LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorijding na aanrijding

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
karo30

Doorijding na aanrijding

Ongelezen bericht door karo30 »

Hallo,

Graag wil ik u deel genoot maken van wat mij is over komen op 31 Juli 2010.
Omstreeks 23.50 uur sta ik stil voor een rood verkeerlicht met naast mij nog een rij baan voor recht door.
De weg gaat na de kruising na ongeveer 250met over in een ban de linker baan moet in voegen op de rechter baan.
Mijn verkeerlicht wordt groen ik versnel tot een snelheid van 60 a 70 Km\h.
Ter hoogte van het ritsvlak zie ik een auto naast mij die de richting uit doet en naar rechts en en al in stuurd omdat ik bang ben dat ik geraak zal worden geef ik gas en stuur naar rechts.
Maar te laat de bestuurder raakt mij eerst links achter en daarna het linker portier
Ik kom in de berm en kan de auto weer op de weg sturen de auto is al voor bij.
Ik denk de auto stopt ik rem iets af maar de auto blijft doorrijden.
Ik ben de auto 1,5 km gevolgd en heb de bestuurder doormiddel van licht signalen proberen te laten stoppen.
Dit had ge affect.
Hierop 112 gebeld en verteld wat mij was over komen en nu dat de bestuurder was door gereden ik kon de kleur type en kenteken van de auto geven.
Hierop is de politie naar het adres gereden van de bestuurder en troffen hem daar aan.
Hij verklaarde de politie nog te willen bellen.
De bestuurder heeft deze nacht nog een verklaring af gelegd bij de politie.
Ook ik heb direct bij de politie na het ongeval een verklaring afgelegd.
Een dag later begon de ellende pijn in nek schouders en tintelende handen.
Dag later naar de huisarts gewest en verwees me om foto’s te laten maken.
Hierop was niks te zien .
Ook heb ik een letsel schade advocaat in de arm genomen.
De schade aan mijn auto ruim 200o euro is geheel verhaalt door mijn verzekering op de tegenpartij.
Deze heeft wel kunnen zorgen voor een voorschot van 1500 euro om de therapieen te gaan volgen.
Tot nu toe 8 behandeling fysio gehad
15 behandelingen mensen dieck teherapie.
Deze stelt mij niet geheel klachten vrij te krijgen
Ruim 3,5 week thuis gezeten.
Daar na op arbeids therapie weer begonnen
Eind november weer op 100% aan het werk.
Nog wel steeds een pijnlijke nek schouders moe en hoofdpijn, ook slaap ik elke nacht slecht heb na het ongeval nog niet 1 nacht goed kunnen door slapen ik kan mijn werk wel doen maar thuis komt er niks meer uit mijn handen.
Nu stelt de tegen partij dat ik ook voor 50% schuldig ben aan het ongeval omdat de bestuurder verklaard heef dat hij mij eerst heeft ingehaald en daarna zou ik hem recht hebben ingehaald en dat heeft hij niet gezien.
Ik zou hem ook geen gelegenheid hebben gegeven om in te voegen.
Ik zou hebben verklaard dat ik gas zou hebben gegeven.
Dat heb ik, maar dan wel met die verstande dat ik een ongeluk wilde verkomen.
Verder stelt de tegenpartij dat er geen rest schade meer is om dat ik al weer voor 100% op loon waarde werk.
Maar dat de thuis situatie er onder lijd hoor je ze niet over.
Verder heb ik wel zijn verkalring van het ongeval gezien wat huij heeft afgelgd naar zijn verzekering.
Maar de verklaring die de bestuurder heeft afgegd op het politie bureau is nog niet in mijn bezit.
Volgens mij is het verlaten van een ongeval een misdrijf en ook het wisselen van rijtrook lijkt mij ook een bijzondere verrichting waarvoor je het overige verkeer voor dient te laten gaan zie graag jullie reactie te gemoed.

Emmy75

Re: Doorijding na aanrijding

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Om te beginnen een vervelende situatie waarin je verzeild bent geraakt.

Doorrijden na een aanrijding is inderdaad strafbaar. Volgens mij is er wel nog sprake van een periode waarbinnen de doorrijder de gelegenheid heeft zichzelf bij de politie te melden. Mogelijk is hem die kans ontnomen doordat politie zelf al eerder op de stoep stond. Er wordt een beetje rekening gehouden met het feit dat iemand in een dergelijke situatie niet rationeel kan denken / handelen.

Het van rijstrook wisselen is inderdaad een bijzondere verrichting waarbij je het overige verkeer niet mag hinderen. Echter er valt jou ook terdege wat te verwijten in de aanrijding, door het gas geven. Als je ingehaald wordt, is het niet gepast om gas te geven en de invoeger geen ruimte te geven tot invoegen. De invoeger gaat ook gas geven om het wel te halen. Hij is immers aan het inhalen. Handiger was geweest gas los te laten cq bij te remmen, aangezien de inhaler al meer vaart had. Tja dat je uit schrik soms anders reageert dat kan natuurlijk.
Maar voor hoeveel jou iets te verwijten valt, zou ik geen uitspraak over kunnen doen.

Laat je anders eens informeren door: wetswinkel / juridisch loket / advocaat / rechtsbijstandverzekering.

karo30

hallo,
ik heb dus verklaard bij de politie dat ik gas heb gegeven omdar de andere besuurder al naast mij reed en in stuurde in mijn richtin en ik dat ik geef gas dan raken we elkaar misschien net niet van daar dat ik gas heb gegeven ik heb ook verklaard dat geen spel was en dat ik hem echt wel wilde voor laten gaan

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Doorrijden na een ongeluk is inderdaad een strafbaar feit, tenzij de persoon in kwestie zich nu binnen 12 uur vrijwillig meld en voordat hij als verdachte wordt gehoord door de politie. Daar is geen spraken van. Je kunt hier dus aangifte van doen, maar je eigenlijke probleem wordt daarmee niet opgelost. Nu de politie hem stond op te wachten lijkt het mij dat het OM de zaak zal seponeren, tenzij de tegenpartij hier een gewoonte van maakt of iets anders op zijn kerfstof heeft.

