Onze dochter is verongelukt toen zij als passagier in een auto zat.
De chauffeur is tegen en boom gereden.
De verzekering heeft alle kosten voor de uitvaart betaald.
Echter wij kregen de mededeling dat er ook nog uitgekeert zou worden omdat de chauffeur een ongevalleninzittenden verzekering heeft.
Er zou ongeveer € 6800,00 worden overgemaakt op de rekening van haar ouders (na overleggen van een akte van erfrecht).
Na enkele maanden kregen wij € 2200,00 op onze rekening.
De mededeling van de verzekeringsmaatschappij is dat onze dochter nog geen 18 jaar was en dat hierover in de polisvoorwaarden staat dat er dan een lager bedrag wordt uitgekeerd.
Wij zijn zeer verbaasd, omdat ons mondeling een hoger bedrag is toegezegd.
We hebben al van alles geprobeert maar de maatschappij blijft bij € 2200,00.
Kan dit zomaar? En kunnen wij hier nog tegenin gaan en € 6800,00 proberen te verkrijgen?
Wij voelen ons behoorlijk belazerd,zo ga je toch niet met nabestaanden om.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mondelinge toezegging OIV
-
Re: Mondelinge toezegging OIV
Allereerst wil ik mijn compassie betuigen met dit verschrikkelijke ongeval en het verlies van u dochter.
toch moeten we dit ook nuchter en zakelijk blijven bekijken, hoe moeilijk dat ook is.
Fouten liggen altijd al gevoelig en zeker in uw situatie. U hebt vanzelfsprekend het recht om de bijlage te vragen bij die brieven. D.w.z. waar is het bewijsstuk van die 6800 euro conform de eerste brief en wat is het bewijsstuk van die 2200 euro van de latere brief.
Dat is toch wel het minste dat ze dan bij die brieven als bijlage moeten voegen en zeker in uw situatie.
advies: Beide bewijsstukken verzoekt u hen aan u op te sturen. Wacht eerst die 2 bewijsstukken af.
Daaruit moet blijken wat uw echte rechten zijn. Die kunnen ook veel hoger zijn.Ga in ieder geval met het gebodene niet accoord en protesteer er tegen.
ik heb via Google enige inzittenden verzkeringen opgezocht. Net polis en Interpolis keren bij overlijden dan euro 10.000 uit en Centraal Beheer euro 30.000. dus ik vermoed sterk, dat men u in het ootje neemt.
(als de dergelijke fout aangetoond wordt, dan is er voor mijn gevoel toch behalve een excuus toch meer nodig om zo'n fout te compenseren en mag u dat ook vragen, maar eisen is moeilijker).
Paul
toch moeten we dit ook nuchter en zakelijk blijven bekijken, hoe moeilijk dat ook is.
Fouten liggen altijd al gevoelig en zeker in uw situatie. U hebt vanzelfsprekend het recht om de bijlage te vragen bij die brieven. D.w.z. waar is het bewijsstuk van die 6800 euro conform de eerste brief en wat is het bewijsstuk van die 2200 euro van de latere brief.
Dat is toch wel het minste dat ze dan bij die brieven als bijlage moeten voegen en zeker in uw situatie.
advies: Beide bewijsstukken verzoekt u hen aan u op te sturen. Wacht eerst die 2 bewijsstukken af.
Daaruit moet blijken wat uw echte rechten zijn. Die kunnen ook veel hoger zijn.Ga in ieder geval met het gebodene niet accoord en protesteer er tegen.
ik heb via Google enige inzittenden verzkeringen opgezocht. Net polis en Interpolis keren bij overlijden dan euro 10.000 uit en Centraal Beheer euro 30.000. dus ik vermoed sterk, dat men u in het ootje neemt.
(als de dergelijke fout aangetoond wordt, dan is er voor mijn gevoel toch behalve een excuus toch meer nodig om zo'n fout te compenseren en mag u dat ook vragen, maar eisen is moeilijker).
Paul
Laatst gewijzigd door p.vanaarle op 19 dec 2005 16:22, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Mondelinge toezegging OIV
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw dochter, nog zo jong! Ik wens u heel veel sterkte om dit tragische en abrupte ongeluk te kunnen verwerken en het een plaatsje te kunnen geven.
Kunt u niet een kopie van die polisvoorwaarden opvragen? Wellicht bij de bestuurder zelf? Ik vind zelfs die 6800 euro heel erg weinig.
Kunt u niet een kopie van die polisvoorwaarden opvragen? Wellicht bij de bestuurder zelf? Ik vind zelfs die 6800 euro heel erg weinig.