LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ombudsman aan de slag bij Interpolis
-
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25
Ombudsman aan de slag bij Interpolis
Klik op onderstaande link:
http://i7.photobucket.com/albums/y268/p ... lis001.jpg
Het volledige persbericht volgt hieronder:
PERSBERICHT
Hilversum/Tilburg, woensdag 29 juni 2005
Stichting De Ombudsman en Interpolis:
Samen afhandeling Letselschaden verbeteren
Hilversum/Tilburg, 29 juni 2005 - Stichting De Ombudsman en Interpolis gaan vanaf 1 juli 2005 samenwerken in een proefproject voor letselschadeslachtoffers. De verzekeraar gaat de uitdaging aan om met hulp van de Stichting de afhandeling van letselschadeclaims waar mogelijk te verbeteren. Ook is het de bedoeling een aantal vastgelopen zaken vlot te trekken. In een samenwerkingsovereenkomst is geregeld dat Stichting De Ombudsman de werkzaamheden zelfstandig en onafhankelijk zal verrichten.
Op de afhandeling van letselschaden is de afgelopen jaren veel kritiek geweest. In november 2003 publiceerde Stichting De Ombudsman het onderzoek 'Onderhandelen met het mes op tafel; een zoektocht naar redelijkheid', waarin de structurele problemen bij de regeling van letselschaden in kaart werden gebracht. Bij de afhandeling van letselschaden zijn veel partijen betrokken: slachtoffer, verzekeraar, arts, advocaat en andere deskundigen. Uit het onderzoek bleek dat al die partijen verbeteringen kunnen aanbrengen om de schaderegeling soepeler te kunnen laten verlopen. Verzekeraars kregen het verwijt weinig voortvarend te werk te gaan. Trage schadeafhandeling kan vervelende gevolgen hebben. Het slachtoffer heeft niet alleen te maken met de naweeën van het ongeluk, maar raakt ook verzeild in een lange procedure om financiële genoegdoening.
Interpolis wil alle mogelijkheden benutten om letselschadeslachtoffers niet langer op een financiële compensatie te laten wachten dan nodig is. Schadedirecteur Jack Hommel: "De afgelopen periode hebben wij waar mogelijk verbeteringen aangebracht. De samenwerking met Stichting De Ombudsman is een nieuwe stap die de afhandeling van letselschaden soepeler moet laten verlopen. De Stichting gaat in tien zaken van Interpolis de rol van coach vervullen. Dat wil zeggen dat het slachtoffer kan rekenen op een intensieve begeleiding. Daarbij gaat het niet alleen om de juridische en verzekeringstechnische aspecten, maar zeker ook om de emoties van het slachtoffer."
Stichting De Ombudsman coacht al meer dan dertig jaar letselschadeslachtoffers. Directeur Els Prins: "Wij hebben een succesvolle aanpak ontwikkeld waarbij het slachtoffer praktische en juridische begeleiding krijgt. Uitgangspunt is steeds dat het slachtoffer centraal staat. Het gaat erom dat hij zijn leven weer op de rails krijgt. Uiteindelijk leidt deze aanpak ertoe dat de schade sneller en beter wordt afgehandeld. De overheid heeft vorig jaar helaas besloten deze dienstverlening van ons niet langer te subsidiëren. Om de succesvolle aanpak toch te kunnen voortzetten, zoeken wij nu naar nieuwe wegen om de afhandeling van letselschaden te verbeteren. De samenwerking met Interpolis past prima in dit verhaal."
De proef gaat twee jaar duren. Na afloop zal er een evaluatie plaatsvinden en de resultaten zullen ook onder de aandacht van andere verzekeraars worden gebracht.
Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Stichting De Ombudsman
Martijn van Driel, woordvoerder
telefoon (035) 672 26 11
e-mail: [email protected] Interpolis
Ria Luichies, woordvoerder
telefoon (013) 462 39 21
e-mail: [email protected]
http://i7.photobucket.com/albums/y268/p ... lis001.jpg
Het volledige persbericht volgt hieronder:
PERSBERICHT
Hilversum/Tilburg, woensdag 29 juni 2005
Stichting De Ombudsman en Interpolis:
Samen afhandeling Letselschaden verbeteren
Hilversum/Tilburg, 29 juni 2005 - Stichting De Ombudsman en Interpolis gaan vanaf 1 juli 2005 samenwerken in een proefproject voor letselschadeslachtoffers. De verzekeraar gaat de uitdaging aan om met hulp van de Stichting de afhandeling van letselschadeclaims waar mogelijk te verbeteren. Ook is het de bedoeling een aantal vastgelopen zaken vlot te trekken. In een samenwerkingsovereenkomst is geregeld dat Stichting De Ombudsman de werkzaamheden zelfstandig en onafhankelijk zal verrichten.
Op de afhandeling van letselschaden is de afgelopen jaren veel kritiek geweest. In november 2003 publiceerde Stichting De Ombudsman het onderzoek 'Onderhandelen met het mes op tafel; een zoektocht naar redelijkheid', waarin de structurele problemen bij de regeling van letselschaden in kaart werden gebracht. Bij de afhandeling van letselschaden zijn veel partijen betrokken: slachtoffer, verzekeraar, arts, advocaat en andere deskundigen. Uit het onderzoek bleek dat al die partijen verbeteringen kunnen aanbrengen om de schaderegeling soepeler te kunnen laten verlopen. Verzekeraars kregen het verwijt weinig voortvarend te werk te gaan. Trage schadeafhandeling kan vervelende gevolgen hebben. Het slachtoffer heeft niet alleen te maken met de naweeën van het ongeluk, maar raakt ook verzeild in een lange procedure om financiële genoegdoening.
Interpolis wil alle mogelijkheden benutten om letselschadeslachtoffers niet langer op een financiële compensatie te laten wachten dan nodig is. Schadedirecteur Jack Hommel: "De afgelopen periode hebben wij waar mogelijk verbeteringen aangebracht. De samenwerking met Stichting De Ombudsman is een nieuwe stap die de afhandeling van letselschaden soepeler moet laten verlopen. De Stichting gaat in tien zaken van Interpolis de rol van coach vervullen. Dat wil zeggen dat het slachtoffer kan rekenen op een intensieve begeleiding. Daarbij gaat het niet alleen om de juridische en verzekeringstechnische aspecten, maar zeker ook om de emoties van het slachtoffer."
Stichting De Ombudsman coacht al meer dan dertig jaar letselschadeslachtoffers. Directeur Els Prins: "Wij hebben een succesvolle aanpak ontwikkeld waarbij het slachtoffer praktische en juridische begeleiding krijgt. Uitgangspunt is steeds dat het slachtoffer centraal staat. Het gaat erom dat hij zijn leven weer op de rails krijgt. Uiteindelijk leidt deze aanpak ertoe dat de schade sneller en beter wordt afgehandeld. De overheid heeft vorig jaar helaas besloten deze dienstverlening van ons niet langer te subsidiëren. Om de succesvolle aanpak toch te kunnen voortzetten, zoeken wij nu naar nieuwe wegen om de afhandeling van letselschaden te verbeteren. De samenwerking met Interpolis past prima in dit verhaal."
De proef gaat twee jaar duren. Na afloop zal er een evaluatie plaatsvinden en de resultaten zullen ook onder de aandacht van andere verzekeraars worden gebracht.
Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Stichting De Ombudsman
Martijn van Driel, woordvoerder
telefoon (035) 672 26 11
e-mail: [email protected] Interpolis
Ria Luichies, woordvoerder
telefoon (013) 462 39 21
e-mail: [email protected]
Re: Ombudsman aan de slag bij Interpolis
Goed nieuws dus voor diegenen met Interpolis als TP.
Wel jammer dat nu het eerste succes er na zo'n lange tijd is, de subsidie wordt gestopt.
Maar goed, duimen dus voor al die mensen.
Hans
Wel jammer dat nu het eerste succes er na zo'n lange tijd is, de subsidie wordt gestopt.
Maar goed, duimen dus voor al die mensen.
Hans
-
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25
Re: Ombudsman aan de slag bij Interpolis
Logisch toch Hans.
Je ziet, zo lang het maatschappelijk probleem zo groot is, komen er wel weer middelen om het op te lossen. Uiteraard kiest men eerst de meest voor de hand liggende oplossingen en financieringen.
