LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] medische fout?
medische fout?
hallo,
wie kan mij vertellen of het geven van bloedverdunners verplicht is, na een ingewikkelde operatie.
bvd
stephan
wie kan mij vertellen of het geven van bloedverdunners verplicht is, na een ingewikkelde operatie.
bvd
stephan
Re: medische fout?
Wat ik wel overal lees is dat je vaak moet stoppen
met bloedverdunners voor een operatie.
met bloedverdunners voor een operatie.
Verplicht is niets, dat beslist de arts, of je deze nodig hebt.steefie schreef:hallo,
bvd
stephan
Het komt op de aard van de operatie aan.
Na een knieoperatie hoef je geen bloedverdunners te slikken, wel na een hartoperatie.
Beetje weinig informatie.
Hoezo medische fout?
-
Verplichten? Geen idee. Bloedverdunnende middelen worden gebruikt om bijv. trombose te voorkomen. Lijkt mij dat ze dat niet voor niets voorschrijven. Ik zou zeggen: kijk het een tijdje aan zonder en weet het antwoord.
hoi,
de reden waarom ik dit vraag, is dat ik een enkeloperatie heb gehad en naar mijn weten geen bloedverdunners heb gehad. meteen een paar maanden later kreeg ik een trombose. graag wil ik weten of daar verband tussen ligt.
stephan
de reden waarom ik dit vraag, is dat ik een enkeloperatie heb gehad en naar mijn weten geen bloedverdunners heb gehad. meteen een paar maanden later kreeg ik een trombose. graag wil ik weten of daar verband tussen ligt.
stephan
-
Als je trombose hebt gehad dan zou ik zeggen dat er een verband is. Zou het even voorleggen bij de huisarts.
-
volgens mij krijg je na zo,n operatie geen bloedverdunners vaak wel tromoseprik. Maare een paar maanden later krijg je het? lijkt mij dan niet echt iets met de operatie te maken hebben
Advies, overleg met je huisarts , die pillen krijg je niet zomaar.
Heb nog nooit bloedverdunners gehad na een operatie, wel een trombose prik voor de operatie en soms ook extra na de operatie omdat ik langer moest blijven liggen.
Voor operaties zijn er protocollen. Die protocollen schrijven voor of wel of niet bloedverdunners moeten worden voorgeschreven en in welke omstandigheden wel of niet.
Vraag ernaar bij je behandelend arts.
Vraag ernaar bij je behandelend arts.