LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] last van bedrijfsongeval bij volgende werkgever

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Henkhoefslag

last van bedrijfsongeval bij volgende werkgever

Ongelezen bericht door Henkhoefslag »

Ben bij mijn vorige werkgever een hersenschudding opgelopen. Nu, twee maand erna bij mijn nieuwe werkgever, heb ik last van zaken die ik in het verleden nooit kende. Het lukt mij gewoon niet iets tot mij te nemen terwijl ik normaal een erg snelle leerling ben. Een maand lang heeft mijn opleider mij elke ochtend dezelfde handelingen voorgedaan en, met enorm geduld, dezelfde uitleg gegeven. Het lukt me gewoon niet om de volgende dag het "geleerde" te reproduceren. Ik sla dan helemaal dicht. Heb in de proeftijd ontslag genomen want wil niemand voor de voeten lopen. Een oud-collega opperde dat het wel eens door het ongeluk wat ik had (met mijn hoofd tegen een stalen frame geknald en daarna volledig van de kaart) kon komen.

Ik ga contact met de huisarts opnemen om het te bespreken. Mocht de hersenschudding de reden kunnen zijn van mijn plots slechte opnamecapaciteit, is het dan zinvol hierover met mijn vorige werkgever contact te zoeken? Er is een rapportage van geweest.
Vast bedankt voor uw antwoord. Henk

Hans V

Re: last van bedrijfsongeval bij volgende werkgever

Ongelezen bericht door Hans V »

Zeker, als je aantoonbaar letsel hebt opgelopen tijdens werktijd is je werkgever daarvoor aansprakelijk tenzij hij aantoont dat hij aan alle veiligheidsnormen heeft voldaan. (Ik zeg het iets te slordig maar daar komt het op neer)

dat betekent dat je dus eerst moet aantonen dat je letsel tijdens werk hebt opgelopen. Naar ik begrijp staat dat wel vast.

De volgende vraag is dan al snel of de klachten die je nu hebt daadwerkelijk iets te maken hebben met het ongeval. Da's een hoop getob....
Het beste is in ieder geval om te zorgen dat je weer ergens een baan krijgt. Dat beperkt de schade en is voor iedereen goed!

Als je in de richting van je werkgever iets wilt doen, zul je meestal een belangenbehartiger nodig hebben. Denk aan vakbond, rechtsbijstandverzekering (zit vaak ook aan ongevallenpolis vast of soms ook wel aan een avp ofzo) of advocaat of letselbureau. In jou geval kan ik me het nut van no cure no pay wel voorstellen. (Dan betaal je dus niets als er niets wordt verhaald)
Succes!

mardek01

Ongelezen bericht door mardek01 »

Je kunt een gratis informatiepakket over letselschade aanvragen op www.smartengeldadvies.nl. Hierin staat heel helder uitgelegd wat er komt kijken bij een letselschadezaak. Ik zou overigens zeker een letselschade adviseur inschakelen.

hanz

Ongelezen bericht door hanz »

Henk,

E-Mail adres van FNV beroepsziekten: [email protected]
Wellicht dat5 ze je daar verder kunnen helpen.

Groet en sterkte,

Hanz

Henkhoefslag

Ongelezen bericht door Henkhoefslag »

Dank voor de antwoorden.

Nog even dit: bij de vorige werkgever was in mijn eerste jaar daar een reorganisatie. Als nieuweling hoefde ik niet te wachten op het lijstje vertrekkers want dat lag voor de hand in mijn geval. Kon direct een andere baan krijgen. Het contact met vorige werkgever was heel goed, groot bedrijf maar toch persoonlijk. Ze hebben me prima behandeld en ik ga niet proberen "er wat uit te slepen". Mocht blijken dat er iets mis me me is wat aantoonbaar komt door het ongeval wil ik met ze gaan overleggen hoe we daar uit kunnen komen. Ik wil daar niets beter van worden, gewoon gelijk blijven met wat ik normaal had verdiend. Als mijn huisarts (is op vakantie helaas) straks zegt dat het verband met elkaar kan houden dan ga ik dat uitzoeken. Jullie antwoorden en tips zijn daarbij heel nuttig. In de mogelijke reactie naar mijn vorige werkgever weet ik nu waar ik over praat en kan aangeven op de hoogte te zijn van eventuele aansprakelijkheden.

Nogmaals bedankt en als er klaarheid is laat ik dat weten.
Groet.

prof

Ongelezen bericht door prof »

Last van bedrijfsongeval hersenschudding[sprekers taal]
Mijn eerste gedachten is:je bent niet goed hersteld.

Het kan de volgende oorzaken hebben./het te vroeg begonnen zijn.
Je aan geleerden verantwoordelijkheid naar je werkgever toe.
[het gaat wel over als ik weer aan het werk ben]
Of de werkgever heeft je onder druk gezet.[dreigen met ontslag]
Dat zou het kunnen zijn omdat je een andere werkgever gezocht heb.

Wat er aan te doen?
Vraag om een verwijskaart voor het ziekenhuis voor onderzoek[wacht het resultaat af.
Met het resultaat kan je dan indien nodig naar een Bond FNV CNV of wetswinkel

succes

[/u]

p.vanaarle

Ongelezen bericht door p.vanaarle »

Henk,
je verhaal vertelt mij dat je het beste naar een neuroloog kunt gaan met je klachten en om een neuropsychologisch onderzoek moet verzoeken. Ik kan je dr. Breuer St. annaziekenheuis Geldrop aanbevelen, die mij ook heel goed geholpen heeft en zijn neuropsycholoog Eric Matser kan je tesen op je functies en disfuncties in vaststellen. Dat heb je nodig om juridisch de onderhandelingen / strijd met je tegenpartij = de machtige verzekeraar aan te gaan. Pas op voor foute medici en foute belangenbehartigers, zie hiervoor verder op dit forum.

Paul

Gesloten