In mijn vrije tijd heb ik een zwaar ongeluk gehad, waardoor ik deels arbeidsongeschikt raakte.
Ik moest noodgedwongen ander werk zoeken, en gelukkig vond ik dat ook, echter wel minder betaald.
Zelfs met mijn gedeeltelijke WAO-uitkering is er nog sprake van gederfd inkomen.
Ook zijn er nog andere kosten, die zowel nu als in de toekomst gemaakt zullen worden, zoals:
-Huishoudelijke hulp
-medicijnen die niet worden vergoed
-aanpassing auto
Als ik een uitkering krijg van de tegenpartij, welke kosten worden dan in welke box belast ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] uitkering verzekering wel of niet belast
-
Re: uitkering verzekering wel of niet belast
Daar kan ik wel antwoord op geven, omdat ik het zelf heb meegemaakt.
In een aparte akte laten opnemen, dat als er belasting moet worden betaald over het uitgekeerde bedrag, dat dan wordt betaald door de verzekeringsmij.
Dat hebben ze bij mij tenminste gedaan gelukkig.
Had mijn letselschadeadvocaat voor me geregeld en ik kreeg er een aparte akte van omtrent te betalen belasting en wie dat dan moest betalen.
In een aparte akte laten opnemen, dat als er belasting moet worden betaald over het uitgekeerde bedrag, dat dan wordt betaald door de verzekeringsmij.
Dat hebben ze bij mij tenminste gedaan gelukkig.
Had mijn letselschadeadvocaat voor me geregeld en ik kreeg er een aparte akte van omtrent te betalen belasting en wie dat dan moest betalen.
Re: uitkering verzekering wel of niet belast
In de regel zijn dit soort uitkeringen onbelast. Het ligt er echter wel aan uit welke hoofde je een uitkering krijgt; let daar dus goed op! Mocht de fiscus toch om de hoek komen kijken dan biedt inderdaad zo'n belastingvoorbehoud uitkomst.