LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nog dokters die te vertrouwen zijn?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
lilian6

nog dokters die te vertrouwen zijn?

Ongelezen bericht door lilian6 »

5 jaar geleden heb ik heb een auto ongeluk gehad en daarbij een borstwervel gebroken. de breuk is stabiel, er is niks verschoven. Sindsdien heb ik dus dagelijks rugpijn. ik ben een paar keer door mijn huisarts doorverwezen naar een orthopeed (na lang zeuren) maar het enige dat ze doen is klopjes geven op de wervels waarbij ik moet zeggen wanneer het pijn doet, en een rontgenfoto maken. Op die foto is te zien dat de wervel ingedeukt is maar is 'verder niet ernstig'. Sja, het zou kunnen dat daar pijnklachten van komen, er is niks aan te doen, slik maar pijnstillers.

Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat er geen dokter te vertrouwen is zodra ze horen dat het een ongevalsgevolg is wil niemand zijn vingers branden en houden ze het maar globaal. of behandelen mij als een aansteller: goh mevrouwtje heeft u echt elke dag pijn???

ik ga nu een prive MRI scan laten doen omdat ik voel dat er gewoon iets niet goed zit daar. ik heb toch niet voor niks zo'n pijn. Zou zo'n bodyscan firma wel het lef hebben om het te zeggen als er iets te zien valt?

ik bedacht me net, wat zou er gebeuren als je het zou omdraaien: dus als je arts niet erkent dat je problemen hebt en je afscheept, vragen of hij dan zwart op wit kan zetten dat volgens hem geen schade is en ook geen risico op toekomstig letselgerelateerde klachten.

Chocomelk

Re: nog dokters die te vertrouwen zijn?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb zelf geen negatieve ervaring met artsen omdat ze weten dat ik
daar kom door een ongevalsgevolgd wat door derden is veroorzaakt.
De artsen zijn er echt voor me, denk dat je het slecht getroffen hebt.
Zou om een second opinion vragen als ik in jou schoenen stond, zelf een
bodyscan te bekostigen is erg duur.

Zou het zeer zeker aan zo'n arts vragen van wil u dat op papier zetten
dat mijn letsel wel allemaal meevalt en dat ik daar maar gewoon een pijnstiller
voor moet nemen.
Doet hij/zij dat dan weet je ook echt dat er niets aan de hand kan zijn met die wervel's.
Is het geen pijn die van zenuwen afkomen die langs je wervels lopen ????

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

lilian6 schreef:5 jaar geleden heb ik heb een auto ongeluk gehad en daarbij een borstwervel gebroken. de breuk is stabiel, er is niks verschoven. Sindsdien heb ik dus dagelijks rugpijn. ik ben een paar keer door mijn huisarts doorverwezen naar een orthopeed (na lang zeuren) maar het enige dat ze doen is klopjes geven op de wervels waarbij ik moet zeggen wanneer het pijn doet, en een rontgenfoto maken. Op die foto is te zien dat de wervel ingedeukt is maar is 'verder niet ernstig'. Sja, het zou kunnen dat daar pijnklachten van komen, er is niks aan te doen, slik maar pijnstillers.

Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat er geen dokter te vertrouwen is zodra ze horen dat het een ongevalsgevolg is wil niemand zijn vingers branden en houden ze het maar globaal. of behandelen mij als een aansteller: goh mevrouwtje heeft u echt elke dag pijn???

ik ga nu een prive MRI scan laten doen omdat ik voel dat er gewoon iets niet goed zit daar. ik heb toch niet voor niks zo'n pijn. Zou zo'n bodyscan firma wel het lef hebben om het te zeggen als er iets te zien valt?

ik bedacht me net, wat zou er gebeuren als je het zou omdraaien: dus als je arts niet erkent dat je problemen hebt en je afscheept, vragen of hij dan zwart op wit kan zetten dat volgens hem geen schade is en ook geen risico op toekomstig letselgerelateerde klachten.

