6,5 jaar geleden een auto ongeluk gehad in het buitenland. Ik had groen licht en de tegenpartij reed door rood en daar reed ik weer tegen aan. Politie was getuige en alles verklaard dat het niet mijn schuld was. Ambulance wilde me meenemen, maar ik moest de politiebus in om te wachten of de passagier van de tegenpartij het wel zou overleven. Op dat moment was ik zelf in shock en wilde ook helemaal niet mee want vond die man veel belangrijker.
Kon mij die avond bijna niet meer bewegen en de volgende dag was het helemaal over. Auto helemaal kapot en moest met vervangend vervoer terug naar NL. Gelukkig reed iemand me terug, want zelf rijden was gewoon niet mogelijk.
Eenmaal thuis alles regelen met verzekering en direct naar de huisarts, want het werd steeds erger. die stuurde me door naar de fysio voor een beetje spier stijfheid. Fysio daarentegen kwam er al snel achter dat ik een whiplash had en probeerden er alles aan te doen om me weer soepel te krijgen. Huisarts werd gevraagd me door te verwijzen om een foto van mijn LINKER schouder te maken en eenmaal bij het ziekenhuis bleek dat hij rechter schouder had ingevuld en dus geen foto kreeg van de schouder waar ik natuurlijk voor kwam. na anderhalf jaar fysio ben ik daar weggegaan. Kon er niet meer tegen steeds weer na een behandeling met mijn hoofd op de tafel of in mijn bord te belanden omdat ie te zwaar was en dan weer het zelfde ieder keer weer zonder vooruitgang.
Ondertussen was er een speciale letselschade verzekering bezig voor mijn zaak. was merendeels wachten en wachten en zelf de nodige gegevens steeds doorsturen etc en weer wachten. vorig jaar werd er eindelijk een berekening gemaakt voor de schade. en toen was het weer wachten en wachten. 3 maanden geleden werd me gevraagd om weer naar het buitenland te gaan om onderzocht te worden door de verzekering daar. Daar heen gegaan en die man schrok zich te pletter over hoe ik eigenlijk behandeld ben in Nederland met zo'n trauma/letsel en dat er nu dus geen beter vooruitzicht is voor mij. Ben zelf net 30 en heb een lichaam van een 80jarige.
Elke dag pijn, spieren die het niet willen doen, hoofpijn die niet ophoud, en emotionele stress van het NIET kunnen, linker arm die het niet doet en hand die weinig tot geen kracht heeft. na het ongeluk wilde mijn werkgever van me af en heeft het beste moment afgewacht om mijn contract af te sluiten en op zo'n manier dat ik niet eens wist wat ik deed. Daardoor geen uitkering geen hulp van buitenaf niks.4 jaar lang daarna bezig geweest om iets te kunnen doen kwa werk. niemand wilde me hebben omdat ik erg onbetrouwbaar ben natuurlijk. 1 dag gaat het redelijk en de rest van de week kan ik niks of weinig doen. sinds 1 jaar het advies gekregen bij de gemeente aan te kloppen voor bijstand. gelukkig gekregen en nu zit ik dus in de bijstand en in de wachtlijst voor een speciale organisatie die mij heel misschien aan aangepast werk kunnen helpen. dat kan nog 3 jaar duren minimaal.
vorige week kreeg ik bericht van mijn letselschade verzekering dat ik 2000euro smartegeld gestort krijg en dat de buitenlandse verzekering niks meer wil vergoeden

Ik wil dolgraag gewoon werken, heb dat ook altijd voor het ongeluk gedaan. zelfs 3 banen in de week, niet voor het geld, maar omdat ik het heerlijk vond/vind om te werken. Mijn laatste baan kan en mag ik ook niet meer voorzetten (gehandicaptenzorg) omdat het te zwaar is en ik dat echt niet aan kan.
Wat moet ik doen? na al die jaren? is het nog mogelijk om een second opinion te vragen bij een andere instantie? zo ja welke? ik wil mijn recht halen! ik sta ook in mijn recht. Heb in totaal in 6,5 jaar 4000euro smartegeld gehad en de vergoeding voor reis geld en vervangende auto en natuurlijk een bedrag van 500euro voor de kapotte auto. Dat is toch niet mogelijk dat ze nu klaar zijn met me? Mijn eigen verzekering kan ik niet bereiken, want meneer is wederom met vakantie, gaat geloof ik 6 keer per jaar (naar eigen zeggen) een beetje met verlof en ik moet maar wachten.
Heb in totaal 4,5 jaar salaris moeten missen door hun geblunder om maar te zwijgen over alle lichamelijke en emotionele pijn.
Ik heb echt hulp nodig van iemand die hier verstand van heeft en me uitleg kan geven over wat ik allemaal nog kan doen.
Hoop dat er iemand is die dat kan.
Alvast bedankt
Jikke