Interpolis is gevestigd in Tilburgen en daar loopt ook het project normering van de Universiteit van Tilburg.
Ook de financiering van de letselschadetaken met behoud en inzet van kennis en ervaring van de Stichting De Ombudsman is zo voorlopig weer geregeld / gedekt.
Je ziet, zo lang het maatschappelijk probleem zo groot is, komen er wel weer middelen om het op te lossen. Uiteraard kiest men eerst de meest voor de hand liggende oplossingen en financieringen.
Interpolis is gevestigd in Tilburgen en daar loopt ook het project normering van de Universiteit van Tilburg.
Ook de financiering van de letselschadetaken met behoud en inzet van kennis en ervaring van de Stichting De Ombudsman is zo voorlopig weer geregeld / gedekt.
Re: Ombudsman aan de slag bij Interpolis
Laten we er maar het beste van hopen.
Met name voor eventuele langlopende "whiplashzaken" /de mensen die werden opgescheept met de "diagnose" Post-whiplashsyndroom.
Volgens de nieuwe WAO criteria hebben die geen recht meer op WAO wegens gebrek aan aantoonbaar letsel.PWS sluit nl aantoonbaar letsel als oorzaak voor klachten uit.
Lijkt me dat dat ook wel van invloed zal zijn op de "financiele medewerking" van TP's.
Groet,
Hans
Met name voor eventuele langlopende "whiplashzaken" /de mensen die werden opgescheept met de "diagnose" Post-whiplashsyndroom.
Volgens de nieuwe WAO criteria hebben die geen recht meer op WAO wegens gebrek aan aantoonbaar letsel.PWS sluit nl aantoonbaar letsel als oorzaak voor klachten uit.
Lijkt me dat dat ook wel van invloed zal zijn op de "financiele medewerking" van TP's.
Groet,
Hans
-
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25
Re: Ombudsman aan de slag bij Interpolis
volg de zaak zelf op Google met Ombudsman Interpolis als zoekopdracht:
Klik op de volgende link;
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=omb ... olis&meta=
Klik op de volgende link;
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=omb ... olis&meta=
Laatst gewijzigd door p.vanaarle op 27 okt 2005 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25
Re: Ombudsman aan de slag bij Interpolis
Wij zijn eigenlijk wel benwieuwd naar de reacties van mensen die hun Interpolis-schadeafwikkeling op deze wijze bezig zijn en misschien al afgewikkeld hebben
Graag hun reactieop dit forum.
Graag hun reactieop dit forum.
-
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25
Re: Ombudsman aan de slag bij Interpolis
Ook wel belangrijk in dit verband,
Persbericht:
De Ombudsman breidt dienstverlening aan donateurs uit
(9/15/2005)
De Ombudsman in Hilversum gaat zich meer richten op individuele dienstverlening aan mensen die geen gehoor vinden voor hun klacht. Het was altijd al mogelijk om informatie en advies in te winnen bij De Ombudsman. Nieuw is dat mensen voortaan verdergaande hulp kunnen krijgen, zoals bemiddeling of ondersteuning bij juridische procedures. Voorwaarde is dat zij donateur worden van De Ombudsman.
Het nieuwe beleid wordt ondersteund met een geheel vernieuwde website die op 19 september 2005 de lucht ingaat. Via een inlogcode krijgen donateurs exclusief toegang tot alle informatie. Daarop staan de klachtwegen, stappenplannen, voorbeeldbrieven en tips. De Ombudsman is het oudste klachteninstituut en komt al meer dan 30 jaar op voor de rechten van burgers. Een van de belangrijkste taken is het signaleren van klachten. Als bepaalde klachten vaker voorkomen, onderneemt De Ombudsman actie door bijvoorbeeld media-aandacht te vragen. Individuele dienstverlening gebeurde echter zelden. Die weg gaat De Ombudsman nu wel op. Directeur Els Prins: “We merken steeds vaker dat mensen de weg niet meer weten in deze maatschappij. Ze lopen vast in een woud van regels, die ook nog eens voortdurend veranderen. Veel mensen hebben de energie niet om hun klachten zelf op te lossen. Ze laten het er bij zitten, terwijl ze wel in hun recht staan. Denk aan ouderen die nee te horen krijgen als het gaat om thuiszorg of Wvg-voorzieningen. Of aan arbeidsongeschikten die bij de herkeuring door het UWV hun WAO kwijtraken. We hebben ze altijd voorzien van praktische informatie en advies, maar meer konden we niet bieden. Dat was wel eens frustrerend.” De dienstverlening die De Ombudsman gaat aanbieden is exclusief voor donateurs. Tegen een voordelig tarief kunnen zij hun klacht of probleem voorleggen aan een gespecialiseerde jurist. Na dossieronderzoek volgt een advies over verdere stappen. Als het gaat om bemiddeling en ondersteuning bij het indienen van een klacht of bezwaar wordt eerst de haalbaarheid getoetst. Donateur worden kan via www.deombudsman.nl of telefonisch 035- 6722722.
