LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertrouwen ( WIE ) whiplash

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
anno2

Vertrouwen ( WIE ) whiplash

Ongelezen bericht door anno2 »

Ik vertel in het kort mijn verhaal , en met beperkingen op argumenten omdat ik afgelope tijd zeer veel met het feit geconstanteerd ben dat "alles wat je zecht tegen je gebruikt kan worden"

Ik heb begin 2007 een nieuwe baan opgedaan enkele maanden hierna heb ik een arbijds / verkeersongeval gekregen gevolg hiervan een flinke whiplasch.
Nu de fijten , mijn werkgever verlengt mijn jaarcontract niet naar een vast dienstverband omdat ik dus veel kamp met ziektebed. Ook zullen zij er alles aan doen mij zo minmogelijk te betalen en mij zo snel mogelijk buiten te werken. Al wat ik bespreek met collega's , telefonisch contact of dergelijke wordt uitgepluist en omgezet om tegen mij te gebruiken.
Waar ik nu mee zit , ik heb behoorlijke klachten , veel hoofdpein , nek klachten , geheugenverlies , concentratie problemen , gedrags wisselingen , duizeligheid.. Voor mij is het dus min of meer onmogelijk om te functioneren en arbijd te verichten.

Nu kom ik hiervoor bij de Arbo dienst terecht en ben ook deels afhankelijk van wat zij mij voorschrijven heb ik het gevoel. maar mijn probleem , Het bedrijf waar ik werk is zo ontzettend GROOT , kan ik die arbo artsen nogwel vertrouwen , zijn zij niet EEN met zoeen groot bedrijf ???

anna84

Re: Vertrouwen ( WIE ) whiplash

Ongelezen bericht door anna84 »

Controle arbo-arts
Als een werknemer ziek is, dan moet de werkgever de arbo-arts inschakelen die de werknemer oproept voor het spreekuur. De arbo-arts kan dan beoordelen of de werknemer daadwerkelijk ziek is.

Is de werknemer het niet eens met het oordeel van de arbo-arts, dan kan de werknemer een second opinion aanvragen bij de verzekeringsarts van het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekering (UWV). De verzekeringsarts dient binnen tien dagen na de aanvraag een volledig eigen onderzoek te verrichten (Deze termijn wordt overigens niet vaak gehaald).

De arbo-arts kan aanvullende informatie inwinnen bij de behandelende artsen van de werknemer, maar hij is hiertoe niet verplicht. Als de werknemer in het ongelijk wordt gesteld, dan kunnen de kosten van de second opinion op de werknemer worden verhaald.

Uitbreiding second opinion
Met de inwerkingtreding van Wet Verbetering Poortwachter zijn de mogelijkheden van de werknemer om een second opinion aan te vragen, uitgebreid. Op grond van deze wet is de werkgever verplicht zieke werknemers te reïntegreren. Indien de werknemer van mening is dat de werkgever te weinig doet om hem te reïntegreren, dan kan hij het oordeel van de UWV inroepen.

bron http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=69770

Gesloten