LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onvolledige schadevergoeding voor vrouwen

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
AndeG

onvolledige schadevergoeding voor vrouwen

Ongelezen bericht door AndeG »

Bij de vaststelling van de inkomsten die ik, ongeval weggedacht, had kunnen verdienen is door de verzekerings maatschappij bepaald dat ik in de toekomst part time was gaan werken, ik ben namelijk een vrouw. Parttime werk houdt natuurlijk een lager inkomen in en dus een lagere schadevergoeding, handig toch?
Er wordt gerekend vanuit de gedachte dat alle vrouwen toch maar parttime werken zodra er kinderen komen, er is echter nooit aan mij gevraagd of ik plannen in die richting had (gehad). Zo wordt er dus een onderscheid gemaakt tussen de schadebepaling van mannen en vrouwen die negatief voor de laatste groep uitpakt.

Ik ben achter deze manier van redeneren gekomen toen er ineens een schikkingsvoorstel lag en ik vragen begon te stellen over hoe dat bedrag precies tot stand gekomen was. Er was slechts een korte periode om het voorstel te accepteren. De optie om te gaan procederen is door mijn advocaat niet aangemoedigd en kon ik, eerlijk gezegd na een letselschadezaak van 12 jaar, ook niet meer opbrengen. Het eindbedrag dat ik gekregen heb heeft de inkomensschade die ik heb geleden slechts voor een deel gecompenseerd, met alle financiële stress van dien.
Ik zou graag van mensen willen horen die iets soortgelijks hebben gemerkt.

ton1

Re: onvolledige schadevergoeding voor vrouwen

Ongelezen bericht door ton1 »

na een tijd geen commentaar te hebben geleverd en niet op het forum te zijn geweest kan ik het toch niet laten een reactie op bovenstaande te geven als ik om me heen lees,zie, en hoor wat "de verzekeraars" er voor trucken, intimidatie op na houden.(jammer dat als ik het zou doen ik helaas strafbaar ben, de verzekeraar kan gewoon zn gang gaan!!)
reken maar dat als je verder procedeerd, de rechtbank dit in 1 klap van tafel veegt,geloof mij.kom op schouders eronder,zwemmen of verzuipen,geen karaktermoord potverdrie!!
overleg met je advocaat, en kijk ook eens op nrl.nl(of misschien wist u het al!?)
beste mevrouw ikzelf ben 7 jaren bezig,laat u niet kisten we kunnen dat verzekeringstuig niet over ons heen laten lopen,we moeten ze leren, ze moeten gewoon betalen, en veel ook, en als het effe kan nog ietsje meer........procedeer door, kom op knokken, laat ze de wettelijke rente maar betalen, plus de proceskosten.........en alle bijkomende dingen, plunder de verzekeraar, het is plunderen of geplunderd worden.u bent al zo lang bezig,de periode die u nog door moet, is kwa tijd een fractie van wat u achter de rug heeft!!
doorgaan, u zult versteld staan hoeveel u zult krijgen, ik zeg altijd schaf maar alvast een kruiwagen aan waarin ze uw geld kunnen afstorten.
maar het NRL geloof me zelf heb ik er veel aan gehad, ik ben er gewoon een middagje voor gaan zitten, dit loont altijd!
overigens laat u niet intimideren door korte reactietijden,weer zo'n truc van "het schuim er aarde"!! laat u niet van de wijs brengen, wie zijn ze dan wel de legale witte boorden mafia!!
als laatste als ik zo vrij mag zijn om welke verzekeraar gaat het hier??
unive toevallig.....offffuh.......een andere verzekeraar?

sterkte verders.........

AndeG

Re: onvolledige schadevergoeding voor vrouwen

Ongelezen bericht door AndeG »

Helaas, als ik toen wist wat ik nu weet had ik niet getekend en was ik dit aan gaan vechten. Toen was ik overdonderd en had de kracht niet meer om een procedure aan te gaan. Ik ben nog steeds blij dat de letselschadezaak achter de rug is maar ik blijf wel vragen houden.

Gesloten