Persbericht:
De Ombudsman breidt dienstverlening aan donateurs uit
(9/15/2005)
De Ombudsman in Hilversum gaat zich meer richten op individuele dienstverlening aan mensen die geen gehoor vinden voor hun klacht. Het was altijd al mogelijk om informatie en advies in te winnen bij De Ombudsman. Nieuw is dat mensen voortaan verdergaande hulp kunnen krijgen, zoals bemiddeling of ondersteuning bij juridische procedures. Voorwaarde is dat zij donateur worden van De Ombudsman.
Het nieuwe beleid wordt ondersteund met een geheel vernieuwde website die op 19 september 2005 de lucht ingaat. Via een inlogcode krijgen donateurs exclusief toegang tot alle informatie. Daarop staan de klachtwegen, stappenplannen, voorbeeldbrieven en tips. De Ombudsman is het oudste klachteninstituut en komt al meer dan 30 jaar op voor de rechten van burgers. Een van de belangrijkste taken is het signaleren van klachten. Als bepaalde klachten vaker voorkomen, onderneemt De Ombudsman actie door bijvoorbeeld media-aandacht te vragen. Individuele dienstverlening gebeurde echter zelden. Die weg gaat De Ombudsman nu wel op. Directeur Els Prins: “We merken steeds vaker dat mensen de weg niet meer weten in deze maatschappij. Ze lopen vast in een woud van regels, die ook nog eens voortdurend veranderen. Veel mensen hebben de energie niet om hun klachten zelf op te lossen. Ze laten het er bij zitten, terwijl ze wel in hun recht staan. Denk aan ouderen die nee te horen krijgen als het gaat om thuiszorg of Wvg-voorzieningen. Of aan arbeidsongeschikten die bij de herkeuring door het UWV hun WAO kwijtraken. We hebben ze altijd voorzien van praktische informatie en advies, maar meer konden we niet bieden. Dat was wel eens frustrerend.” De dienstverlening die De Ombudsman gaat aanbieden is exclusief voor donateurs. Tegen een voordelig tarief kunnen zij hun klacht of probleem voorleggen aan een gespecialiseerde jurist. Na dossieronderzoek volgt een advies over verdere stappen. Als het gaat om bemiddeling en ondersteuning bij het indienen van een klacht of bezwaar wordt eerst de haalbaarheid getoetst. Donateur worden kan via www.deombudsman.nl of telefonisch 035- 6722722.
-
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25
Re: Ombudsman aan de slag bij Interpolis
Stichting De Ombudsman en Interpolis gaan 'pijndossiers' van letselschadeslachtoffers van de Tilburgse verzekeraar aanpakken. Het gaat om een proef van twee jaar.
Met behulp van de stichting hoopt Interpolis de afhandeling van schadeletselclaims te verbeteren en vastgelopen zaken vlot te trekken. Volgens Interpolis-directeur Jack Hommel gaat De Ombudsman in tien zaken als coach optreden. ,,Daarbij gaat het niet alleen om juridische en verzekeringstechnische apsecten, maar ook om de emoties van slachtoffers.'' Stichting De Ombudsman begeleidt al jaren letselschadeslachtoffers. ,,Wij hebben een succesvolle aanpak ontwikkeld. De overheid heeft echter besloten deze dienstverlening niet langer te subsidiëren'', aldus woensdag directeur Els Prins van De Ombudsman.
