) (Als je naam en voorletters opgeeft is dat eenvoudig na te gaan)

Heb je met de 1ste advocata iets afgesproken over het tarief? (Een advocaat behoort in principe bij de aanvang van de zaak afspraken te maken over de kosten)

Heb je nu wel een "echte" advocaat? Hoe weet je dat?

en dan schrijf je:
Ik vind het raar dat die advocaat die ik gevonden had via de vereniging opeens niet meer op NO CURE NO PAY wil werken.
Heb je het dan over de eerste of over de tweede advocaat?

[/quote]

Gast

Re: andere advocaat,maar nu dubbel betalen zeker.

Als er sprake is van Dwaling of een misverstand, dan hoef je die nooit te betalen, omdat je geen geldige overeenkomst met die advocaat hebt.(dat geldt natuurlijk des te meer, als je misleid zou zijn door de folder of advocaat).
Het lijkt mij logisch, dat je nieuwe advocaat dat voor je oplost en ik lees dat je ook nog een rechtsbijstandsverzekering hebt, die dat voor je op kan lossen.

Gesloten