De verklaring van de tegenpartij, dat hij jouw eerst zou hebben ingehaald voordat hij van baan verwisselde staat haaks op jouw verklaring dat de automobilist naast jou zat op het moment dat hij zijn knipperlichten aandeed en naar rechts ging. Nu het de tegenpartij was die een bijzondere verrichting aan het uitvoeren was lijkt het mij dat zij met de bewijslast zitten, maar dat weet ik niet zeker.
Artikel 7 WVW schreef:
  1. Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
    1. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
    2. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.
  2. Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.
Artikel 184 WVW schreef:Bij overtreding van artikel 7, eerste lid, aanhef en onderdeel a, is strafvervolging tegen de in dat artikel bedoelde overtreder uitgesloten, indien deze binnen twaalf uren na het verkeersongeval en voordat hij als verdachte is aangehouden of verhoord, vrijwillig van het ongeval kennis geeft aan een van de in artikel 141 van het Wetboek van Strafvordering bedoelde personen en daarbij zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens de identiteit van dat motorrijtuig bekend maakt.

karo30

en daar zou ik nu graag zekerheid over willen heben
of er nu wel of niet door mij de fout is gemaakt

alfatrion

Daarvoor kun je het beste gaan naar een rechtswinkel.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

karo30 schreef:hallo,
ik heb dus verklaard bij de politie dat ik gas heb gegeven omdar de andere besuurder al naast mij reed en in stuurde in mijn richtin en ik dat ik geef gas dan raken we elkaar misschien net niet van daar dat ik gas heb gegeven ik heb ook verklaard dat geen spel was en dat ik hem echt wel wilde voor laten gaan
Ho, ik zei ook niet dat je er een spel van zou hebben gemaakt of dat het opzet was of iets dergelijks. Dat zou ik niet durven beweren, want die conclusie kan ik niet trekken. De andere bestuurder was op dat moment bezig met inhalen. Dus is het aannemelijk dat deze op dat moment meer snelheid had. Ook is het meer in de lijn der verwachting dat ook deze extra gas geeft teneinde de aanrijding te voorkomen. Om de daadwerkelijke aanrijding te voorkomen is het logischer en handiger als de bestuurder die ingehaald wordt, iets gas terug neemt of licht remt. Omdat het remmen en achter je invoegen voor de inhalende partij niet meer mogelijk is, omdat zijn rijstrook ophoudt. Maarja in zo'n situatie kunnen mensen van schrik nu eenmaal raar reageren.

Bovendien is de verklaring van de intentie om hem voor te laten en het extra gas geven een beetje tegenstrijdig.

Omdat het logischer zou zijn gas terug te nemen dan juist gas te geven, ben ik van mening dat de aanrijding ook voor een deel aan jou te verwijten valt.
Tja en wat voor deel dat zou moeten zijn, weet ik niet.
Daarvoor zou ik me juridisch laten voorlichten.

Miss Tascha
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

karo30 schreef: Maar de verklaring die de bestuurder heeft afgegd op het politie bureau is nog niet in mijn bezit.
Heb je deze wel al opgevraagd? Dit behoor je binnen vier weken in bezit te hebben.

karo30

ik neem aan dat ik daar een lsa advocaat voor heb

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Een dag later begon de ellende pijn in nek schouders en tintelende handen.
Dag later naar de huisarts gewest en verwees me om foto’s te laten maken.
Hierop was niks te zien .
Ook heb ik een letsel schade advocaat in de arm genomen.
De schade aan mijn auto ruim 200o euro is geheel verhaalt door mijn verzekering op de tegenpartij.
Deze heeft wel kunnen zorgen voor een voorschot van 1500 euro om de therapieen te gaan volgen.
Dit vind ik netjes van de tegenpartij.

Ik moet zeggen dat ik wel moeite heb om ernstig letsel voor te stellen, waarbij er met 60-70 km/uur een deuk in je achterspatbord en achterportier is gereden, en waarbij je ook min of meer op de weg bent gebleven.
Een schade van 2000 euro wijst nu ook niet bepaald op een groot ongeluk.

Enfin, blijkbaar is op de foto's ook niks te zien, en gelukkig ben je weer fulltime aan het werk. Tijd om het dossier te sluiten lijkt me

alfatrion

Bij dergelijke botsingen kun je een whiplash oplopen. Artsen kunnen dat niet of nauwelijks vaststellen. Mogelijk zijn de banden bij de nekwervels uitgerekt. Je zou eens naar de chiropractor kunnen gaan en kijken of je daar baat bij hebt.

Ik heb het nog even nagezocht voor wat betreft het gebruik van de knipperlichten. Deze mogen niet als dirigeerstok gebruikt worden, maar pas als men veilig de manoeuvre kan uitvoeren. De reden hiervan is dat hiermee anders bij andere deelveekeernemers schrikreacties kan uitlokken.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

goh, ik moet ineens denken aan die commercial met Mr. Moskovitch en die tractor ...... :wink:

alfatrion

Ik weet niet of dat nu de meest tactvolle opmerking is; niemand kan tenslotte de pijn van een ander voelen.

TonGr

Ongelezen bericht door TonGr »

goh, ik moet ineens denken aan die commercial met Mr. Moskovitch en die tractor ...... :wink:
Als je totaal geen benul hebt waar je over praat, is het soms beter niets te zeggen.

karo30

daar sluit ik mij geheel bij aan

Gesloten