Het Verbond van Verzekeraars juicht het initiatief toe. Volgens een woordvoerder van de brancheorganisatie is in 80 à 85 procent van de circa 50.000 letselgevallen per jaar de schade binnen twee jaar afgehandeld. De rest loopt door het karakter van het aansprakelijkheidsrecht langer door. Dat kan tot grote problemen voor de slachtoffers leiden.. ,,Ze hebben dan niet alleen te maken met de naweeën van het ongeluk, maar raken ook verzeild in een lange procedure om financiële genoegdoening.''
Bron: ANP
Met behulp van de stichting hoopt Interpolis de afhandeling van schadeletselclaims te verbeteren en vastgelopen zaken vlot te trekken. Volgens Interpolis-directeur Jack Hommel gaat De Ombudsman in tien zaken als coach optreden. ,,Daarbij gaat het niet alleen om juridische en verzekeringstechnische apsecten, maar ook om de emoties van slachtoffers.'' Stichting De Ombudsman begeleidt al jaren letselschadeslachtoffers. ,,Wij hebben een succesvolle aanpak ontwikkeld. De overheid heeft echter besloten deze dienstverlening niet langer te subsidiëren'', aldus woensdag directeur Els Prins van De Ombudsman.
Het Verbond van Verzekeraars juicht het initiatief toe. Volgens een woordvoerder van de brancheorganisatie is in 80 à 85 procent van de circa 50.000 letselgevallen per jaar de schade binnen twee jaar afgehandeld. De rest loopt door het karakter van het aansprakelijkheidsrecht langer door. Dat kan tot grote problemen voor de slachtoffers leiden.. ,,Ze hebben dan niet alleen te maken met de naweeën van het ongeluk, maar raken ook verzeild in een lange procedure om financiële genoegdoening.''
Bron: ANP
-
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25
Re: Ombudsman aan de slag bij Interpolis
Zijn er slachtoffers, die hier willen melden hoe en op welke manier hun zaak is afgewikkeld? Naar tevredenheid? Of moeten ze dit geheim houden van het verzekeringswezen?
Wij zijn benieuwd.
dit onderwerp per 2 juli:
Reacties: 8
Bekeken: 1232
Wij zijn benieuwd.
dit onderwerp per 2 juli:
Reacties: 8
Bekeken: 1232
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37
Re: Ombudsman aan de slag bij Interpolis
We horen niet veel van die activiteiten van de Ombudsman die aan de slag is bij Interpolis. Heeft het nu wel succes voor slachtoffers of juist niet?
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37
Re: Ombudsman aan de slag bij Interpolis
Proefproject Ombudsman met Interpolis na één jaar
De Ombudsman heeft in de loop van de jaren een grote deskundigheid opgebouwd op het gebied van letselschade. Het uitbrengen van het letselschaderapport 'Met het mes op tafel' heeft veel teweeg gebracht bij alle partijen die met letselschade te maken hebben. Er is een bereidheid om verbeteringen in de afhandeling aan te brengen, in het belang van het slachtoffer.
Samen met Interpolis is De Ombudsman vorig jaar een proef gestart om de afhandeling van letselschade te versnellen. Het proefproject is nu een jaar bezig en zal tot juli 2007 duren.
Een te trage schadeafhandeling heeft vaak grote gevolgen. Het slachtoffer blijft niet alleen zitten met het ongeluk dat hem is overkomen, maar raakt ook verzeild in een lange procedure om financiële genoegdoening. Bij de afhandeling van letselschade zijn veel partijen betrokken (slachtoffer, verzekeraar, arts, advocaat en andere deskundigen). De Ombudsman vervult in tien zaken van Interpolis de rol van 'coach'. Dat wil zeggen dat het slachtoffer van letselschade intensief wordt begeleid. Bij die begeleiding gaat het niet alleen om de juridische - en verzekeringstechnische aspecten, maar ook om de emoties van het slachtoffer.
Resultaat na één jaar
Dankzij adviezen van De Ombudsman zijn er ongeveer tien zaken tot een goed einde gebracht. Samen met Interpolis zijn er verschillende opties besproken die tot een oplossing hebben geleid.