Normaal gesproken kan je idd een second opinion vragen en hoef je toch
geen dure privé scan te laten maken.
Als het goed is, heeft je huisarts ook een verslag gehad van het onderzoek
van de orthopeed en daar kan je een kopie van krijgen.
Weet je gelijk wat hij heeft geschreven en vergelijk je het met je eventuele
2e verslag.
Doe het niet privé, want dat kost je gewoon te veel en je mag altijd
een second opinion laten uitvoeren.

hanz

Ongelezen bericht door hanz »

Hoi Lilian,

Het Schoolvoorbeeld van artsen die niet te vertrouwen zijn vanwege manipulatie van medische gegevens en dus letselschadeslachtoffers zijn die artsen die betrokken waren bij de Richtlijn Whiplash.
Welke artsen daarbij betrokken waren is simpel via google te achterhalen. Oa. alle leden van de Commissie Forensische Neurologie.
Hetgeen doet vermoeden dat artsen dus zonder ook maar met de ogen te knipperen in staat zijn een letselschadeslachtoffer nog een keertje van de sokken te rijden.
Daar komt nog bij dat artsen ook nog al eens de gewoonte hebben om bij second opinions een mogelijke foute diagnose van de "first opinion" met de mantel der collegiale liefde te bedekken ten koste van waarheidsvinding. En dus ten koste van de betreffende patient.
Bovendien wordt er ook nog wel eens wat gemist op foto's.
Mijn advies is dus je heil ergens anders te zoeken dan bij lieden die zoals jij aangeeft menen te moeten zeggen: "goh mevrouwtje heeft u echt elke dag pijn???".
Bovendien is de kans niet denkbeeldig dat men simpelweg ff belt met de arts van de first opinion en het beleid daarop afstemt.
Ik zal je een pbtje sturen met andere opties.

Sterkte hoor.

Hanz

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

hanz schreef:Hoi Lilian,

Het Schoolvoorbeeld van artsen die niet te vertrouwen zijn vanwege manipulatie van medische gegevens en dus letselschadeslachtoffers zijn die artsen die betrokken waren bij de Richtlijn Whiplash.
Welke artsen daarbij betrokken waren is simpel via google te achterhalen. Oa. alle leden van de Commissie Forensische Neurologie.
Hetgeen doet vermoeden dat artsen dus zonder ook maar met de ogen te knipperen in staat zijn een letselschadeslachtoffer nog een keertje van de sokken te rijden.
Daar komt nog bij dat artsen ook nog al eens de gewoonte hebben om bij second opinions een mogelijke foute diagnose van de "first opinion" met de mantel der collegiale liefde te bedekken ten koste van waarheidsvinding. En dus ten koste van de betreffende patient.
Bovendien wordt er ook nog wel eens wat gemist op foto's.
Mijn advies is dus je heil ergens anders te zoeken dan bij lieden die zoals jij aangeeft menen te moeten zeggen: "goh mevrouwtje heeft u echt elke dag pijn???".
Bovendien is de kans niet denkbeeldig dat men simpelweg ff belt met de arts van de first opinion en het beleid daarop afstemt.
Ik zal je een pbtje sturen met andere opties.

Sterkte hoor.

Hanz

Weer wat wijzer geworden door Hanz en dit geeft toch wel aan, hoeveel
er mis kan zijn in de letselschadewereld.
Het is bijna een puzzel om te weten wie je nog kan vertrouwen en je hebt
al zoveel te verstouwen. :(
Dan is het maar goed dat er mensen zijn die ons op het goede pad
willen zetten, maar eigenlijk zou dat gewoon niet nodig moeten zijn.

Hebben we nu voortaan altijd te maken met tegenstanders,
die hun geweten kompleet hebben uitgeschakeld en nergens meer mee zitten,
t.a.v. het letselschadeslachtoffer en gewoon tot het uiterste gaan? :evil:

lilian6

Bedankt Jeanne en Chocolademelk, maar dat is wat ik probeer. Blijkbaar vindt niemand een MRI of CT nodig dus, niet bij iemand die agv een ongeluk al vijf jaar erg veel last heeft van rugpijn. Ik vind een rontgenfoto en wat op de rug kloppen in zo'n geval typisch zoethoudertje en niet iets dat ze me serieus nemen toch?
Rugklachten, net als whiplash, word vaak niet serieus genomen waarom weet ik niet. waarschijnlijk omdat het een lastige kwestie is en omdat een echte uitspraak (als u zo doorgaat is uw rug over 10 jaar versleten) durft niemand te doen.

en nee, zenuwpijn is het niet. Ik heb trouwens een tijdlang een Tens gehad en die helpt niks.

