LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting pakt makkelijkste slachtoffers

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
mnb

Belasting pakt makkelijkste slachtoffers

Ongelezen bericht door mnb »

Hier: wajong uitkering én WAO waardoor WAO die iets hoger is uitbetaald wordt

Belastingdienst trekt zondermeer de heffingskorting in, dit scheelt 520-800 euro per jaar! En dat is erg veel als je nog geen 800 euro per maand netto krijgt ziek bent, al 21 jaar en hoge kosten hebt.

Vervolgens moet er een bewijs komen dat de WAJONG op actief staat. UWV stuurt vanalles op maar niet de juiste informatie. Bovendien is deze boordevol medische informatie.....

Vervolgens krijg ik de dag voor Hemelvaart een brief dat ik voor de 30ste mei de informatie moet insturen anders wordt de aanslag opgelegd

Mijn brief kan maandag bij UWV zijn en diezelfde dag moet de info bij de belasting zijn.......

Een jaar eerder mijn vraag of de heffingskorting terecht was. Dan wordt ie erafgehaald terwijl duidelijk in de HELP van de aangifte staat dat WAJONGaftrek geldt ook als er andere hogere uitkering naast staat

Ik vind dit neigen naar de makkelijkste pakken. Mensen die zich moeilijk kunnen verdedigen. Het is al een wonder dat ik door uitvoerig puzzelwerk zag dat het wijzigen van deze aftrekpost de verandering teweeg bracht.

Ikheb dit eerder meegemaakt, de bureaucratie wordt gebruikt om de makkelijkste slachtoffers leeg te plukken
GETVER

mr T.

Re: Belasting pakt makkelijkste slachtoffers

Ongelezen bericht door mr T. »

Vervolgens krijg ik de dag voor Hemelvaart een brief dat ik voor de 30ste mei de informatie moet insturen anders wordt de aanslag opgelegd
Het uitgangspunt in fiscale regelgeving is dat er stellig en zonder voorbehoud gegevens worden verstrekt door belastingplichtige. Als geen juiste gegevens worden verstrekt dan heeft dat uiteraard consequenties.
k vind dit neigen naar de makkelijkste pakken. Mensen die zich moeilijk kunnen verdedigen. Het is al een wonder dat ik door uitvoerig puzzelwerk zag dat het wijzigen van deze aftrekpost de verandering teweeg bracht.

Ikheb dit eerder meegemaakt, de bureaucratie wordt gebruikt om de makkelijkste slachtoffers leeg te plukken
Denk dat dit eerder neigt naar gemakzucht en een neiging naar populisme. Wie tijdig de gegevens verstrekt en tijdig werkt maakt van zijn aangifteverplichtingen heeft dergelijke problemen gewoon niet.

mnb

Re: Belasting pakt makkelijkste slachtoffers

Ongelezen bericht door mnb »

mr t
als er iemand alles keurig op orde heeft en zeeeer tijdig werkt dan ben ik het wel!

Maar als UWV zijn spulletje niet op orde heeft en pas na de termijn van de belasting aan komt met het verkeerde spul tja

gemakzucht nee, dan was ik veel te veel geld kwijtgeraakt aan deze instanties
en dan heb ik het over vele tientallen duizenden euro's op een inkomen van 800 per maand

geen ervaring mee kennelijk mr T

Gesloten