In drie zaken is de Ombudsman aan de slag gegaan om de rol van 'coach' te vervullen. In deze zaken hebben de slachtoffers inmiddels weer vertrouwen in een goede afloop. Een vertrouwen dat bij hen lange tijd heeft ontbroken. En dat is een goed begin om te komen tot een vlotte afhandeling van de zaak. In juli 2007 volgt een evaluatie van het project.
De Ombudsman heeft in de loop van de jaren een grote deskundigheid opgebouwd op het gebied van letselschade. Het uitbrengen van het letselschaderapport 'Met het mes op tafel' heeft veel teweeg gebracht bij alle partijen die met letselschade te maken hebben. Er is een bereidheid om verbeteringen in de afhandeling aan te brengen, in het belang van het slachtoffer.
Samen met Interpolis is De Ombudsman vorig jaar een proef gestart om de afhandeling van letselschade te versnellen. Het proefproject is nu een jaar bezig en zal tot juli 2007 duren.
Een te trage schadeafhandeling heeft vaak grote gevolgen. Het slachtoffer blijft niet alleen zitten met het ongeluk dat hem is overkomen, maar raakt ook verzeild in een lange procedure om financiële genoegdoening. Bij de afhandeling van letselschade zijn veel partijen betrokken (slachtoffer, verzekeraar, arts, advocaat en andere deskundigen). De Ombudsman vervult in tien zaken van Interpolis de rol van 'coach'. Dat wil zeggen dat het slachtoffer van letselschade intensief wordt begeleid. Bij die begeleiding gaat het niet alleen om de juridische - en verzekeringstechnische aspecten, maar ook om de emoties van het slachtoffer.
Resultaat na één jaar
Dankzij adviezen van De Ombudsman zijn er ongeveer tien zaken tot een goed einde gebracht. Samen met Interpolis zijn er verschillende opties besproken die tot een oplossing hebben geleid.
In drie zaken is de Ombudsman aan de slag gegaan om de rol van 'coach' te vervullen. In deze zaken hebben de slachtoffers inmiddels weer vertrouwen in een goede afloop. Een vertrouwen dat bij hen lange tijd heeft ontbroken. En dat is een goed begin om te komen tot een vlotte afhandeling van de zaak. In juli 2007 volgt een evaluatie van het project.
Re: Ombudsman aan de slag bij Interpolis
tja,...............coachen...............t'is werkelijk te triest voor woorden.......
de hoofdprijs vragen is zo moeilijk niet, maar nu als er deskundigheid verlangt word............het blijft toch zwaar 3e rangs de verzekeraars met hun ondeskundigheid c.q. oplichterspraktijken.
in het bedrijfsleven kun je jezelf ook niet verkopen als directeur van de Koninklijke Shell, terwijl je in werkelijkheid aanpikkelateur bent (u kent ze wel mensen die met zo'n ijzeren stang zonder te bukken papiertjes van de straat prikken. dit is overigens niet vervelend bedoeld, tís reeds om een voorbeeld te schetsen!)de verzekeraars slagen hier wel in, er worden knollen voor citroenen verkocht, en dit heeft helaas in het hedendaagse zoals u hoogst waarschijnlijk weet niet alleen betrekking op de letselschade afhandeling.
een reguliere oplichter is reeds niet op 1 vlak "deskundig" blijkt maar weer.
gegroet!
de hoofdprijs vragen is zo moeilijk niet, maar nu als er deskundigheid verlangt word............het blijft toch zwaar 3e rangs de verzekeraars met hun ondeskundigheid c.q. oplichterspraktijken.
in het bedrijfsleven kun je jezelf ook niet verkopen als directeur van de Koninklijke Shell, terwijl je in werkelijkheid aanpikkelateur bent (u kent ze wel mensen die met zo'n ijzeren stang zonder te bukken papiertjes van de straat prikken. dit is overigens niet vervelend bedoeld, tís reeds om een voorbeeld te schetsen!)de verzekeraars slagen hier wel in, er worden knollen voor citroenen verkocht, en dit heeft helaas in het hedendaagse zoals u hoogst waarschijnlijk weet niet alleen betrekking op de letselschade afhandeling.
een reguliere oplichter is reeds niet op 1 vlak "deskundig" blijkt maar weer.
gegroet!