Chocomelk

Lilian, wat zijn de kosten wel niet van een mri scan ?
Denk dat ik daar heel hard van schrik wat zoiets kost, als je dat toch perse
wil laten doen kijk dan ook eens bij onze buurlanden Belgie en Duitsland, daar
heb je de kans dat het stukker goedkoper is dan hier namelijk.
Die uitslag van mri scan kun je hier altijd een orthopeet voorleggen en zeggen van goh wat vind jij hier nu van en is er eventueel wat aan te doen.

Is jou letselschadezaak al afgehandeld of ben je er nog mee bezig ?

lilian6

het kost 400 euri en afhankelijk van hoe je verzekerd ben word het vergoed, ik ben er niet voor verzekerd.

mijn zaak is nog niet afgerond, ze hebben me willen afkopen met 10.000 maar dat vond mijn advocaat te weinig. Maar ik heb geen haast.

Chocomelk

lilian6 schreef:het kost 400 euri en afhankelijk van hoe je verzekerd ben word het vergoed, ik ben er niet voor verzekerd.

mijn zaak is nog niet afgerond, ze hebben me willen afkopen met 10.000 maar dat vond mijn advocaat te weinig. Maar ik heb geen haast.
In ieder geval fijn dat er bij jou geen haast bij zit zeg.
Dat kunnen vele letselschadeslachtoffers namelijk niet zeggen.
Ik had echt gedacht dat je over duizenden euro's zou praten zo'n mri scan namelijk, voor 400 euro ging ik dat in jou geval denk ik ook aan.
Heb je een goede letselschade advokaat ?

lilian6

ik denk wel dat ik een goede advocaat heb, maar zoals anderen ook al zeggen, je moet er toch zelf bijblijven. is jouw zaak al klaar? ik heb het nog niet kunnen vinden.

Chocomelk

lilian6 schreef:ik denk wel dat ik een goede advocaat heb, maar zoals anderen ook al zeggen, je moet er toch zelf bijblijven. is jouw zaak al klaar? ik heb het nog niet kunnen vinden.
Nee mijn zaak loopt ook nog.
Het is inderdaad net zo als wat anderen zeggen je moet er zelf echt bovenop
zitten en het bij houden.

Wat zei de advokaat tegen je wat je het beste kan doen in jou situatie ?
Kijk hij kan wel zeggen ik vind die 10.000 euro niet genoeg (wat ook zo is !)
maar hoe nu verder ?
Kun je nog werken bijvoorbeeld ?

lilian6

ja ik werk, ik ben alleenstaand moeder. Wat er bij inschiet is mijn huishouden. ik heb een hulp, betaald door de voorschotten. mijn advocaat wil deze meerekenen in de schade, een andere optie is dat ik minder ga werken en dan moeten ze mijn inkomen aanvullen; beide kan ik dus echt niet meer. Ook mijn sociaal leven is nulkommanul, als ik thuiskom van mijn werk ben ik total loss. dus levensvreugde mogen ze me ook vergoeden.

Chocomelk

Ik stuur je een pb.

Bamboe-Bamboe

Ongelezen bericht door Bamboe-Bamboe »

Hoi Lilian,

Herkenbaar probleem, ook ik had na een ongeval het idee dat er iets niet goed zat in mijn been, en ook de orthopeden wilden geen mri maken.
Achteraf bleek het bij mij zo te zijn dat de orthopeden hun collegaorthopeed de hand boven te hoofd hielden. Hier is het zo dat ze in een maatschap werken, dus uit de omgeving zitten eigenlijk vrijwel alle orthopeden bij elkaar in de maatschap. De orthopeed die mij na mijn ongeval behandelt en geopereerd had bleek dit niet geheel volgens de "eisen" gedaan te hebben en een grote inschattingsfout gemaakt te hebben. Afglopen september heb ik eindelijk na 4 jaar toch die mri scan gekregen en bleek er een grote infectie in mijn bot te zitten.

Blijf volhouden, ik lees dat je nu n mri laat maken op eigen kosten, maar zorg dat er duidelijkheid komt, maar vooral blijf je gevoel volgen! Want je eigen gevoel is je beste raadgever!

succes met alles!

Gesloten